Methodology of language education in kindergarten
General data
Course ID: | WNP-PPW-MEJC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of language education in kindergarten |
Name in Polish: | Metodyka edukacji językowej w przedszkolu |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie: PPW_W05, PPW_W21, PPW_U07, PPW_U08, PPW_K03 |
Short description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami z zakresu edukacji językowej w przedszkolu, w tym z pojęciem czytania i pisania oraz poszczególnymi aspektami gotowości do czytania i pisania, a także wyposażenie ich w praktyczne umiejętności rozwijania umiejętności językowych dziecka w okresie średniego dzieciństwa. |
Full description: |
(in Polish) Pojęcie czytania w podejściu lingwistycznym i psychologicznym Pisanie jako złożony proces psychomotoryczny Aspekty gotowości do czytania i pisania Ćwiczenia usprawniające motorykę małą i dużą, percepcję wzrokową, percepcję czuciową, percepcję słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową oraz rozwijające kompetencje narracyjne dziecka w wieku przedszkolnym Organizacja zajęć czytelniczych i aktywności okołoczytelniczych w grupie przedszkolnej Rozwijanie umiejętności językowych dziecka z wykorzystaniem podręcznika wychowania przedszkolnego oraz wybranych metod pracy (m.in. Metoda Dobrego Startu, Metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania, teatr kamishibai) |
Bibliography: |
(in Polish) LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Andrzejewska J. (2015). Przestrzeń przedszkola przyjazna kształtowaniu gotowości dziecka do nauki czytania i pisania." Roczniki Pedagogiczne", nr 7(43), s. 89-105. Arciszewska E. (2002). Czytające przedszkolaki. Mit czy norma?, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. Bogdanowicz, M. (2004). Metoda Dobrego Startu. Warszawa: WSiP Chwastniewska, D. (2011). Metoda 101 kroków. Poczytam Ci mamo. Gdynia: Wyspa Czelakowska D. (2016). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA, studia jednolite magisterskie: PPW_W05 Zna i rozumie specyfikę pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej obejmującą metodykę wykonywania zadań w obszarze edukacji językowej ze szczególnym uwzględnieniem roli i znaczenia zabawy w pracy z dzieckiem PPW_W21 Zna i rozumie ideę samodoskonalenia zawodowego w zakresie podnoszenia własnych kompetencji językowych oraz jej znaczenie dla rozwijania świadomości językowej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym PPW_U07 Potrafi identyfikować i rozwijać zainteresowania językowe dzieci poprzez tworzenie sytuacji dydaktyczno-wychowawczych dostosowanych do możliwości wychowanków PPW_U08 Potrafi projektować, organizować i monitorować zespołowe działania edukacyjne dzieci z wykorzystaniem różnych rodzajów zabaw a także tworzyć sytuacje dydaktyczno-wychowawcze motywujące dzieci (uczniów) do nauki i pracy nad sobą PPW_K03 Jest gotów do budowania relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami (opiekunami) dziecka (ucznia) NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe ćwiczenia 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury 25h Przygotowanie projektu 20h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena projektu zespołowego polegającego na przygotowaniu i omówieniu pomocy dydaktycznej. Kryteria oceny: poprawność metodyczna (0-2p.), dostosowanie pomocy do wieku dzieci (0-2p.),struktura (0-2p.), możliwość realizacji zajęć z wykorzystaniem pomocy (0-2p.), poprawność językowa tekstu (0-2p.) , staranność wykonania (0-2p.), przedstawienie i omówienie (0-2p.) punktacja: 14-13p. ocena: bardzo dobry(5) 12 p. ocena: dobry plus (4.5) 11-10 p. ocena: dobry (4) 9 p. ocena: dostateczny plus (3.5) 8-7 p. ocena: dostateczny (3) |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
CW
FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 34 places
|
|
Coordinators: | Kamil Kuracki | |
Group instructors: | Kamil Kuracki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) kod zespołu do MS TEAMS: sgqap2t |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
CW
FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Kamil Kuracki | |
Group instructors: | Kamil Kuracki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.