Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Seminarium magisterskie

General data

Course ID: WNP-PPW-SM3
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Seminarium magisterskie
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie:


PPW_W04, PPW_W17, PPW_U15,

PPW_U16, PPW_K09

Preliminary Requirements:

(in Polish) Gotowość do przyswojenia sobie koncepcji badania bliskiego praktyce (ang. close-to-practice research) i do zastosowania jej w eksperymencie pedagogicznym przeprowadzonym w grupie przedszkolnej lub wczesnoszkolnej.

Short description: (in Polish)

Podczas seminarium zostanie przybliżone i zastosowane podejście badawcze, które wywodzi się z kręgu kultury anglosaskiej i zdobywa coraz większe uznanie również w Polsce. Oznacza się je mianem close-to-practice research, czyli ‘badanie bliskie praktyce’. Chodzi w nim o eksplorowanie powiązania teorii pedagogicznej z praktyką edukacyjną.

Do zrealizowania badania bliskiego praktyce potrzeba zarówno umiejętności badawczych, jak i kompetencji pedagogicznych, w tym gotowości co twórczego modyfikowania czynności nauczycielskich i ich wdrażania w praktykę nauczania i uczenia się (przed)szkolnego. Z tego punktu widzenia badanie bliskie praktyce można uznać za połączenie koncepcji badania w działaniu (ang. action research) i badania opartego na dowodach (ang. evidence based research).

Zakres tematyczny prac dyplomowych obejmuje wszystkie pytania i problemy dostrzeżone w praktyce edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Full description: (in Polish)

Podstawowym punktem odniesienia w pracy podczas seminarium jest podejście badawcze, które wywodzi się z kręgu kultury anglosaskiej i zdobywa coraz większe uznanie również w Polsce. Oznacza się je mianem close-to-practice research, czyli ‘badanie bliskie praktyce’. Chodzi w nim o przezwyciężenie rozdźwięku między teorią pedagogiczną a praktyką edukacyjną.

Spośród wielu cech odróżniających to podejście od innych warto podkreślić co najmniej dwie. Po pierwsze, w badaniu bliskim praktyce nie definiuje się problemów edukacyjnych niejako z góry i tylko teoretycznie, lecz na podstawie diagnozy konkretnego pola badawczego – w tym wypadku będzie chodziło o grupę przedszkolną lub klasę szkolną. Będzie to wymagało od badacza (w tym wypadku dyplomanta/dyplomantki) nawiązania dłuższego kontaktu z badaną grupą i nauczycielem/nauczycielką, który/która ją prowadzi. Po drugie, przeprowadzenie badania bliskiego praktyce nie ogranicza się do samej tylko diagnozy aktualnego stanu, lecz obejmuje również opracowanie planu interwencji pedagogicznej i wdrożenie go w codzienną praktykę edukacyjną.

Do zrealizowania badania bliskiego praktyce potrzeba zarówno umiejętności badawczych, jak i kompetencji pedagogicznych, w tym gotowości co twórczego modyfikowania czynności nauczycielskich i ich wdrażania w praktykę nauczania i uczenia się (przed)szkolnego. Z tego punktu widzenia badanie bliskie praktyce można uznać za połączenie koncepcji badania w działaniu (ang. action research) i badania opartego na dowodach (ang. evidence based research).

W związku z powyższym od uczestników seminarium oczekuje się przyswojenia omówionego podejścia badawczego i wykorzystania go w pracach dyplomowych. Ich zakres tematyczny obejmuje wszystkie problemy dostrzeżone w praktyce edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Absolwent:

- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej,

- zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań w pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej,

- zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych,

- rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice,

- posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.

Absolwent:

- posiada umiejętności kierowania i współpracy w ramach prac zespołowych oraz zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań,

- posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacji w metodologii badań społecznych; formułuje problemy badawcze; dobiera adekwatne metody i techniki; konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań naukowych; formułuje wnioski i opinie; wskazuje kierunki dalszych badań w obszarze pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Absolwent jest przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz posiada świadomość stałego doskonalenia się.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena bardzo dobry (5)

- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena dobry plus (4.5)

- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena dobry (4)

- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena dostateczny plus (3.5)

- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena dostateczny (3)

- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena niedostateczny

- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 11 places more information
Coordinators: Dariusz Stępkowski
Group instructors: Dariusz Stępkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) - udział w spotkaniach seminarium – 30 godzin

- wykonywanie zadań badawczych – 30 godzin

- czytanie literatury przedmiotu – 30 godzin

- przygotowanie kolejnego fragmentu pracy dyplomowej – 30 godzin

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Podczas seminarium zostanie przybliżone i zastosowane podejście badawcze, które wywodzi się z kręgu kultury anglosaskiej i zdobywa coraz większe uznanie również w Polsce. Oznacza się je mianem close-to-practice research, czyli ‘badanie bliskie praktyce’. Chodzi w nim o eksplorowanie powiązania teorii pedagogicznej z praktyką edukacyjną.

Do zrealizowania badania bliskiego praktyce potrzeba zarówno umiejętności badawczych, jak i kompetencji pedagogicznych, w tym gotowości co twórczego modyfikowania czynności nauczycielskich i ich wdrażania w praktykę nauczania i uczenia się (przed)szkolnego. Z tego punktu widzenia badanie bliskie praktyce można uznać za połączenie koncepcji badania w działaniu (ang. action research) i badania opartego na dowodach (ang. evidence based research).

Zakres tematyczny prac dyplomowych obejmuje wszystkie pytania i problemy dostrzeżone w praktyce edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)