Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3

General data

Course ID: WNP-PPW-MESPC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 6.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie:


PPW_W05, PPW_W22, PPW_U05,

PPW_U07, PPW_K06

Short description: (in Polish)

Ćwiczenia akademickie z "Metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3" w semestrze letnim 2023/2024 odbywać się będą w formacie kształcenia stacjonarnego na WNP UKSW (45 godzin dydaktycznych).

Full description: (in Polish)

Celem zajęć (ćwiczenia akademickie) jest poznanie i zrozumienie współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społecznego i przyrodniczego, wychowanie do postawy odpowiedzialności za środowisko przyrody, którego człowiek stanowi integralną część, rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska społecznego, rozwijanie zachowań ukierunkowanych na ochronę przyrody.

NAKŁAD PRACY Studentki/Studenta:

- czynne uczestniczenie w zajęciach (ćwiczenia akademickie): 45 godz. dydaktycznych

- projekt dotyczący edukacji dla/w środowisku społeczno-przyrodniczym dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach 1-3 wspierającej dziecięcą eksplorację, postawy twórcze w obszarze społecznym i przyrodniczym (praca pisemna, forma indywidualna zróżnicowana): 15 godz. dydaktycznych

- przygotowanie prezentacji ćwiczebnej (wraz ze środkami dydaktycznymi): 30 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do zajęć, praca z książką (literatura przedmiotu): 20-30 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do kolokwium pisemnego: 40-60 godz. dydaktycznych

- konsultacje według potrzeb Studentki/Studenta (dyżur)

Ogółem około 150-180 godzin dydaktycznych (6 ECTS).

METODY KSZTAŁCENIA: praca z książką, dyskusja, metody impresyjne, metody ekspresyjne, metoda ćwiczebna, metoda projektu.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA: P_WP1_01; P_WP1_02; P_WP1_03

UMIEJĘTNOŚCI: P_UP1_01; P_UP1_02; P_UP1_03

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: P_KP1_02; P_KP1_03; P_KP1_04

Wiedza:

- Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

- Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci.

- Student ma elementarną wiedzę o metodyce edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3 (dydaktyce szczegółowej), wykonywaniu typowych zadań oraz normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej, terapii dziecka. Rozumie kluczowe pojęcia oraz zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej, z zakresu wiedzy o społeczeństwie.

Umiejętności:

- Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Potrafi analizować oraz interpretować powszechnie występujące zjawiska przyrody, dostrzegać wzajemne związki środowiska społecznego i przyrodniczego.

- Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w przedszkolu i klasach 1-3 (w szkołach podstawowych).

- Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3 (dydaktyki szczegółowej).

Kompetencje społeczne:

- Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce dydaktyczno-wychowawczej zasady indywidualizacji, wynikającej z potrzeb edukacyjnych dziecka oraz pogłębiania swojego rozumienia środowiska przyrody, krzewienia idei troski o środowisko społeczno-przyrodnicze.

- Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji w zakresie edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju.

- Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Osiągnięcie efektów kształcenia jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej. Ocena ćwiczeń akademickich na podstawie:

- czynnej obecności na zajęciach,

- prezentacji ćwiczebnej (forma indywidualna zróżnicowana),

- projektu pisemnego dotyczącego edukacji dla/w środowisku społeczno-przyrodniczym dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach 1-3, wspierającej dziecięcą eksplorację, postawy twórcze w obszarze społecznym i przyrodniczym (projekt edukacyjny, forma indywidualna zróżnicowana),

- jakości odpowiedzi na pytania otwarte podczas kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita):

- ocena 3.0 - student zadowalająco zna podstawowe tezy z przeprowadzonych zajęć akademickich w zakresie metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3. Zna podstawę programową, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, rozwijania swoich umiejętności.

- ocena 3.5 - student wyjaśnia prawidłowości dotyczące rozwoju i możliwości dziecka, zna zasady pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu i klasach 1-3 w zakresie edukacji społeczno-przyrodniczej. Systematycznie pracuje nad sobą (wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne).

- ocena 4.0 - student rozwiązuje problemy dotyczące planowania i organizowania działalności dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu i klasach 1-3. Systematycznie doskonali swoją osobowość (samodyscyplina).

- ocena 4.5 - student potrafi samodzielnie przygotować i przeprowadzić zajęcia z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce dydaktyczno-wychowawczej zasady indywidualizacji, wynikającej ze specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka. Dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.

- ocena 5.0 - student potrafi bardzo dobrze zastosować w projektowaniu działalności edukacyjnej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym zasady organizacji, metody dydaktyczne i wychowawcze. Jest przekonany do aktywnego uczestnictwa w instytucjach realizujących działania edukacyjne.

Ocena końcowa zależy również od jakości odpowiedzi na pytania otwarte podczas kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita): 60% - ocena 3.0; 70% - ocena 3.5; 80% - ocena 4.0; 90% - ocena 4.5; 100% - ocena 5.0.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 45 hours, 29 places more information
Coordinators: Edyta Wolter
Group instructors: Edyta Wolter
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) NAKŁAD PRACY Studentki/Studenta:

- czynne uczestniczenie w zajęciach (ćwiczenia akademickie): 45 godz. dydaktycznych

- projekt dotyczący edukacji dla/w środowisku społeczno-przyrodniczym dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach 1-3 wspierającej dziecięcą eksplorację, postawy twórcze w obszarze społecznym i przyrodniczym, praca pisemna): 15 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do zajęć, praca z książką (literatura przedmiotu): 20-30 godz. dydaktycznych

- przygotowanie prezentacji ćwiczebnej (wraz ze środkami dydaktycznymi): 30 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do kolokwium pisemnego: 40-60 godz. dydaktycznych

- konsultacje według potrzeb Studentki/Studenta (dyżur)

Ogółem około 150-180 godzin dydaktycznych (6 ECTS).

METODY KSZTAŁCENIA: praca z książką, dyskusja, metody impresyjne, metody ekspresyjne, metoda ćwiczebna, metoda projektu.

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Ćwiczenia akademickie z "Metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3" w semestrze letnim 2022/2023 odbywać się będą w formacie kształcenia stacjonarnego na WNP UKSW (45 godzin dydaktycznych).

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 45 hours, 24 places more information
Coordinators: Edyta Wolter
Group instructors: Edyta Wolter
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) NAKŁAD PRACY Studentki/Studenta:

- czynne uczestniczenie w zajęciach (ćwiczenia akademickie): 45 godz. dydaktycznych

- projekt dotyczący edukacji dla/w środowisku społeczno-przyrodniczym dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach 1-3 wspierającej dziecięcą eksplorację, postawy twórcze w obszarze społecznym i przyrodniczym, praca pisemna): 15 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do zajęć, praca z książką (literatura przedmiotu): 20-30 godz. dydaktycznych

- przygotowanie prezentacji ćwiczebnej (wraz ze środkami dydaktycznymi): 30 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do kolokwium pisemnego: 40-60 godz. dydaktycznych

- konsultacje według potrzeb Studentki/Studenta (dyżur)

Ogółem około 150-180 godzin dydaktycznych (6 ECTS).


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem zajęć (ćwiczenia akademickie) jest poznanie i zrozumienie współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społecznego i przyrodniczego, wychowanie do postawy odpowiedzialności za środowisko przyrody, którego człowiek stanowi integralną część, rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska społecznego, rozwijanie zachowań ukierunkowanych na ochronę przyrody.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)