Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Metodyka edukacji zintegrowanej w przedszkolu

General data

Course ID: WNP-PPW-MEZPCC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Metodyka edukacji zintegrowanej w przedszkolu
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie:


PPW_W05, PPW_W06, PPW_W07,

PPW_U07, PPW_U09, PPW_U12,

PPW_K08

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

1. Wiedzy:

EK-1 student zna zadania przedszkola, warunki i sposób realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

EK-2 student zna treści programowe odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe.

EK-3 student posiada wiedzę o planowanie pracy, stosowanych metodach.

EK-4 student posiada wiedzą o metodyce integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji i wykorzystaniu w tym celu nowoczesnych technologii.

Umiejętności:

EK-5 student wykorzystuje i integruje zdobytą wiedzą odnośnie treści programowych wychowania przedszkolnego,

EK-6 student potrafi wdrożyć w swojej pracy odpowiednie metody, stworzyć przestrzeń edukacyjną.

EK-7 student planuje i organizuje zajęcia dydaktyczne integrujące treści programowe w zakresie poszczególnych typów edukacji

Kompetencji społecznych:

EK-8 student chętnie podejmuje wyzwania zawodowe i osobiste. Współpracuje w zespole.

EK-9 student przejawia wysoką kulturę osobistą, szacunkiem wobec członków grupy oraz wykładowcy.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania (Określenie poziomu osiągniecia - wg skali ocen - założonych dla

Wiedza: student zna zadania przedszkola, warunki i sposób realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

EK-2 student zna treści programowe odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe.

EK-3 student posiada wiedzę o planowanie pracy, stosowanych metodach.

EK-4 student posiada wiedzą o metodyce integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji i wykorzystaniu w tym celu nowoczesnych technologii.

ocena dst (3,0) - student posiada podstawową wiedzę odnośnie zadań przedszkola, warunków i sposobów realizacji zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zna treści programowe odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe. Na poziomie dostatecznym posiada wiedzę o planowanie pracy, stosowanych metodach i metodyce integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji.

ocena dst. plus (3,5) – student zna zadania przedszkola, warunki i sposoby realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Posiada wiedzę w zakresie treści programowych odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe. Wie na poziomie dostatecznym jak planować pracę, wymienia stosowane metody. Zna metodykę integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji.

ocena db (4,0) – student zna i wymienia zadania przedszkola, warunki i sposoby realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Opisuje treści programowe odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe. Potrafi na poziomie dobrym planować pracę, zna i wymienia stosowane metody. Wie w jaki sposób integrować treści programowe w zakresie poszczególnych typów edukacji, potrafi wykorzystywać nowe technologie.

ocena db plus (4,5) - student zna i opisuje zadania przedszkola, warunki i sposoby realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Wskazuje treści programowe w poszczególnych obszarach rozwoju dziecka. Planuje pracę z zastosowaniem znanych metod, nowych technologii. Wie w jaki sposób integrować treści programowe w zakresie poszczególnych typów edukacji.

ocena bdb (5) – student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o zadaniach przedszkola, warunkach i sposobach realizacji zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Wymienia i opisuje treści programowe w poszczególnych obszarach rozwoju dziecka. Planuje pracę z zastosowaniem odpowiednich metod, nowych technologii. Na poziomie bardzo dobrym posiada wiedzę o integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji.

Umiejętności:

ocena dst (3,0) – student na poziomie podstawowym wykorzystuje zdobytą wiedzę w zakresie integracji treści programowych z poszczególnych typów edukacji. Stosuje podstawowe metody i podstawy organizacji pracy w przedszkolu. Na niskim poziomie planuje zajęcia dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym.

ocena dst. plus (3,5) – student na poziomie dostatecznym wykorzystuje zdobytą wiedzę w zakresie integracji treści programowych z poszczególnych typów edukacji. Podczas planowania zajęć dydaktycznych stosuje poznane metody pracy z dziećmi, znane rozwiązania technologiczne.

ocena db (4,0) – student potrafi na poziomie dobrym integrować treści programowe z poszczególnych typów edukacji. Tworząc scenariusz zajęć dydaktycznych dobiera odpowiednie metody pracy, wykorzystuje nowe technologie. Organizuje pracę nauczyciela, w tym aranżuje przestrzeń edukacyjną.

ocena db plus (4,5) – wykorzystuje i integruje wiedzę w celu stworzenia scenariusza zajęć dydaktycznych integrujących treści programowe z poszczególnych typów edukacji. Potrafi organizować przestrzeń edukacyjną, stosuje odpowiednie metod pracy. Potrafi wykorzystywać różnorodne rozwiązania technologiczne w swojej pracy, tworzy multimedialne pomoce dydaktyczne.

ocena bdb (5,0) – wykorzystuje i integruje wiedzę w celu stworzenia oryginalnego scenarisuza zajęć dydaktycznych. Potrafi na bardzo dobrym poziomie zaaranżować odpowiednią przestrzeń edukacyjną, która sprzyja rozwojowi dziecka, planuje pracę pedagogiczną z zastosowaniem dobranych w sposób odpowiedni metod. W swojej pracy wykorzystuje nowe media i tworzy multimedialne pomoce dydaktyczne.

Kompetencje:

ocena dst (3,0) – ma podstawową świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu nowe metody pracy. Przejawia kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy na poziomie dostatecznym.

ocena dst. plus (3,5) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Angażuje się w pracę zespołu w sposób dostateczny. Wypowiada się na wybrane tematy podczas zajęć. Przejawia kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy.

ocena db (4,0) – chce wzbogacać warsztat swojej pracy o nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole, dyskutuje na każdy temat. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy.

ocena db plus (4,5) – wykazuje dużą chęć i potrzebę własnego rozwoju osobistego i zawodowego. Współpracuje w zespole i próbuje kierować jego pracami, aktywnie uczestniczy w dyskusjach na każdy temat. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy.

ocena bdb (5,0) – wykazuje bardzo dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty. Współpracuje w zespole i kieruje jego pracami, chętnie dyskutuje na każdy temat. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy.

Opis składowych oceny końcowej

Warunki zaliczenia przedmiotu:

1. obecność na zajęciach

2. aktywność na zajęciach – 5 pkt

3. prace przygotowane podczas zajęć –10 pkt

4. scenariusz zajęć dydaktycznych w przedszkolu – 25 pkt.

Ocena końcowa

Egzamin pisemny – 40 pkt

40-38 – ocena 5,0

37-34 – ocena 4,5

33-31– ocena 4,0

30-25 – ocena 3,5

24-20 - ocena 3,0

19 i poniżej – ocena 2,0

Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 26 places more information
Coordinators: Ewelina Rzońca
Group instructors: Ewelina Rzońca
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)