Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methods supporting the child's development

General data

Course ID: WNP-PPW-MWC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methods supporting the child's development
Name in Polish: Metody wspomagające rozwój dziecka
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie:


PPW_W07, PPW_U13, PPW_K05

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką dotyczącą wybranych metod wspomagających rozwój dziecka, w szczególności w zakresie motoryki małej i dużej, integracji percepcyjno-motorycznej, umiejętności poznawczych, narracyjnych, emocjonalnych i społecznych.

Full description: (in Polish)

Wybrane sposoby wspomagania rozwoju dziecka w obszarze motoryki, percepcji słuchowej i wzrokowej oraz umiejętności narracyjnych - projektowanie ćwiczeń

Teoretyczne i metodyczne omówienie wybranych metod wspomagania rozwoju dziecka, m.in. Metoda Dobrego Startu, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona, System Percepcyjno-motoryczny Kepharta, Metoda M.Frostig i D. Horne'a, Trening relaksacyjny Jackobsona, Choreoterapia, Muzykoterapia, Drama, Animaloterapia, Program aktywności M. i Ch. Knillów.

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Bogdanowicz M.(2004), Metoda Dobrego Startu, Warszawa.

Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska M.(1994), Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, Warszawa.

Emiluta-Rozya D.(2006), Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, Warszawa.

Franczyk A., Krajewska K., Skorupa J.(2008),Animaloterapia. Program Przedszkolnego Klubu Animals "Cztery łapy". IMPULS, Kraków.

Frostig M., Horne D. (1989), Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową, Warszawa.

Gładyszewska-Cylulko J.(2007), Wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych poprzez wizualizację i inne techniki arteterapii, Kraków.

Kephart N.C.(1970), Dziecko opóźnione w nauce szkolnej, Warszawa.

Knill M., Knill Ch.(2006). Programy aktywności. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja, Wydawnictwo KOMPENDIUM, Warszawa.

Stachyra K. (2009), Muzykoterapia i wizualizacja w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych studentów pedagogiki, Lublin.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie:

PPW_W07 zna i rozumie w pogłębionym stopniu zróżnicowane możliwości i potrzeby dzieci (uczniów) w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz założenia teoretyczne i metodyczne wybranych metod wspomagania ich rozwoju

PPW_U13potrafi świadomie i skutecznie wykorzystywać informacje uzyskane na temat dziecka od specjalistów (psychologa, logopedy, pedagoga, lekarza) i rodziców w celu programowania działań wspierających proces nauczania i wychowania.

PPW_K05 jest zdolny do porozumiewania się z osobami z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, a także do dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w grupie przedszkolnej i w klasie szkolnej oraz poza nimi.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena projektu polegającego na samodzielnym przygotowaniu warsztatu instruktażowego (część teoretyczna i praktyczna) prezentującego wybraną metodę wspomagania rozwoju dziecka

Kryteria oceny:

zgodność treści warsztatu z tematem (0-2p.), omówienie podstaw teoretycznych metody z wykorzystaniem literatury (0-2p.), uzasadnienie efektywności metody w świetle badań naukowych (0-2p.), omówienie wymagań technicznych i zaplecza metodycznego(0-2p.), omówienie kroków metodycznych z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych (0-2p.) , prezentacja ćwiczeń praktycznych(0-2p.), struktura warsztatu (0-2p.)

punktacja:

14-13p. ocena: bardzo dobry(5)

12 p. ocena: dobry plus (4.5)

11-10 p. ocena: dobry (4)

9 p. ocena: dostateczny plus (3.5)

8-7 p. ocena: dostateczny (3)

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe ćwiczenia 30h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 30h

Przygotowanie projektu 30 h

Sumaryczna liczba punktów 3 ECTS

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 34 places more information
Coordinators: Kamil Kuracki
Group instructors: Kamil Kuracki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 26 places more information
Coordinators: Kamil Kuracki
Group instructors: Kamil Kuracki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Wymagania wstępne: (in Polish)

Kod do MS TEAMS

vm7kqtj

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)