(in Polish) Pedagogika twórczości i zabawy
General data
Course ID: | WNP-PPW-PTZC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Pedagogika twórczości i zabawy |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W21, PPW_W07, PPW_U06, PPW_K04 |
Full description: |
(in Polish) Student pozna podstawy pedagogiki twórczości i zabawy. Zdobędzie umiejętność tworzenia zajęć dydaktycznych, ćwiczeń, zabaw dla dzieci wykorzystując sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedzy: EK-1 student posiada wiedzę z zakresu pedagogiki twórczości – cele, dziedziny, teorie twórczości. EK-2 student opisuje podstawowe założenia pedagogiki zabawy, zna i opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. EK-3 student zna i opisuje kategorie zabawy oraz zasady i metody dydaktyki twórczości. Umiejętności: EK-4 projektuje i przeprowadza ćwiczenia i zabawy rozwijające twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. EK-5 student tworzy zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości. Kompetencji społecznych: EK-6 chętnie podejmuje wyzwania zawodowe i osobiste. Współpracuje w zespole i dyskutuje, cechuje go wytrwałość i kreatywność w podejmowaniu działań. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy oraz wykładowcy. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: ocena dst (3,0) - student posiada podstawową wiedzę pedagogiki twórczości– cele, dziedziny, teorie twórczości, rozwój twórczości dziecka. Zna podstawowe założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Na niskim poziomie opisuje kategorie zabawy i podstawy metodyki dydaktyki twórczości. ocena dst. plus (3,5) – student zna i omawia podstawy pedagogiki twórczości– cele, dziedziny, teorie twórczości, rozwój twórczości dziecka. Zna i wymienia założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Posiada wiedzę na poziomie dostatecznym o kategoriach zabawy i podstawach metodyki dydaktyki twórczości. ocena db (4,0) – student zna i potrafi wymienić cele, dziedziny, teorie twórczości, charakteryzuje rozwój twórczości dziecka. Zna i opisuje założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Posługuje się kategoriami zabawy, posiada wiedzę na poziomie dobrym o metodyce dydaktyki twórczości. ocena db plus (4,5) - student opisuje cele, dziedziny, teorie twórczości, charakteryzuje rozwój twórczości dziecka. Zna i przedstawia założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Zna i opisuje poszczególne kategorie zabawy oraz metodykę dydaktyki twórczości. ocena bdb (5) – student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu pedagogiki twórczości– cele, dziedziny, teorie twórczości, rozwój twórczości dziecka, metodyka dydaktyki twórczości. Zna i rozumie założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Potrafi scharakteryzować i proponuje poszczególne kategorie zabawy, posiada. Umiejętności: ocena dst (3,0) – student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w projektowaniu prostych ćwiczeń i zabaw rozwijających twórczość dzieci, wykorzystuje proste techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Planuje na poziomie dostatecznym zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując podstawowe sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości. ocena dst. plus (3,5) – student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w projektowaniu ćwiczeń i zabaw rozwijających twórczość dzieci, wykorzystuje proste techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Planuje na poziomie dostatecznym zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując znane sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości. ocena db (4,0) – student projektuje ćwiczenia i zabawy rozwijające twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Na poziomie dobrym planuje i organizuje zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując kreatywne sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości. ocena db plus (4,5) – student stosuje zdobytą wiedzę z zakresu pedagogiki twórczości i zabawy w celu stworzenia kreatywnych ćwiczeń i zabaw rozwijających twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Planuje i organizuje zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując oryginalne sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości. ocena bdb (5,0) – wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki twórczości i zabawy w celu stworzenia oryginalnych i kreatywnych zajęć dla dzieci. Potrafi ułożyć i przeprowadzić ćwiczenia i zabawy rozwijające twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Kompetencje: ocena dst (3,0) – ma podstawową świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu nowe metody pracy. Na niskim poziomie bierze udział w pracach grupy, sporadycznie wypowiada się na wybrany temat. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje na poziomie podstawowym. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy na poziomie dostatecznym. ocena dst. plus (3,5) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Angażuje się w pracę zespołu w sposób dostateczny, zabiera głos w dyskusji odnośnie wybranych tematów. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje w sposób dostateczny. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy na poziomie dostatecznym. ocena db (4,0) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole, dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które stara się zrealizować zgodnie z planem. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy. ocena db plus (4,5) – wykazuje dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i próbuje kierować jego pracami, aktywnie uczestniczy w dyskusjach na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy. ocena bdb (5,0) – wykazuje bardzo dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i kieruje jego pracami, chętnie dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowców. Opis składowych oceny końcowej Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. obecność na ćwiczeniach 2. aktywność na zajęciach 3. zadania wykonywane w grupie i indywidualnie Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 34 places
|
|
Coordinators: | Ewelina Rzońca | |
Group instructors: | Ewelina Rzońca | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.