(in Polish) Metodyka edukacji zintegrowanej w przedszkolu
General data
Course ID: | WNP-PPW-MEZPCC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Metodyka edukacji zintegrowanej w przedszkolu |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie: PPW_W05, PPW_W06, PPW_W07, PPW_U07, PPW_U09, PPW_U12, PPW_K08 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) 1. Wiedzy: EK-1 student zna zadania przedszkola, warunki i sposób realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. EK-2 student zna treści programowe odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe. EK-3 student posiada wiedzę o planowanie pracy, stosowanych metodach. EK-4 student posiada wiedzą o metodyce integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji i wykorzystaniu w tym celu nowoczesnych technologii. Umiejętności: EK-5 student wykorzystuje i integruje zdobytą wiedzą odnośnie treści programowych wychowania przedszkolnego, EK-6 student potrafi wdrożyć w swojej pracy odpowiednie metody, stworzyć przestrzeń edukacyjną. EK-7 student planuje i organizuje zajęcia dydaktyczne integrujące treści programowe w zakresie poszczególnych typów edukacji Kompetencji społecznych: EK-8 student chętnie podejmuje wyzwania zawodowe i osobiste. Współpracuje w zespole. EK-9 student przejawia wysoką kulturę osobistą, szacunkiem wobec członków grupy oraz wykładowcy. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania (Określenie poziomu osiągniecia - wg skali ocen - założonych dla Wiedza: student zna zadania przedszkola, warunki i sposób realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. EK-2 student zna treści programowe odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe. EK-3 student posiada wiedzę o planowanie pracy, stosowanych metodach. EK-4 student posiada wiedzą o metodyce integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji i wykorzystaniu w tym celu nowoczesnych technologii. ocena dst (3,0) - student posiada podstawową wiedzę odnośnie zadań przedszkola, warunków i sposobów realizacji zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zna treści programowe odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe. Na poziomie dostatecznym posiada wiedzę o planowanie pracy, stosowanych metodach i metodyce integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji. ocena dst. plus (3,5) – student zna zadania przedszkola, warunki i sposoby realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Posiada wiedzę w zakresie treści programowych odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe. Wie na poziomie dostatecznym jak planować pracę, wymienia stosowane metody. Zna metodykę integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji. ocena db (4,0) – student zna i wymienia zadania przedszkola, warunki i sposoby realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Opisuje treści programowe odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe. Potrafi na poziomie dobrym planować pracę, zna i wymienia stosowane metody. Wie w jaki sposób integrować treści programowe w zakresie poszczególnych typów edukacji, potrafi wykorzystywać nowe technologie. ocena db plus (4,5) - student zna i opisuje zadania przedszkola, warunki i sposoby realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Wskazuje treści programowe w poszczególnych obszarach rozwoju dziecka. Planuje pracę z zastosowaniem znanych metod, nowych technologii. Wie w jaki sposób integrować treści programowe w zakresie poszczególnych typów edukacji. ocena bdb (5) – student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o zadaniach przedszkola, warunkach i sposobach realizacji zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Wymienia i opisuje treści programowe w poszczególnych obszarach rozwoju dziecka. Planuje pracę z zastosowaniem odpowiednich metod, nowych technologii. Na poziomie bardzo dobrym posiada wiedzę o integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji. Umiejętności: ocena dst (3,0) – student na poziomie podstawowym wykorzystuje zdobytą wiedzę w zakresie integracji treści programowych z poszczególnych typów edukacji. Stosuje podstawowe metody i podstawy organizacji pracy w przedszkolu. Na niskim poziomie planuje zajęcia dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym. ocena dst. plus (3,5) – student na poziomie dostatecznym wykorzystuje zdobytą wiedzę w zakresie integracji treści programowych z poszczególnych typów edukacji. Podczas planowania zajęć dydaktycznych stosuje poznane metody pracy z dziećmi, znane rozwiązania technologiczne. ocena db (4,0) – student potrafi na poziomie dobrym integrować treści programowe z poszczególnych typów edukacji. Tworząc scenariusz zajęć dydaktycznych dobiera odpowiednie metody pracy, wykorzystuje nowe technologie. Organizuje pracę nauczyciela, w tym aranżuje przestrzeń edukacyjną. ocena db plus (4,5) – wykorzystuje i integruje wiedzę w celu stworzenia scenariusza zajęć dydaktycznych integrujących treści programowe z poszczególnych typów edukacji. Potrafi organizować przestrzeń edukacyjną, stosuje odpowiednie metod pracy. Potrafi wykorzystywać różnorodne rozwiązania technologiczne w swojej pracy, tworzy multimedialne pomoce dydaktyczne. ocena bdb (5,0) – wykorzystuje i integruje wiedzę w celu stworzenia oryginalnego scenarisuza zajęć dydaktycznych. Potrafi na bardzo dobrym poziomie zaaranżować odpowiednią przestrzeń edukacyjną, która sprzyja rozwojowi dziecka, planuje pracę pedagogiczną z zastosowaniem dobranych w sposób odpowiedni metod. W swojej pracy wykorzystuje nowe media i tworzy multimedialne pomoce dydaktyczne. Kompetencje: ocena dst (3,0) – ma podstawową świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu nowe metody pracy. Przejawia kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy na poziomie dostatecznym. ocena dst. plus (3,5) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Angażuje się w pracę zespołu w sposób dostateczny. Wypowiada się na wybrane tematy podczas zajęć. Przejawia kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy. ocena db (4,0) – chce wzbogacać warsztat swojej pracy o nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole, dyskutuje na każdy temat. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy. ocena db plus (4,5) – wykazuje dużą chęć i potrzebę własnego rozwoju osobistego i zawodowego. Współpracuje w zespole i próbuje kierować jego pracami, aktywnie uczestniczy w dyskusjach na każdy temat. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy. ocena bdb (5,0) – wykazuje bardzo dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty. Współpracuje w zespole i kieruje jego pracami, chętnie dyskutuje na każdy temat. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy. Opis składowych oceny końcowej Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. obecność na zajęciach 2. aktywność na zajęciach – 5 pkt 3. prace przygotowane podczas zajęć –10 pkt 4. scenariusz zajęć dydaktycznych w przedszkolu – 25 pkt. Ocena końcowa Egzamin pisemny – 40 pkt 40-38 – ocena 5,0 37-34 – ocena 4,5 33-31– ocena 4,0 30-25 – ocena 3,5 24-20 - ocena 3,0 19 i poniżej – ocena 2,0 Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 26 places
|
|
Coordinators: | Ewelina Rzońca | |
Group instructors: | Ewelina Rzońca | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.