Warsztat dramowy w edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PPW-WDEC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat dramowy w edukacji |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie: PPW_W09, PPW_W15, PPW_U09, PPW_U20, PPW_K11 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin, 34 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Rzońca | |
Prowadzący grup: | Ewelina Rzońca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z teoretycznymi podstawami dramy, jako metody wykorzystywanej w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz z technikami dramy i sposobami organizacji zajęć dramowych.. |
|
Literatura: |
Duszyńska Grażyna, Kowal Lidia i inni, Drama w kształceniu zintegrowanym, Płock: Wyd. „Korepetytor”, 2001. Królica Maria, Drama i happening w edukacji przedszkolnej, Kraków: OW „Impuls”, 2010. Pankowska Krystyna, Drama. Konteksty teoretyczne, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013. Szymik Eugeniusz, Drama w edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie tekstów dla dzieci). W: B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek (red.), "Dziecko, język, tekst" Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2010. Way Brian, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa: WSiP, 1997. Witerska Kamila, Drama na różnych poziomach kształcenia, łódź: Wydawnictwo AHE, 2010. Witerska Kamila. Drama procesualna w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III, Warszawa: Wyd. Difin, 2020. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin, 26 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Rzońca | |
Prowadzący grup: | Ewelina Rzońca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z teoretycznymi podstawami dramy, jako metody wykorzystywanej w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz z technikami dramy i sposobami organizacji zajęć dramowych.. |
|
Literatura: |
Królica Maria, Drama i happening w edukacji przedszkolnej, Kraków 2010. Kucharska B., Drama – możliwości i zagrożenia. Zarys problematyki [w:] Drama – możliwości i zagrożenia, Współczesne Strategie i Wyzwania Edukacyjne, red. P. Mazur, D. Sikora, Lublin 2010. Pankowska Krystyna, Drama. Konteksty teoretyczne, Warszawa 2013. Pindera P., Pindera M., Drama w procesie edukacji wczesnoszkolnej, Nauczyciel i Szkoła 2002, 3-4 (16-17), 161-174. Rainka A., Taranko K., Spotkanie z dramą. Praktyczne zastosowanie metody w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, Gdańsk 2011. Way Brian, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa: WSiP, 1997. Witerska Kamila, Drama na różnych poziomach kształcenia, Łódź 2010. Witerska K., Drama. Przewodnik po koncepcjach, technikach i miejscach, Warszawa 2014. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.