Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja medialna z elementami programowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PPWZ-EMC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacja medialna z elementami programowania
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie:


PPW_W19, PPW_U06, PPW_K09

Skrócony opis:

Przygotowanie studentów - przyszłych nauczycieli do zajęć z zakresu edukacji medialnej i podstaw programowania. W tym celu studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami teoretycznymi edukacji medialnej, przykładowymi lekcjami oraz zdobywają umiejętność projektowania lekcji wspomaganych pomocami dydaktycznymi.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student:

- zna skuteczne sposoby promowania i kształtowania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym zachowań prospołecznych; postaw obywatelskich i odpowiedzialności w świecie mediów cyfrowych

- projektuje i wdraża działania innowacyjne; inspiruje i

angażuje wychowanków przedszkola i uczniów klas III do rozwoju twórczego i komputacyjnego myślenia

- potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych

problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich

rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych

działań w określonych obszarach praktycznych;

- posługuje się normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się przede wszystkim szacunkiem dla godności każdego człowieka; jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób

profesjonalny oraz przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości

korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych

- potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii

- omawia podstawowe zagadnienia z zakresu edukacji medialnej

- zna podstawowe terminy związane z dydaktyką nowych mediów

- projektuje i przeprowadza zajęcia

- stosuje innowacyjne podejście do projektowania i przygotowania aplikacji multimedialnych z uwzględnieniem kryteriów merytorycznych i technicznych

- zna podstawowe zasady przygotowania aplikacji multimedialnych zgodnie z założeniami procesu kształcenia

- odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy w zakresie projektowania aplikacji multimedialnych

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia przedmiotu:

Na ocenę końcową składają się następujące kryteria:

1. Obecność na zajęciach(dopuszczalna jest 1 nieobecność)

Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia.

2. Aktywność na zajęciach

3. Zadania wykonane na zajęciach

3. Pisemne referaty

4. Zaliczenia wiedzy podczas kolokwium – należy udzielić odpowiedzi na pytania obejmujące treści zawarte w sylabusie, posługując się przy tym wiadomościami z literatury, jak i własnymi osądami.

Kryteria oceniania: Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest otrzymanie z każdej aktywności ocenianej punktowo co najmniej połowy maksymalnej liczby punktów przyznawanej za daną aktywność.

Łączna liczba punktów otrzymanych przez studenta jest przeliczana na ocenę zgodnie z zasadą:

91% i więcej ocena bardzo dobra

81%-90% ocena dobra plus

71%-80% ocena dobra

61%-70% ocena dostateczna plus

51%-60% ocena dostateczna

0%-50% ocena niedostateczna

Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 36 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Sandra Skorza
Prowadzący grup: Sandra Skorza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe - 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz.

Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 10 godz.

Przygotowanie prezentacji multimedialnej: 10 godz.

Projekt/zadanie:15 godz.

SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 32 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Sandra Skorza
Prowadzący grup: Sandra Skorza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)