Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Theory of early childhood education

General data

Course ID: WNP-PPW-PWW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Theory of early childhood education
Name in Polish: Pedagogika wczesnoszkolna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie:


PPW_W03, PPW_W04, PPW_U03,

PPW_K07

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK 1: Student zna terminologię i teoretyczne podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej. Wskazuje jej miejsce wśród nauk pedagogicznych analizując jej cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne.

EK 2: Student potrafi w stopniu pogłębionym formułować pedagogiczne, psychologiczne założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat. Charakteryzuje psychologiczne i konstruktywistyczne złożone uwarunkowania uczenia się dziecka i biopsychospołeczne wymiary jego funkcjonowania w środowisku szkolnym.

EK 3: Dokonuje charakterystyki kompetencji zawodowych nauczyciela edukacji zintegrowanej. Rozpoznaje uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych.

Umiejętności:

EK 4: Potrafi krytycznie i twórczo ocenić szanse i zagrożenia w edukacji wczesnoszkolnej;

EK 5: Posługuje się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania relacji uczeń nauczyciel w klasach I-III.

EK 6: Przewiduje konsekwencje rozwojowe przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy.

Kompetencje:

EK 7: Wykazuje potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena dostateczna (3,0):Student posiada dostateczną wiedzę dotyczącą terminologii i podstaw teoretycznych pedagogiki wczesnoszkolnej; w dostatecznym stopniu potrafi wskazać jej miejsca wśród nauk pedagogicznych, cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne pedagogiki wczesnoszkolnej; w ograniczonym stopniu potrafi sformułować założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat; częściowo rozpoznaje uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych; w podstawowym stopniu zna konstruktywistyczne podstawy uczenia się dziecka; w podstawowym stopniu potrafi scharakteryzować kompetencje zawodowe nauczyciela edukacji zintegrowanej.

Student w podstawowym stopniu potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w kształceniu zintegrowanym; posiada dostateczną wiedzę dotyczącą podstawowych ujęć teoretycznych w celu analizowania relacji uczeń – nauczyciel w klasach I-III; w małym stopniu potrafi dokonać analizy konsekwencji rozwojowych przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy. Ma trudności w samodzielnym rozwijaniu swoich profesjonalnych umiejętności związanych z działalnością pedagogiczną w edukacji, nie zawsze potrafi, chociaż się stara, korzystać z różnych źródeł i nowoczesnych technologii informacyjnych.

Student w podstawowym stopniu wykazuje potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej;

Ocena dostateczna plus (3,5):Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym dotyczącą terminologii i podstaw teoretycznych pedagogiki wczesnoszkolnej; w dostatecznym stopniu potrafi wskazać jej miejsca wśród nauk pedagogicznych, cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne pedagogiki wczesnoszkolnej; potrafi sformułować założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat; cześciowo rozpoznaje podstawowe uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych; zna konstruktywistyczne podstawy uczenia się dziecka; potrafi scharakteryzować kompetencje zawodowe nauczyciela edukacji zintegrowanej.

Student potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w kształceniu zintegrowanym; posiada podstawową wiedzę dotyczącą ujęć teoretycznych w celu analizowania relacji uczeń – nauczyciel w klasach I-III; potrafi dokonać podstawowej analizy konsekwencji rozwojowych przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy. Potrafi w dostatecznym stopniu rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną w edukacji, korzysta z różnych źródeł i nowoczesnych technologii informacyjnych.

Student wykazuje w dostatecznym stopniu potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej;

Ocena dobra (4,0): Student posiada wiedzę dotyczącą terminologii i podstaw teoretycznych pedagogiki wczesnoszkolnej; w znacznym stopniu potrafi wskazać jej miejsca wśród nauk pedagogicznych, cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne pedagogiki wczesnoszkolnej; potrafi sformułować założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat; rozpoznaje podstawowe uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych; zna konstruktywistyczne podstawy uczenia się dziecka; potrafi scharakteryzować kompetencje zawodowe nauczyciela edukacji zintegrowanej.

Student potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w kształceniu zintegrowanym; posiada podstawową wiedzę dotyczącą ujęć teoretycznych w celu analizowania relacji uczeń – nauczyciel w klasach I-III; potrafi dokonać podstawowej analizy konsekwencji rozwojowych przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy. Potrafi rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną w edukacji, korzysta z różnych źródeł i nowoczesnych technologii informacyjnych.

Student wykazuje potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej;

Ocena dobra plus (4,5): Student posiada wiedzę dotyczącą terminologii i podstaw teoretycznych pedagogiki wczesnoszkolnej; w wysokim stopniu potrafi wskazać jej miejsca wśród nauk pedagogicznych, cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne pedagogiki wczesnoszkolnej; potrafi sformułować założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat; rozpoznaje podstawowe uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych; zna konstruktywistyczne podstawy uczenia się dziecka; potrafi scharakteryzować kompetencje zawodowe nauczyciela edukacji zintegrowanej.

Student potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w kształceniu zintegrowanym; posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą ujęć teoretycznych w celu analizowania relacji uczeń – nauczyciel w klasach I-III; potrafi dokonać analizy konsekwencji rozwojowych przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy. Potrafi rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną w edukacji, korzysta z różnych źródeł i nowoczesnych technologii informacyjnych.

Student wykazuje potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej;

Ocena bardzo dobra: Student posiada usystematyzowaną wiedzę dotyczącą terminologii i podstaw teoretycznych pedagogiki wczesnoszkolnej; potrafi wskazać jej miejsca wśród nauk pedagogicznych, cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne pedagogiki wczesnoszkolnej; swobodnie formułuje i analizuje założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat; rozpoznaje złożone uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych; bardzo dobrze zna konstruktywistyczne podstawy uczenia się dziecka; potrafi w pełni scharakteryzować kompetencje zawodowe nauczyciela edukacji zintegrowanej.

Student potrafi przeprowadzić dogłębną krytyczną analizę szans i zagrożeń w kształceniu zintegrowanym; posiada rozbudowaną wiedzę dotyczącą ujęć teoretycznych w celu analizowania relacji uczeń – nauczyciel w klasach I-III; potrafi dokonać pogłębionej analizy konsekwencji rozwojowych przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy. Bardzo dobrze potrafi rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną w edukacji, sprawnie korzysta z różnych źródeł i nowoczesnych technologii informacyjnych.

Student prezentuje aktywną, twórczą postawę skierowaną na zdobywanie wiedzy i dokształcanie w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej;

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours, 27 places more information
Coordinators: Ewa Kulawska
Group instructors: Ewa Kulawska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Opis ECTS:

Godziny kontaktowe: wykład 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektura tekstów 30 godz.

Przygotowanie się do egzaminu, 30 godz.

Konsultacje, - 10 godz.

Liczba punktów ECTS: (100 godz) = 4 ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours, 32 places more information
Coordinators: Ewa Kulawska
Group instructors: Ewa Kulawska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Opis ECTS:

Godziny kontaktowe: wykład 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektura tekstów 30 godz.

Przygotowanie się do egzaminu, 30 godz.

Konsultacje, - 10 godz.

Liczba punktów ECTS: (100 godz) = 4 ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)