Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Komunikacja w zawodzie nauczyciela

General data

Course ID: WNP-PPW-KZNCC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Komunikacja w zawodzie nauczyciela
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie:

PPW_W15, PPW_U14, PPW_K05

Short description: (in Polish)

1. Cele i funkcje komunikacji, elementy procesu komunikacji, podstawowe pojęcia

2. Rodzaje i style komunikacji

3. Aktywne słuchanie

4. Informacja zwrotna

5. Bariery w procesie komunikacji

6. Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi

7. Asertywność

Full description: (in Polish)

1. Cele i funkcje komunikacji, elementy procesu komunikacji, podstawowe pojęcia

2. Rodzaje i style komunikacji

3. Aktywne słuchanie

4. Informacja zwrotna

5. Bariery w procesie komunikacji

6. Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi

7. Asertywność

Bibliography: (in Polish)

Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów: podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2012.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

wiedzy: znajomość podstawowych pojęć w zakresie komunikacji, metod aktywnego słuchania, form przekazywania informacji zwrotnej, podstawowych bariery w komunikacji

umiejętności: nawiązywanie pozytywnych relacji podczas komunikacji, dostosowanie swoich zachowań do potrzeb rozmówcy i sytuacji, aktywne słuchanie, radzenie sobie z konfliktem, przekazywanie informacji zwrotnej

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- aktywność na zajęciach (50% oceny)

- zadanie domowe (50% oceny)

Na ocenę bardzo dobrą student bardzo dobrze zna charakterystykę procesu komunikacji interpersonalnej, wskazuje i opisuje kluczowe jej elementy - nadawca, odbiorca komunikat - w kontekście skuteczności komunikacji oraz czynniki, które mają wpływ na poziom skuteczności w odniesieniu do każdego z tych elementów. Bardzo dobrze zna zasady skutecznej komunikacji i potrafi się nimi posługiwać. Student bardzo dobrze potrafi analizować proces komunikacji w odniesieniu do różnych uwarunkowań społecznych i sytuacyjnych. Bardzo sprawnie potrafi przygotować prezentację.

Na ocenę dobrą student dobrze zna charakterystykę procesu komunikacji interpersonalnej, wskazuje i opisuje kluczowe jej elementy - nadawca, odbiorca komunikat - w kontekście skuteczności komunikacji oraz czynniki, które mają wpływ na poziom skuteczności w odniesieniu do każdego z tych elementów. Dobrze zna zasady skutecznej komunikacji i potrafi się nimi posługiwać. Student dobrze potrafi analizować proces komunikacji w odniesieniu do różnych uwarunkowań społecznych i sytuacyjnych. Dobrze opanował umiejętność prezentacji

Na ocenę dostateczną student dostatecznie zna charakterystykę procesu komunikacji interpersonalnej, wskazuje i opisuje kluczowe jej elementy - nadawca, odbiorca komunikat - w kontekście skuteczności komunikacji oraz czynniki, które mają wpływ na poziom skuteczności w odniesieniu do każdego z tych elementów. Dostatecznie zna zasady skutecznej komunikacji i potrafi się nimi posługiwać. Student dostatecznie potrafi analizować proces komunikacji w odniesieniu do różnych uwarunkowań społecznych i sytuacyjnych. W stopniu dostatecznym opanował umiejętność prezentacji.

Na ocenę niedostateczną student niedostatecznie zna charakterystykę procesu komunikacji interpersonalnej, nie wskazuje lub niedostatecznie opisuje kluczowe jej elementy - nadawca, odbiorca komunikat - w kontekście skuteczności komunikacji oraz czynniki, które mają wpływ na poziom skuteczności w odniesieniu do każdego z tych elementów. Niedostatecznie zna zasady skutecznej komunikacji i niedostatecznie potrafi się nimi posługiwać. Student niedostatecznie potrafi analizować proces komunikacji w odniesieniu do różnych uwarunkowań społecznych i sytuacyjnych. Nie potrafi przygotować prezentacji.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 50 places more information
Coordinators: Magdalena Sokołowska
Group instructors: Magdalena Sokołowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

1. Cele i funkcje komunikacji, elementy procesu komunikacji, podstawowe pojęcia

2. Rodzaje i style komunikacji

3. Aktywne słuchanie

4. Informacja zwrotna

5. Bariery w procesie komunikacji

6. Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi

7. Asertywność

Full description: (in Polish)

1. Cele i funkcje komunikacji, elementy procesu komunikacji, podstawowe pojęcia

2. Rodzaje i style komunikacji

3. Aktywne słuchanie

4. Informacja zwrotna

5. Bariery w procesie komunikacji

6. Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi

7. Asertywność

Bibliography: (in Polish)

Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów: podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2012.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)