(in Polish) Dydaktyka ogólna
General data
Course ID: | WNP-PPW-DO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Dydaktyka ogólna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W03, PPW_W04, PPW_U02, PPW_K08 symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika, studia I stopnia: NP1_W09, NP1_W14, NP1_W16, NP1_U18, NP1_K05 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak |
Short description: |
(in Polish) Wykład dostarcza podstawowej wiedzy i umiejętności koniecznych do pracy dydaktycznej. Jego celem jest zrozumienie prawidłowości występujących w procesie nauczania i uczenia się oraz kształcenia, które wykorzystuje się w dydaktykach szczegółowych wszystkich przedmiotów. |
Full description: |
(in Polish) Celem wykładu jest przygotowanie do pracy w obszarze nauczania i uczenia się szkolnego. W szczególności chodzi o zapoznanie z terminologią dydaktyczną, głównymi koncepcjami wyjaśniającymi nauczanie i uczenie się oraz kształcenie, a także celami, metodami nauczania i uczenia się, formami organizacyjnymi i środkami dydaktycznymi oraz sposobami przeprowadzania ewaluacji osiągnięć edukacyjnych. Wykład umożliwia: - rozpoznawanie związków zachodzących między uczeniem się, nauczaniem i kształceniem, - analizowanie procesu nauczania i uczenia się szkolnego, - reflektowanie zależności między kształceniem a kompetencjami, - opracowywanie programu nauczania i planu dydaktycznego, - rozróżnianie technik prezentowania, sprawdzania, oceniania i ewaluacji zajęć edukacyjnych |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student zna i rozumie: - paradygmaty wczesnej edukacji, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku przedszkolnym i szkolnych; - wyzwania, zadania i funkcje pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej; - specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej; Student potrafi: - wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego w przedszkolu i szkole. Student jest zdolny i gotów do: - projektowania i podejmowania działań zmierzających do podnoszenia jakości pracy przedszkola i szkoły. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składają się: 50% średniej punktów uzyskanych za wykonanie zadań/quizów w trakcie semestru i 50% punktów uzyskanych z egzaminu końcowego w formie testu. Kryteria oceniania: 5.0 - 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 4.5. - 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 4.0 - 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 3.5. - 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 3.0 - 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 2.0 (niezdane) - mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours, 70 places
|
|
Coordinators: | Dariusz Stępkowski | |
Group instructors: | Dariusz Stępkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) - udział w wykładach: 30 godzin - zadania do wykładu (na platformie Moodle): 10 godzin - quizy do literatur (na platformie Moodle): 5 godzin - czytanie lektur: 10 godzin - przygotowanie do egzaminu końcowego: 15 godzin |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Wykład dostarcza podstawowej wiedzy i umiejętności koniecznych do pracy dydaktycznej. Jego celem jest zrozumienie prawidłowości występujących w procesie nauczania i uczenia się oraz kształcenia, które wykorzystuje się w dydaktykach szczegółowych wszystkich przedmiotów. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.