Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Obserwacja dziecka w praktyce nauczycielskiej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PPW-ODPC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Obserwacja dziecka w praktyce nauczycielskiej
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie:

PPW_W07, PPW_U03, PPW_U13,

PPW_K01


Pełny opis:

Przedmiot ma na celu ukazanie istoty prowadzenia celowej i planowanej obserwacji dziecka jako fundamentu diagnozy pedagogicznej, metod prowadzenia obserwacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, podstawowych technik pomiaru, umiejętności formułowania pytań i problemów diagnostycznych, całościowego ujmowania procesu diagnozy, wykorzystywania danych diagnostycznych pochodzących z różnych źródeł w oddziaływaniu pedagogicznym.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Po zrealizowaniu kursu student:

W07. posiada ogólną wiedzę dotyczącą diagnozy pedagogicznej, zna terminologię dotyczącą omawianych obszarów diagnozy pedagogicznej oraz potrafi omówić wybrane narzędzia diagnostyczne. Rozumie uwarunkowania trudności i zaburzeń w funkcjonowaniu dziecka i jego środowiska oraz potrafi zastosować podstawowe pojęcia z zakresu diagnozy pedagogicznej

U03, U13. posiada umiejętność rozpoznawania symptomów zaburzeń i nieprawidłowości w funkcjonowaniu dziecka i jego środowiska

K01. potrafi dokonywać analizy i syntezy przyczyn i skutków powstałych zaburzeń i nieprawidłowości w funkcjonowaniu jednostki jak też jej środowiska, ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności diagnostycznych oraz odpowiedzialności i konsekwencji wiążących się z niewłaściwym zdiagnozowaniem

Metody i kryteria oceniania:

na ocenę 2 (ndst.): nie umie wykorzystywać podstawowych informacji

- na ocenę 3 (dst.): poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka informacji;

- na ocenę 4 (db.): poprawnie wykorzystuje informacje oraz potrafi je porównać;

- na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć procedury, potrafi porównać ich efektywność a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązywania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 34 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Gątarek
Prowadzący grup: Izabela Gątarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

2 ECTS

15 godzin - praca w kontakcie z wykładowcą

25 godzin - praca własna studenta

10 godzin - przygotowanie do zaliczenia

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)