Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Historia myśli pedagogicznej

General data

Course ID: WNP-PPW-HMPCC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Historia myśli pedagogicznej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie:


PPW_W01,

PPW_W02,

PPW_U01,

PPW_U02,

PPW_K01

Preliminary Requirements:

(in Polish) brak

Short description: (in Polish)

Ćwiczenia mają na celu pogłębienie i rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas wykładu oraz nabycie umiejętności prześwietlania współczesnych kwestii i problemów pedagogicznych przez pryzmat ich historycznych uwarunkowań.

Full description: (in Polish)

Przez lekturę i refleksję nad klasycznymi tekstami pedagogicznymi studiujący mają nie tylko poznać główne linie rozwoju pedagogiki jako nauki o wychowaniu, lecz również zdobyć umiejętność odczytywania i interpretowania zawartych w nich problemów pedagogicznych w świetle współczesnego stanu wiedzy.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student zna i rozumie:

- terminy i pojęcia pedagogiczne oraz ich zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym;

- historyczne i kulturowe uwarunkowania współczesnych kierunków rozwoju pedagogiki, jej nurtów i systemów pedagogicznych;

- historyczne podstawy filozofii wychowania i aksjologii wychowania;

- historyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się, nauczania oraz badania nad dzieciństwem;

- różne uwarunkowania i złożoność tych procesów z uwzględnieniem perspektywy biologicznej, filozoficznej, psychologicznej i społeczno-kulturowej.

Student potrafi:

- integrować i wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk społecznych i humanistycznych w celu analizowania, interpretowania i wyjaśniania złożonych zjawisk pedagogicznych’

- wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu historii myśli pedagogicznej, w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego i wychowawczego w przedszkolu i szkole.

Student jest gotów do:

- okazywania szacunku dla godności każdego człowieka;

- posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w pedagogicznej działalności zawodowej;

- prezentowania postawy refleksyjnego praktyka.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę końcową składają się: 50% punktów uzyskanych za dwa eseje tematyczne, 25% średniej punktów uzyskanych za quizy do lektur i 25% średniej punktów za zadania na ćwiczenia.

Kryteria oceniania:

5.0

- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

4.5.

- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

4.0

- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

3.5.

- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

3.0

- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

2.0 (niezdane)

- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 42 places more information
Coordinators: Dariusz Stępkowski
Group instructors: Dariusz Stępkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) - udział w ćwiczeniach: 30 godzin

- czytanie lektur: 15 godzin

- quizy do lektur (na platformie Moodle): 5 godzin

- zadania na ćwiczenia (na platformie Moodle): 5 godzin

- dwa eseje tematyczne: 15 godzin

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Ćwiczenia mają na celu pogłębienie i rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas wykładu oraz nabycie umiejętności prześwietlania współczesnych kwestii i problemów pedagogicznych przez pryzmat ich historycznych uwarunkowań.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)