(in Polish) Pedagogika przedszkolna
General data
Course ID: | WNP-PPW-PPW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Pedagogika przedszkolna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie: PPW_W03, PPW_W04, PPW_U06, PPW_K07 |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours, 30 places
|
|
Coordinators: | Ewelina Rzońca | |
Group instructors: | Ewelina Rzońca | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawami teoretycznymi i historią pedagogiki przedszkolnej, koncepcjami wychowania przedszkolnego i jego organizacją. Celem przedmiotu jest doskonalenie .umiejętności wykorzystania i integrowania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej, w celu dokonania analizy i interpretacji problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i kulturowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Leżańska W., Płóciennik E., Pedagogika przedszkolna z metodyką, Łódź 2021. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011. Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Warszawa 2005. Klim - Klimaszewska A., Witamy w przedszkolu. Wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, Warszawa 2010. M. Montessori, Wykłady londyńskie 1946, Warszawa 2022. Waloszek D., Pedagogika przedszkolna, metamorfoza statusu i przedmiotu badań, Kraków 2006. Jąder M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2018. Kordziński J., Nowoczesne nauczanie, Wolters Kluwer, Warszawa 2022. Żytko M., Edukacja w dialogu, Warszawa 2021. https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/sites/wydawnictwo/files/publikacje_pdf/podstawy_pedagogiki_przedszkolnej.pdf https://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2011-%c5%9aWIAT-LAT-DZIECI%c4%98CYCH-Zabawa-czyli-co-i-po-co.pdf https://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2011-WYCHOWANIE-W-PRZEDSZKOLU-Rola-zabawy1.pdf https://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2012-EDUKACJA-Adaptacja-dziecka-3-l-do-przedszkola.pdf |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours, 35 places
|
|
Coordinators: | Ewelina Rzońca | |
Group instructors: | Ewelina Rzońca | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawami teoretycznymi i historią pedagogiki przedszkolnej, koncepcjami wychowania przedszkolnego i jego organizacją. Celem przedmiotu jest doskonalenie .umiejętności wykorzystania i integrowania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej, w celu dokonania analizy i interpretacji problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i kulturowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Leżańska W., Płóciennik E., Pedagogika przedszkolna z metodyką, Łódź 2021. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011. Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Warszawa 2005. Klim - Klimaszewska A., Witamy w przedszkolu. Wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, Warszawa 2010. Waloszek D., Pedagogika przedszkolna, metamorfoza statusu i przedmiotu badań, Kraków 2006. Jąder M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2018. Kordziński J., Nowoczesne nauczanie, Wolters Kluwer, Warszawa 2022. Żytko M., Edukacja w dialogu, Warszawa 2021. https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/sites/wydawnictwo/files/publikacje_pdf/podstawy_pedagogiki_przedszkolnej.pdf https://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2011-%c5%9aWIAT-LAT-DZIECI%c4%98CYCH-Zabawa-czyli-co-i-po-co.pdf https://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2011-WYCHOWANIE-W-PRZEDSZKOLU-Rola-zabawy1.pdf https://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2012-EDUKACJA-Adaptacja-dziecka-3-l-do-przedszkola.pdf |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.