(in Polish) Metodyka edukacji informatycznej i posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną
General data
Course ID: | WNP-PPW-MEICC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Metodyka edukacji informatycznej i posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
5.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie: PPW_W05, PPW_W19, PPW_U04, PPW_U08, PPW_K03 |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu metodyki prowadzenia zajęć informatycznych w szkole. 1. Wprowadzenie do edukacji informatycznej. 2. Zasady opracowywania konspektu zajęć do edukacji informatycznej uczniów. 3. Zagrożenia w cyberprzestrzeni i przeciwdziałanie im. 4. Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie edukacji informatycznej |
Full description: |
(in Polish) Metody nauczania na lekcji informatyki Rozwiązywanie problemów wspomagane znajomością aplikacji użytkowych z elementami programowania. Opracowanie scenariusza zajęć do wykorzystania komputera w zakresie poszerzania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin, a także do rozwijania zainteresowań. Opracowanie scenariusza zajęć do wykorzystania komputera w zakresie wyszukiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji z różnych źródeł; opracowywania za pomocą komputera: rysunków, tekstów, danych liczbowych, motywów, animacji, prezentacji multimedialnych. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Lewowicki T. i Siemieniecki B. (red.) (2005). Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna. Toruń: Wyd. Adam Marszałek 2. Juszczyk S. (red.) (2023). Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej. Toruń: Wyd. Adam Marszałek 3. Nowakowski Z. (2003). Dydaktyka informatyki w praktyce (tom 1 i 2). Wybrane zagadnienia. Warszawa: MIKOM 4. Walat A. (2007). Zarys dydaktyki informatyki. Warszawa: Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO CW
CW
CW
CW
CW
CW
TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 45 hours, 26 places
|
|
Coordinators: | Sandra Skorza | |
Group instructors: | Sandra Skorza | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.