Theory of early childhood education
General data
Course ID: | WNP-PPW-PWW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Theory of early childhood education |
Name in Polish: | Pedagogika wczesnoszkolna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie: PPW_W03, PPW_W04, PPW_U03, PPW_K07 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK 1: Student zna terminologię i teoretyczne podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej. Wskazuje jej miejsce wśród nauk pedagogicznych analizując jej cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne. EK 2: Student potrafi w stopniu pogłębionym formułować pedagogiczne, psychologiczne założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat. Charakteryzuje psychologiczne i konstruktywistyczne złożone uwarunkowania uczenia się dziecka i biopsychospołeczne wymiary jego funkcjonowania w środowisku szkolnym. EK 3: Dokonuje charakterystyki kompetencji zawodowych nauczyciela edukacji zintegrowanej. Rozpoznaje uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych. Umiejętności: EK 4: Potrafi krytycznie i twórczo ocenić szanse i zagrożenia w edukacji wczesnoszkolnej; EK 5: Posługuje się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania relacji uczeń nauczyciel w klasach I-III. EK 6: Przewiduje konsekwencje rozwojowe przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy. Kompetencje: EK 7: Wykazuje potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena dostateczna (3,0):Student posiada dostateczną wiedzę dotyczącą terminologii i podstaw teoretycznych pedagogiki wczesnoszkolnej; w dostatecznym stopniu potrafi wskazać jej miejsca wśród nauk pedagogicznych, cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne pedagogiki wczesnoszkolnej; w ograniczonym stopniu potrafi sformułować założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat; częściowo rozpoznaje uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych; w podstawowym stopniu zna konstruktywistyczne podstawy uczenia się dziecka; w podstawowym stopniu potrafi scharakteryzować kompetencje zawodowe nauczyciela edukacji zintegrowanej. Student w podstawowym stopniu potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w kształceniu zintegrowanym; posiada dostateczną wiedzę dotyczącą podstawowych ujęć teoretycznych w celu analizowania relacji uczeń – nauczyciel w klasach I-III; w małym stopniu potrafi dokonać analizy konsekwencji rozwojowych przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy. Ma trudności w samodzielnym rozwijaniu swoich profesjonalnych umiejętności związanych z działalnością pedagogiczną w edukacji, nie zawsze potrafi, chociaż się stara, korzystać z różnych źródeł i nowoczesnych technologii informacyjnych. Student w podstawowym stopniu wykazuje potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej; Ocena dostateczna plus (3,5):Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym dotyczącą terminologii i podstaw teoretycznych pedagogiki wczesnoszkolnej; w dostatecznym stopniu potrafi wskazać jej miejsca wśród nauk pedagogicznych, cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne pedagogiki wczesnoszkolnej; potrafi sformułować założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat; cześciowo rozpoznaje podstawowe uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych; zna konstruktywistyczne podstawy uczenia się dziecka; potrafi scharakteryzować kompetencje zawodowe nauczyciela edukacji zintegrowanej. Student potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w kształceniu zintegrowanym; posiada podstawową wiedzę dotyczącą ujęć teoretycznych w celu analizowania relacji uczeń – nauczyciel w klasach I-III; potrafi dokonać podstawowej analizy konsekwencji rozwojowych przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy. Potrafi w dostatecznym stopniu rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną w edukacji, korzysta z różnych źródeł i nowoczesnych technologii informacyjnych. Student wykazuje w dostatecznym stopniu potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej; Ocena dobra (4,0): Student posiada wiedzę dotyczącą terminologii i podstaw teoretycznych pedagogiki wczesnoszkolnej; w znacznym stopniu potrafi wskazać jej miejsca wśród nauk pedagogicznych, cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne pedagogiki wczesnoszkolnej; potrafi sformułować założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat; rozpoznaje podstawowe uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych; zna konstruktywistyczne podstawy uczenia się dziecka; potrafi scharakteryzować kompetencje zawodowe nauczyciela edukacji zintegrowanej. Student potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w kształceniu zintegrowanym; posiada podstawową wiedzę dotyczącą ujęć teoretycznych w celu analizowania relacji uczeń – nauczyciel w klasach I-III; potrafi dokonać podstawowej analizy konsekwencji rozwojowych przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy. Potrafi rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną w edukacji, korzysta z różnych źródeł i nowoczesnych technologii informacyjnych. Student wykazuje potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej; Ocena dobra plus (4,5): Student posiada wiedzę dotyczącą terminologii i podstaw teoretycznych pedagogiki wczesnoszkolnej; w wysokim stopniu potrafi wskazać jej miejsca wśród nauk pedagogicznych, cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne pedagogiki wczesnoszkolnej; potrafi sformułować założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat; rozpoznaje podstawowe uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych; zna konstruktywistyczne podstawy uczenia się dziecka; potrafi scharakteryzować kompetencje zawodowe nauczyciela edukacji zintegrowanej. Student potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w kształceniu zintegrowanym; posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą ujęć teoretycznych w celu analizowania relacji uczeń – nauczyciel w klasach I-III; potrafi dokonać analizy konsekwencji rozwojowych przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy. Potrafi rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną w edukacji, korzysta z różnych źródeł i nowoczesnych technologii informacyjnych. Student wykazuje potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej; Ocena bardzo dobra: Student posiada usystematyzowaną wiedzę dotyczącą terminologii i podstaw teoretycznych pedagogiki wczesnoszkolnej; potrafi wskazać jej miejsca wśród nauk pedagogicznych, cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne pedagogiki wczesnoszkolnej; swobodnie formułuje i analizuje założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat; rozpoznaje złożone uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych; bardzo dobrze zna konstruktywistyczne podstawy uczenia się dziecka; potrafi w pełni scharakteryzować kompetencje zawodowe nauczyciela edukacji zintegrowanej. Student potrafi przeprowadzić dogłębną krytyczną analizę szans i zagrożeń w kształceniu zintegrowanym; posiada rozbudowaną wiedzę dotyczącą ujęć teoretycznych w celu analizowania relacji uczeń – nauczyciel w klasach I-III; potrafi dokonać pogłębionej analizy konsekwencji rozwojowych przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy. Bardzo dobrze potrafi rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną w edukacji, sprawnie korzysta z różnych źródeł i nowoczesnych technologii informacyjnych. Student prezentuje aktywną, twórczą postawę skierowaną na zdobywanie wiedzy i dokształcanie w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej; |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours, 27 places
|
|
Coordinators: | Ewa Kulawska | |
Group instructors: | Ewa Kulawska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Opis ECTS: Godziny kontaktowe: wykład 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektura tekstów 30 godz. Przygotowanie się do egzaminu, 30 godz. Konsultacje, - 10 godz. Liczba punktów ECTS: (100 godz) = 4 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours, 32 places
|
|
Coordinators: | Ewa Kulawska | |
Group instructors: | Ewa Kulawska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Opis ECTS: Godziny kontaktowe: wykład 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektura tekstów 30 godz. Przygotowanie się do egzaminu, 30 godz. Konsultacje, - 10 godz. Liczba punktów ECTS: (100 godz) = 4 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.