(in Polish) Ewaluacja i ocenianie w przedszkolu i szkole
General data
Course ID: | WNP-PPWZ-EOK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Ewaluacja i ocenianie w przedszkolu i szkole |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W22, PPW_U10; PPW_U13 |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z definicją ewaluacji i oceniania, poznanie różnic, zapoznanie dokumentacją szkolną związaną z ocenieniem - dziennik elektroniczny, literaturą, ustawą związaną z tematem zajęć, zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności dydaktycznych w zakresie ewaluacji i oceniania w przedszkolu i szkole podstawowej w kasach 1-3, sposobów oceniania oraz indywidualnego stosunku do ucznia z trudnościami, opiniami z PPP, orzeczeniami i wybitnie zdolnymi, zdobycie umiejętności samodzielnego podejścia do oceniania wytworów dzieci oraz samodzielnego tworzenia sprawdzianów, indywidualizacja oceniania uczniów. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Edyta Ćwikła - artykuł Przykład oceniania kształtującego w edukacji wczesnoszkolnej jako element motywowania ucznia do nauki https://dspace.uni.lodz.pl/bitstream/handle/11089/46971/137-150- cwikla.pdf?sequence=1&isAllowed=y 2. Michał Modzelewski, Roman Donata artykuł z 2017 r https://jbc.bj.uj.edu.pl/Content/432178/PDF/3-4-pomiarowcy-czy-nauczyciele-potrafia.pdf 3. Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. 4. Dorota Pintal - Ocenianie kształtujące.Od koncepcji do praktycznej realizacji w klasie zróżnicowanej ORE Warszawa 2022 5. Planowanie, realizacja i ewaluacja pracy nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej ORE 6. Barszczewska B., Nadzór pedagogiczny: ewaluacja, kontrola, wspomaganie, Bożena Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EW - 1 student wie co to jest ewaluacja i ocenianie EW - 2 student definiuje sposoby oceniania oraz indywidualizację oceniania EW - 3 student zna zasady oceniania kształtującego EW - 4 student zapoznał się z treścią ustawy o systemie oświaty w temacie oceniania EW - 5 student wie, jak wygląda dziennik elektroniczny - program LIBRUS EW - 6 student wie, jak dokonać ewaluacji swojej pracy i pracy uczniów Umiejętności: EU - 1 potrafi dokonać analizy i oceny sprawdzianu, innych wytworów dzieci, postępów oraz zachowania uczniów EU - 2 potrafi stworzyć samodzielnie sprawdzian dla uczniów klas 1-3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: ocena dst (3,0) - student wie co to jest ewaluacja i ocenianie, definiuje sposoby oceniania oraz indywidualizację oceniania, zna zasady oceniania kształtującego, zapoznał się z treścią ustawy o systemie oświaty w temacie oceniania, wie, jak dokonać ewaluacji swojej pracy i pracy uczniów ocena dst. plus (3,5) - student wie co to jest ewaluacja i ocenianie, definiuje sposoby oceniania oraz indywidualizację oceniania, zna zasady oceniania kształtującego, zapoznał się z treścią ustawy o systemie oświaty w temacie oceniania, wie, jak wygląda dziennik elektroniczny - program LIBRUS, wie, jak dokonać ewaluacji swojej pracy i pracy uczniów ocena db (4,0) - student wie co to jest ewaluacja i ocenianie, zna różnice, definiuje sposoby oceniania oraz indywidualizację oceniania, zna zasady oceniania kształtującego, zapoznał się z treścią ustawy o systemie oświaty w temacie oceniania, wie, jak wygląda i potrafi poruszać się po dzienniku elektroniczny - program LIBRUS, wie, jak dokonać ewaluacji swojej pracy i pracy uczniów ocena db. plus (4,5) - student wie co to jest ewaluacja i ocenianie, zna różnice, definiuje sposoby oceniania oraz indywidualizację oceniania, zna zasady oceniania kształtującego, zna treść ustawy o systemie oświaty w temacie oceniania, wie, jak wygląda i potrafi poruszać się po dzienniku elektroniczny - program LIBRUS, wie, jak dokonać ewaluacji swojej pracy i pracy uczniów ocena bdb (5,0) - student wie co to jest ewaluacja i ocenianie, zna różnice, definiuje szczegółowo sposoby oceniania oraz indywidualizację oceniania, zna zasady oceniania kształtującego, zna treść ustawy o systemie oświaty w temacie oceniania, wie, jak wygląda i potrafi poruszać się po dzienniku elektroniczny - program LIBRUS, wie, jak dokonać ewaluacji swojej pracy i pracy uczniów Umiejętności: ocena dst (3,0) - student wie, jak dokonać analizy i oceny sprawdzianu, innych wytworów dzieci, postępów oraz zachowania uczniów, próbuje stworzyć samodzielnie sprawdzian dla uczniów klas 1-3 ocena dst. plus (3,5) - student wie, jak dokonać analizy i oceny sprawdzianu, innych wytworów dzieci, postępów oraz zachowania uczniów, próbuje stworzyć samodzielnie sprawdzian dla uczniów klas 1-3 ocena db. (4,0) - student wie, jak dokonać analizy i oceny sprawdzianu, innych wytworów dzieci, postępów oraz zachowania uczniów, próbuje stworzyć samodzielnie sprawdzian dla uczniów klas 1-3 ocena db plus (4,5) - student potrafi samodzielnie dokonać analizy i oceny sprawdzianu, innych wytworów dzieci, postępów oraz zachowania uczniów, potrafi stworzyć samodzielnie sprawdzian dla uczniów klas 1-3 ocena bdb (5,0) - student potrafi samodzielnie dokonać analizy i oceny sprawdzianu, innych wytworów dzieci, postępów oraz zachowania uczniów, potrafi stworzyć samodzielnie sprawdzian dla uczniów klas 1-3 |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 8 hours, 35 places
|
|
Coordinators: | Aneta Iwańska | |
Group instructors: | Aneta Iwańska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) - Udział w zajęciach 8 godz. - Przygotowanie do zajęć - 15 godz. - Przygotowanie analizy oceny przykładowego wytworu pracy dziecka - 10 godz. - Przygotowanie do zaliczenia - 12 godz. - Konsultacje - 5 godz. Łącznie 50 godzin = 2 ETCS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z definicją ewaluacji i oceniania, poznanie różnic, zapoznanie dokumentacją szkolną związaną z ocenieniem - dziennik elektroniczny, literaturą, ustawą związaną z tematem zajęć, zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności dydaktycznych w zakresie ewaluacji i oceniania w przedszkolu i szkole podstawowej w kasach 1-3, sposobów oceniania oraz indywidualnego stosunku do ucznia z trudnościami, opiniami z PPP, orzeczeniami i wybitnie zdolnymi, zdobycie umiejętności samodzielnego podejścia do oceniania wytworów dzieci oraz samodzielnego tworzenia sprawdzianów, indywidualizacja oceniania uczniów. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Edyta Ćwikła - artykuł Przykład oceniania kształtującego w edukacji wczesnoszkolnej jako element motywowania ucznia do nauki https://dspace.uni.lodz.pl/bitstream/handle/11089/46971/137-150- cwikla.pdf?sequence=1&isAllowed=y 2. Michał Modzelewski, Roman Donata artykuł z 2017 r https://jbc.bj.uj.edu.pl/Content/432178/PDF/3-4-pomiarowcy-czy-nauczyciele-potrafia.pdf 3. Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. 4. Dorota Pintal - Ocenianie kształtujące.Od koncepcji do praktycznej realizacji w klasie zróżnicowanej ORE Warszawa 2022 5. Planowanie, realizacja i ewaluacja pracy nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej ORE 6. Barszczewska B., Nadzór pedagogiczny: ewaluacja, kontrola, wspomaganie, Bożena Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.