Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Ewaluacja i ocenianie w przedszkolu i szkole

General data

Course ID: WNP-PPW-EOK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Ewaluacja i ocenianie w przedszkolu i szkole
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

education

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie:

PPW_W22, PPW_U10; PPW_U13


Full description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z definicją ewaluacji i oceniania, poznanie różnic, zapoznanie dokumentacją szkolną związaną z ocenieniem - dziennik elektroniczny, literaturą, ustawą związaną z tematem zajęć, zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności dydaktycznych w zakresie ewaluacji i oceniania w przedszkolu i szkole podstawowej w kasach 1-3, sposobów oceniania oraz indywidualnego stosunku do ucznia z trudnościami, opiniami z PPP, orzeczeniami i wybitnie zdolnymi, zdobycie umiejętności samodzielnego podejścia do oceniania wytworów dzieci oraz samodzielnego tworzenia sprawdzianów, indywidualizacja oceniania uczniów.

Bibliography: (in Polish)

1. Edyta Ćwikła - artykuł

Przykład oceniania kształtującego w edukacji wczesnoszkolnej jako element motywowania ucznia

do nauki

https://dspace.uni.lodz.pl/bitstream/handle/11089/46971/137-150-

cwikla.pdf?sequence=1&isAllowed=y

2. Michał Modzelewski, Roman Donata artykuł z 2017 r

https://jbc.bj.uj.edu.pl/Content/432178/PDF/3-4-pomiarowcy-czy-nauczyciele-potrafia.pdf

3. Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r.

4. Dorota Pintal - Ocenianie kształtujące.Od koncepcji do praktycznej realizacji w klasie zróżnicowanej ORE Warszawa 2022

5. Planowanie, realizacja i ewaluacja pracy nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej ORE

6. Barszczewska B., Nadzór pedagogiczny: ewaluacja, kontrola, wspomaganie, Bożena Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EW - 1 student wie co to jest ewaluacja i ocenianie

EW - 2 student definiuje sposoby oceniania oraz indywidualizację oceniania

EW - 3 student zna zasady oceniania kształtującego

EW - 4 student zapoznał się z treścią ustawy o systemie oświaty w temacie oceniania

EW - 5 student wie, jak wygląda dziennik elektroniczny - program LIBRUS

EW - 6 student wie, jak dokonać ewaluacji swojej pracy i pracy uczniów

Umiejętności:

EU - 1 potrafi dokonać analizy i oceny sprawdzianu, innych wytworów dzieci, postępów oraz zachowania uczniów

EU - 2 potrafi stworzyć samodzielnie sprawdzian dla uczniów klas 1-3

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza:

ocena dst (3,0) - student wie co to jest ewaluacja i ocenianie, definiuje sposoby oceniania oraz indywidualizację oceniania, zna zasady oceniania kształtującego, zapoznał się z treścią ustawy o systemie oświaty w temacie oceniania, wie, jak dokonać ewaluacji swojej pracy i pracy uczniów

ocena dst. plus (3,5) - student wie co to jest ewaluacja i ocenianie, definiuje sposoby oceniania oraz indywidualizację oceniania, zna zasady oceniania kształtującego, zapoznał się z treścią ustawy o systemie oświaty w temacie oceniania, wie, jak wygląda dziennik elektroniczny - program LIBRUS, wie, jak dokonać ewaluacji swojej pracy i pracy uczniów

ocena db (4,0) - student wie co to jest ewaluacja i ocenianie, zna różnice, definiuje sposoby oceniania oraz indywidualizację oceniania, zna zasady oceniania kształtującego, zapoznał się z treścią ustawy o systemie oświaty w temacie oceniania, wie, jak wygląda i potrafi poruszać się po dzienniku elektroniczny - program LIBRUS, wie, jak dokonać ewaluacji swojej pracy i pracy uczniów

ocena db. plus (4,5) - student wie co to jest ewaluacja i ocenianie, zna różnice, definiuje sposoby oceniania oraz indywidualizację oceniania, zna zasady oceniania kształtującego, zna treść ustawy o systemie oświaty w temacie oceniania, wie, jak wygląda i potrafi poruszać się po dzienniku elektroniczny - program LIBRUS, wie, jak dokonać ewaluacji swojej pracy i pracy uczniów

ocena bdb (5,0) - student wie co to jest ewaluacja i ocenianie, zna różnice, definiuje szczegółowo sposoby oceniania oraz indywidualizację oceniania, zna zasady oceniania kształtującego, zna treść ustawy o systemie oświaty w temacie oceniania, wie, jak wygląda i potrafi poruszać się po dzienniku elektroniczny - program LIBRUS, wie, jak dokonać ewaluacji swojej pracy i pracy uczniów

Umiejętności:

ocena dst (3,0) - student wie, jak dokonać analizy i oceny sprawdzianu, innych wytworów dzieci, postępów oraz zachowania uczniów, próbuje stworzyć samodzielnie sprawdzian dla uczniów klas 1-3

ocena dst. plus (3,5) - student wie, jak dokonać analizy i oceny sprawdzianu, innych wytworów dzieci, postępów oraz zachowania uczniów, próbuje stworzyć samodzielnie sprawdzian dla uczniów klas 1-3

ocena db. (4,0) - student wie, jak dokonać analizy i oceny sprawdzianu, innych wytworów dzieci, postępów oraz zachowania uczniów, próbuje stworzyć samodzielnie sprawdzian dla uczniów klas 1-3

ocena db plus (4,5) - student potrafi samodzielnie dokonać analizy i oceny sprawdzianu, innych wytworów dzieci, postępów oraz zachowania uczniów, potrafi stworzyć samodzielnie sprawdzian dla uczniów klas 1-3

ocena bdb (5,0) - student potrafi samodzielnie dokonać analizy i oceny sprawdzianu, innych wytworów dzieci, postępów oraz zachowania uczniów, potrafi stworzyć samodzielnie sprawdzian dla uczniów klas 1-3

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 15 hours, 34 places more information
Coordinators: Aneta Iwańska
Group instructors: Aneta Iwańska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) - Udział w zajęciach 15 godz.

- Przygotowanie do zajęć - 15 godz.

- Przygotowanie analizy oceny przykładowego wytworu pracy dziecka - 5 godz.

- Przygotowanie do zaliczenia - 10 godz.

- Konsultacje - 5 godz.

Łącznie 50 godzin = 2 ETCS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Full description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z definicją ewaluacji i oceniania, poznanie różnic, zapoznanie dokumentacją szkolną związaną z ocenieniem - dziennik elektroniczny, literaturą, ustawą związaną z tematem zajęć, zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności dydaktycznych w zakresie ewaluacji i oceniania w przedszkolu i szkole podstawowej w kasach 1-3, sposobów oceniania oraz indywidualnego stosunku do ucznia z trudnościami, opiniami z PPP, orzeczeniami i wybitnie zdolnymi, zdobycie umiejętności samodzielnego podejścia do oceniania wytworów dzieci oraz samodzielnego tworzenia sprawdzianów, indywidualizacja oceniania uczniów.

Bibliography: (in Polish)

1. Edyta Ćwikła - artykuł

Przykład oceniania kształtującego w edukacji wczesnoszkolnej jako element motywowania ucznia

do nauki

https://dspace.uni.lodz.pl/bitstream/handle/11089/46971/137-150-

cwikla.pdf?sequence=1&isAllowed=y

2. Michał Modzelewski, Roman Donata artykuł z 2017 r

https://jbc.bj.uj.edu.pl/Content/432178/PDF/3-4-pomiarowcy-czy-nauczyciele-potrafia.pdf

3. Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r.

4. Dorota Pintal - Ocenianie kształtujące.Od koncepcji do praktycznej realizacji w klasie zróżnicowanej ORE Warszawa 2022

5. Planowanie, realizacja i ewaluacja pracy nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej ORE

6. Barszczewska B., Nadzór pedagogiczny: ewaluacja, kontrola, wspomaganie, Bożena Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)