Koncepcje dziecka i dzieciństwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PPW-KDK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Koncepcje dziecka i dzieciństwa |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | pedagogika |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W02, PPW_W20, PPW_U01, PPW_U09, PPW_K01 |
Wymagania wstępne: | Zaawansowana wiedza w zakresie rozwoju i funkcjonowania dziecka. Znajomość prawideł rozwojowych. Zaawansowany poziom wiedzy o czynnikach warunkujących proces wychowania i edukacji. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z głównymi koncepcjami psychologicznymi i pedagogicznymi w poznawaniu dziecka. Zapoznanie studentów z różnymi metodami i technikami psychopedagogicznymi wykorzystywanymi w celu lepszego poznania dziecka. |
Pełny opis: |
Zainteresowaniem przedmiotu jest na poziomie pogłębionym dziecko jako podmiot działań pedagogicznych. Spojrzeniu analitycznemu poddane zostają główne koncepcje psychologiczne w poznawaniu dziecka na poziomie pogłębionym. Główne nurty w czasach minionych oraz rzeczywistości współczesnej odnoszące się do poznawania natury dziecka. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK1. Ma ogólną wiedzę dotyczącą dziecka jako podmiotu działań pedagogicznych. EK2. Charakteryzuje wybrane strategie badań pedagogicznych w zależności od przyjętego paradygmatu. Umiejętności: EK1. Potrafi wskazać właściwą strategię, metody, techniki i narzędzia w zależności od oczekiwanych informacji na temat dziecka. EK2. Dokonuje analizy głównych koncepcji psychologicznych w poznawaniu dziecka: behawioryzm, koncepcja humanistyczne, poznawcza.Kompetencje społeczne: EK1. Rozumie potrzebę ustawicznego zdobywania i poszerzania swoich wiadomości. Ma świadomość odpowiedzialności i konsekwencji związanych z błędnym postrzeganiem natury i rozwoju dziecka. Uzasadnienie godzin ECTS: 2 godziny kontaktowe - 8 przygotowanie do zajęć - 27 przygotowanie do kolokwium - 10 przygotowanie do zaliczenia końcowego - 10 Łączna liczba godzin: 55=2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 34 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Gątarek | |
Prowadzący grup: | Izabela Gątarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Uzasadnienie ECTS: godziny kontaktowe- 30 przygotowanie do zajęć:- 25 przygotowanie do egzaminu: -25 Łączna liczba godzin: 105 (=3 ECTS) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.