Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat dramowy w edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PPW-WDEC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat dramowy w edukacji
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie:


PPW_W09, PPW_W15, PPW_U09,

PPW_U20, PPW_K11

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin, 34 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Rzońca
Prowadzący grup: Ewelina Rzońca
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z teoretycznymi podstawami dramy, jako metody wykorzystywanej w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz z technikami dramy i sposobami organizacji zajęć dramowych..

Literatura:

Duszyńska Grażyna, Kowal Lidia i inni, Drama w kształceniu zintegrowanym, Płock: Wyd. „Korepetytor”, 2001.

Królica Maria, Drama i happening w edukacji przedszkolnej, Kraków: OW „Impuls”, 2010.

Pankowska Krystyna, Drama. Konteksty teoretyczne, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013.

Szymik Eugeniusz, Drama w edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie tekstów dla dzieci). W: B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek (red.), "Dziecko, język, tekst" Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2010.

Way Brian, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa: WSiP, 1997.

Witerska Kamila, Drama na różnych poziomach kształcenia, łódź: Wydawnictwo AHE, 2010.

Witerska Kamila. Drama procesualna w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III, Warszawa: Wyd. Difin, 2020.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin, 26 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Rzońca
Prowadzący grup: Ewelina Rzońca
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z teoretycznymi podstawami dramy, jako metody wykorzystywanej w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz z technikami dramy i sposobami organizacji zajęć dramowych..

Literatura:

Królica Maria, Drama i happening w edukacji przedszkolnej, Kraków 2010.

Kucharska B., Drama – możliwości i zagrożenia. Zarys problematyki [w:] Drama – możliwości i zagrożenia, Współczesne Strategie i Wyzwania Edukacyjne, red. P. Mazur, D. Sikora, Lublin 2010.

Pankowska Krystyna, Drama. Konteksty teoretyczne, Warszawa 2013.

Pindera P., Pindera M., Drama w procesie edukacji wczesnoszkolnej, Nauczyciel i Szkoła 2002, 3-4 (16-17), 161-174.

Rainka A., Taranko K., Spotkanie z dramą. Praktyczne zastosowanie metody w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, Gdańsk 2011.

Way Brian, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa: WSiP, 1997.

Witerska Kamila, Drama na różnych poziomach kształcenia, Łódź 2010.

Witerska K., Drama. Przewodnik po koncepcjach, technikach i miejscach, Warszawa 2014.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)