Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Theory of early chilldhood education

General data

Course ID: WNP-PPW-PW-EK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Theory of early chilldhood education
Name in Polish: Pedagogika wczesnoszkolna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

education

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

PPW-W3,PPW_W4, PPW_U3,

PPW_U4, PPW_K2

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK 1: Student zna terminologię i teoretyczne podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej. Wskazuje jej miejsce wśród nauk pedagogicznych analizując jej cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne.

EK 2: Student potrafi w stopniu pogłębionym formułować pedagogiczne, psychologiczne założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat. Charakteryzuje psychologiczne i konstruktywistyczne złożone uwarunkowania uczenia się dziecka i biopsychospołeczne wymiary jego funkcjonowania w środowisku szkolnym.

EK 3: Dokonuje charakterystyki kompetencji zawodowych nauczyciela edukacji zintegrowanej. Rozpoznaje uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych.

Umiejętności:

EK 4: Potrafi krytycznie i twórczo ocenić szanse i zagrożenia w edukacji wczesnoszkolnej;

EK 5: Posługuje się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania relacji uczeń nauczyciel w klasach I-III.

EK 6: Przewiduje konsekwencje rozwojowe przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy.

Kompetencje:

EK 7: Wykazuje potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej.

Opis ECTS:

Godziny kontaktowe: wykład 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektura tekstów 20 godz.

Przygotowanie się do egzaminu, konsultacje 25 godz.

Liczba punktów ECTS: (85 godz) = 3 ECTS

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours, 34 places more information
Coordinators: Ewa Kulawska
Group instructors: Ewa Kulawska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)