(in Polish) Komunikacja w zawodzie nauczyciela
General data
Course ID: | WNP-PPW-KZNCC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Komunikacja w zawodzie nauczyciela |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W15, PPW_U14, PPW_K05 |
Short description: |
(in Polish) 1. Cele i funkcje komunikacji, elementy procesu komunikacji, podstawowe pojęcia 2. Rodzaje i style komunikacji 3. Aktywne słuchanie 4. Informacja zwrotna 5. Bariery w procesie komunikacji 6. Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi 7. Asertywność |
Full description: |
(in Polish) 1. Cele i funkcje komunikacji, elementy procesu komunikacji, podstawowe pojęcia 2. Rodzaje i style komunikacji 3. Aktywne słuchanie 4. Informacja zwrotna 5. Bariery w procesie komunikacji 6. Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi 7. Asertywność |
Bibliography: |
(in Polish) Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów: podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2012. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) wiedzy: znajomość podstawowych pojęć w zakresie komunikacji, metod aktywnego słuchania, form przekazywania informacji zwrotnej, podstawowych bariery w komunikacji umiejętności: nawiązywanie pozytywnych relacji podczas komunikacji, dostosowanie swoich zachowań do potrzeb rozmówcy i sytuacji, aktywne słuchanie, radzenie sobie z konfliktem, przekazywanie informacji zwrotnej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - aktywność na zajęciach (50% oceny) - zadanie domowe (50% oceny) Na ocenę bardzo dobrą student bardzo dobrze zna charakterystykę procesu komunikacji interpersonalnej, wskazuje i opisuje kluczowe jej elementy - nadawca, odbiorca komunikat - w kontekście skuteczności komunikacji oraz czynniki, które mają wpływ na poziom skuteczności w odniesieniu do każdego z tych elementów. Bardzo dobrze zna zasady skutecznej komunikacji i potrafi się nimi posługiwać. Student bardzo dobrze potrafi analizować proces komunikacji w odniesieniu do różnych uwarunkowań społecznych i sytuacyjnych. Bardzo sprawnie potrafi przygotować prezentację. Na ocenę dobrą student dobrze zna charakterystykę procesu komunikacji interpersonalnej, wskazuje i opisuje kluczowe jej elementy - nadawca, odbiorca komunikat - w kontekście skuteczności komunikacji oraz czynniki, które mają wpływ na poziom skuteczności w odniesieniu do każdego z tych elementów. Dobrze zna zasady skutecznej komunikacji i potrafi się nimi posługiwać. Student dobrze potrafi analizować proces komunikacji w odniesieniu do różnych uwarunkowań społecznych i sytuacyjnych. Dobrze opanował umiejętność prezentacji Na ocenę dostateczną student dostatecznie zna charakterystykę procesu komunikacji interpersonalnej, wskazuje i opisuje kluczowe jej elementy - nadawca, odbiorca komunikat - w kontekście skuteczności komunikacji oraz czynniki, które mają wpływ na poziom skuteczności w odniesieniu do każdego z tych elementów. Dostatecznie zna zasady skutecznej komunikacji i potrafi się nimi posługiwać. Student dostatecznie potrafi analizować proces komunikacji w odniesieniu do różnych uwarunkowań społecznych i sytuacyjnych. W stopniu dostatecznym opanował umiejętność prezentacji. Na ocenę niedostateczną student niedostatecznie zna charakterystykę procesu komunikacji interpersonalnej, nie wskazuje lub niedostatecznie opisuje kluczowe jej elementy - nadawca, odbiorca komunikat - w kontekście skuteczności komunikacji oraz czynniki, które mają wpływ na poziom skuteczności w odniesieniu do każdego z tych elementów. Niedostatecznie zna zasady skutecznej komunikacji i niedostatecznie potrafi się nimi posługiwać. Student niedostatecznie potrafi analizować proces komunikacji w odniesieniu do różnych uwarunkowań społecznych i sytuacyjnych. Nie potrafi przygotować prezentacji. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU CW
CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 50 places
|
|
Coordinators: | Magdalena Sokołowska | |
Group instructors: | Magdalena Sokołowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) 1. Cele i funkcje komunikacji, elementy procesu komunikacji, podstawowe pojęcia 2. Rodzaje i style komunikacji 3. Aktywne słuchanie 4. Informacja zwrotna 5. Bariery w procesie komunikacji 6. Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi 7. Asertywność |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Cele i funkcje komunikacji, elementy procesu komunikacji, podstawowe pojęcia 2. Rodzaje i style komunikacji 3. Aktywne słuchanie 4. Informacja zwrotna 5. Bariery w procesie komunikacji 6. Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi 7. Asertywność |
|
Bibliography: |
(in Polish) Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów: podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2012. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.