(in Polish) Elementy składni w języku angielskim
General data
Course ID: | WNP-PPW-ESJA-1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Elementy składni w języku angielskim |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) Elementy składni w języku angielskim - ćwiczenia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | English |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA: PPW_W18, PPW_U18, PPW_K5 |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR CW
|
Type of class: |
Classes, 30 hours, 19 places
|
|
Coordinators: | Elżbieta Lesiak-Bielawska | |
Group instructors: | Elżbieta Lesiak-Bielawska | |
Course homepage: | https://pedagogika.uksw.edu.pl/ | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) 1. Introducing basic terms: syntax – morphology – grammar; synthetic & analytic languages 2. Basic elements of grammatical & syntactic structure: parts of speech or word-classes 3. The simple sentence & its grammatical functions: predicator, subject, direct object, indirect object, adverbial 4. The simple sentence & its grammatical functions: subject complement, object complement, adverbial; verb complementation – practical exercises 5. Basic sentence patterns – practical exercises 6. Structural variation of the simple sentence: question, passivisation 7. Structural variation of the simple sentence: negation, commands 8. Phrases & their structure: the noun phrase, the prepositional phrase 9. Phrases & their structure: the adjective phrase, the adverb phrase 10. Phrases & their structure: the verb phrase 11. Effects of negative, interrogative & passive on the verb phrase 12. The multiple sentence – coordination 13. The multiple sentence – subordination 14. Final semester test 15. Final assessment |
|
Full description: |
(in Polish) H1A_U10 Metody dydaktyczne: Metody dydaktyczne bazują na zmodyfikowanym podejściu komunikacyjnym. Metoda eklektyczna ze szczególnym uwzględnieniem metody komunikacyjnej. Metody weryfikacji: testy cząstkowe, ocenianie ustawiczne. H1A_U07 Metody weryfikacji efektów kształcenia obejmują: pracę własną studenta, obecność na zajęciach i przygotowanie się do zajęć, aktywność na zajęciach, wykonanie zadań na platformie MOODLE, test semestralny i zaliczenie ustne Metody weryfikacji: Ocenianie ustawiczne, krótkie sprawdziany, test końcowy. Na ocenę końcową składają się: - kolokwium 40 pkt; - systematyczny udział w zajęciach 30 pkt; - praca na platformie edukacyjnej 30 pkt; - zaliczenie ustne 20 pkt; 0 - 49 (0%-59%) – ocena 2,0; 50 - 56 (60%-67%) – ocena 3,0; 57 - 62 (68%-75%) – ocena 3,5; 63 - 69 (76%-83%) – ocena 4; 70 - 76 (84%-91%) – ocena 4,5; 77 - 120 (92%-100%) – ocena 5. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Fenn, P. et al. (201), Introducing English Syntax: A Basic Guide for Students of English. Routledge: London. Materiały własne i z internetu |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - rok II, grupa I |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.