Literatura dla dzieci
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PPW-LDD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Literatura dla dzieci |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie: PPW_W19, PPW_U04, PPW_K02 |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentek i studentów w podstawową wiedzę z zakresu literatury dziecięcej oraz wykształcenie umiejętności doboru literatury do potrzeb wychowawczych, terapeutycznych, edukacyjnych, rozrywkowych odbiorców w młodszym wieku. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student w zakresie wiedzy: W01. zna wyróżniki literatury dziecięcej i młodzieżowej W02. omawia proces inicjacji literackiej i komunikacji literackiej małego dziecka W03. potrafi omówić rozwój literatury dziecięcej w perspektywie historycznej, W04. wyróżnia koncepcje wychowania zawarte w literaturze dla dzieci, W05. zna podstawowe formy gatunkowe tejże literatury, jej tematykę i główne motywy, a także najważniejsze pozycje kanonu literatury dziecięcej W06. posiada wiedzę dotyczącą problematyki ilustracji i edytorstwa książek dla dzieci i młodzieży. Student w zakresie umiejętności: U01. potrafi dokonać analizy i interpretacji wybranych dzieł literatury dziecięcej U02. potrafi dobrać literaturę i książki dziecięce w odniesieniu do współczesnych problemów społecznych i wychowawczych Student w zakresie kompetencji społecznych K01. jest gotów do kształtowania zachowań i postaw dzieci (uczniów) wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki K01 jest przekonany o konieczności dbania o kulturę literacką własną i podopiecznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: 1. aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym: pełne przygotowanie do zajęć (czytanie zadanych lektur oraz tekstów krytycznych), branie udziału w dyskusji oraz opracowanie zadania zaliczeniowego (p.2). - dopuszczalne są dwie nieobecności. Dodatkową nieobecność należy zaliczyć po wcześniejszym uzgodnieniu z prowadzącą zajęcia. W przypadku, gdy absencja studenta na zajęciach wyniesie 15 godzin zajęciowych (7 spotkań), nie ma możliwości odrobienia zajęć, student/ka nie uzyskuje zaliczenia przedmiotu; 2. przedstawienie prezentacji - zagadnienia problemowego oraz obligatoryjnie zaliczenie testu z wiedzy o literaturze dla dzieci Weryfikacja efektów uczenia: W01-W06 - test z wiedzy o literaturze, prezentacja/ U01-U03 - ocena bieżąca (dyskusje, aktywne uczestnictwo), prezentacja K01-K02 - ocena bieżąca (dyskusje, zadania zajęciowe), prezentacja/ Ocena dostateczna Zakładane efekty kształcenia w zakresie wiedzy student/ka osiąga, ale prezentuje w stopniu ograniczonym, niewyczerpująco charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac własnych studenta/ki oraz aktywności podczas zajęć, student/ka osiąga na poziomie dostatecznym (w pracach znajdują się liczne błędy oraz braki). W zakresie kompetencji społecznych - wykazuje je w pełnym stopniu. Ocena dostateczna plus Zakładane efekty kształcenia w zakresie wiedzy student/ka osiąga, dokonywane prezentacje, charakterystyki i omówienia są pełniejsze, jednak nadal niewyczerpujące, a w pracach będących podstawą oceny umiejętności znajdują się błędy i braki. Prezentuje zakładane efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych. Ocena dobra Zakładane efekty kształcenia w zakresie wiedzy student/ka prezentuje w stopniu dobrym, wyczerpująco, choć nie bez błędów i luk charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac własnych studenta/ki oraz aktywności podczas zajęć, student/ka osiąga na poziomie dobrym (w pracach znajdują się jednak błędy oraz braki). W zakresie kompetencji społecznych wykazuje w zakładane efekty kształcenia. Ocena dobra plus Zakładane efekty kształcenia w zakresie wiedzy student/ka osiąga. Stopień opanowania zakładanych efektów kształcenia jest większy - dokonywane prezentacje, charakterystyki i omówienia są pełniejsze, wyczerpujące, dopuszczalne są drobne pomyłki. W pracach będących podstawą oceny umiejętności znajdują się nieliczne błędy. Prezentuje zakładane efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych, dodatkowo aktywnie poszukuje źródeł wiedzy i możliwości rozwijania umiejętności. Ocena bardzo dobra Zakładane efekty kształcenia w zakresie wiedzy student/ka prezentuje wyczerpująco, charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia w sposób wyróżniający. Dodatkowo dokonuje analiz zarówno na poziomie przedmiotowym, jak i na metapoziomie. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac własnych studenta/ki oraz aktywności podczas zajęć, studentka osiąga w stopniu bardzo dobrym. W zakresie kompetencji społecznych wykazuje w zakładane efekty kształcenia oraz poszukuje źródeł wiedzy i możliwości rozwijania umiejętności. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 34 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Prowadzący grup: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]: udział w zajęciach: 30 godz. zapoznawanie się z literaturą: 30 godz. przygotowanie eseju/prezentacji/bajki terapeutycznej: 15 godz. przygotowanie do testu z wiedzy: 15 godz. suma godzin: 90 [90/30=3] ECTS=3 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Prowadzący grup: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 3 ECTS = 90 godz. (1 ECTS=30 godz.) Udział w zajęciach - 30 godz., 1 ECTS Czytanie literatury 30 godz. 1 ECTS Przygotowanie się do testów - 20 godz. Przygotowanie prezentacji - 10 godz. - 1 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.