(in Polish) Historia myśli pedagogicznej
General data
Course ID: | WNP-PPW-HMPCC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Historia myśli pedagogicznej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W01, PPW_W02, PPW_U01, PPW_U02, PPW_K01 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak |
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia mają na celu pogłębienie i rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas wykładu oraz nabycie umiejętności prześwietlania współczesnych kwestii i problemów pedagogicznych przez pryzmat ich historycznych uwarunkowań. |
Full description: |
(in Polish) Przez lekturę i refleksję nad klasycznymi tekstami pedagogicznymi studiujący mają nie tylko poznać główne linie rozwoju pedagogiki jako nauki o wychowaniu, lecz również zdobyć umiejętność odczytywania i interpretowania zawartych w nich problemów pedagogicznych w świetle współczesnego stanu wiedzy. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student zna i rozumie: - terminy i pojęcia pedagogiczne oraz ich zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym; - historyczne i kulturowe uwarunkowania współczesnych kierunków rozwoju pedagogiki, jej nurtów i systemów pedagogicznych; - historyczne podstawy filozofii wychowania i aksjologii wychowania; - historyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się, nauczania oraz badania nad dzieciństwem; - różne uwarunkowania i złożoność tych procesów z uwzględnieniem perspektywy biologicznej, filozoficznej, psychologicznej i społeczno-kulturowej. Student potrafi: - integrować i wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk społecznych i humanistycznych w celu analizowania, interpretowania i wyjaśniania złożonych zjawisk pedagogicznych’ - wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu historii myśli pedagogicznej, w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego i wychowawczego w przedszkolu i szkole. Student jest gotów do: - okazywania szacunku dla godności każdego człowieka; - posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w pedagogicznej działalności zawodowej; - prezentowania postawy refleksyjnego praktyka. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składają się: 50% punktów uzyskanych za dwa eseje tematyczne, 25% średniej punktów uzyskanych za quizy do lektur i 25% średniej punktów za zadania na ćwiczenia. Kryteria oceniania: 5.0 - 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 4.5. - 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 4.0 - 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 3.5. - 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 3.0 - 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 2.0 (niezdane) - mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 42 places
|
|
Coordinators: | Dariusz Stępkowski | |
Group instructors: | Dariusz Stępkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) - udział w ćwiczeniach: 30 godzin - czytanie lektur: 15 godzin - quizy do lektur (na platformie Moodle): 5 godzin - zadania na ćwiczenia (na platformie Moodle): 5 godzin - dwa eseje tematyczne: 15 godzin |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia mają na celu pogłębienie i rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas wykładu oraz nabycie umiejętności prześwietlania współczesnych kwestii i problemów pedagogicznych przez pryzmat ich historycznych uwarunkowań. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.