Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Literatura dla dzieci

General data

Course ID: WNP-PPWZ-LDD
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Literatura dla dzieci
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie:


PPW_W19, PPW_U04, PPW_K02

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest wyposażenie studentek i studentów w podstawową wiedzę z zakresu literatury dziecięcej oraz wykształcenie umiejętności doboru literatury do potrzeb wychowawczych, terapeutycznych, edukacyjnych, rozrywkowych odbiorców w młodszym wieku.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student w zakresie wiedzy:

W01. zna wyróżniki literatury dziecięcej i młodzieżowej

W02. omawia proces inicjacji literackiej i komunikacji literackiej małego dziecka

W03. potrafi omówić rozwój literatury dziecięcej w perspektywie historycznej,

W04. wyróżnia koncepcje wychowania zawarte w literturze dla dzieci,

W05. zna podstawowe formy gatunkowe tejże literatury, jej tematykę i główne motywy, a także najważniejsze pozycje kanonu literatury dziecięcej

W06. posiada wiedzę dotyczącą problematyki ilustracji i edytorstwa książek dla dzieci i młodzieży.

Student w zakresie umiejętności:

U01. potrafi dokonać analizy i intepretacji wybranych dzieł literatury dziecięcej

U02. potrafi skonstruować bajkę terapeutyczną

U03 potrafi dobrać literaturę i książki dziecięce w odniesieniu do współczesnych problemów społecznych i wychowawczych

Student w zakresie kompetencji społecznych

K01. jest gotów do kształtowania zachowań i postaw dzieci (uczniów) wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunki zaliczenia:

1. aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym: pełne przygotowanie do zajęć (czytanie zadanych lektur oraz tekstów krytycznych), branie udziału w dyskusji oraz opracowanie zadania zaliczeniowego (p.2).

- dopuszczalna jest jedna nieobecność. Dodatkową nieobecność należy zaliczyć po wcześniejszym uzgodnieniu z prowadzącą zajęcia. W przypadku, gdy absencja studentki/a na zajęciach wyniesie 8 godzin zajęciowych (4 spotkania), nie ma możliwości odrobienia zajęć, student nie uzyskuje zaliczenia przedmiotu;

2. napisanie eseju na zadany temat lub nagranie w formacie audio lub video bajki terapeutycznej lub przedstawienie prezentacji - zagadnienia problemowego oraz obligatoryjnie zaliczenie testu z wiedzy o literaturze dla dzieci (wybór formy zaliczenia musi być uzgodniony z prowadzącym zajęcia).

Weryfikacja efektów uczenia:

W01-W06 - test z wiedzy o literaturze, esej/prezentacja/opracowanie bajki terapeutycznej

U01-U03 - ocena bieżąca (dyskusje, aktywne uczestnictwo), esej/prezentacja/opracowanie bajki terapeutycznej

K01 - ocena bieżąca (dyskusje, zadania zajęciowe), esej/prezentacja/opracowanie bajki terapeutycznej

Ocena dostateczna

Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka osiąga, ale prezentuje w stopniu ograniczonym, niewyczerpująco charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac własnych studentki/a oraz aktywności podczas zajęć, student osiąga na poziomie dostatecznym (w pracach znajdują się liczne błędy oraz braki). W zakresie kompetencji społecznych - wykazuje je w pełnym stopniu.

Ocena dostateczna plus

Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka osiąga, dokonywane prezentacje, charakterystyki i omówienia są pełniejsze, jednak nadal niewyczerpujące, a w pracach będących podstawą oceny umiejętności znajdują się błędy i braki. Prezentuje zakładane efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych.

Ocena dobra

Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka prezentuje w stopniu dobrym, wyczerpująco, choć nie bez błędów i luk charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac własnych studentki/a oraz aktywności podczas zajęć, student/ka osiąga na poziomie dobrym (w pracach znajdują się jednak błędy oraz braki). W zakresie kompetencji społecznych wykazuje w zakładane efekty uczenia się.

Ocena dobra plus

Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka osiąga. Stopień opanowania zakładanych efektów uczenia się est większy - dokonywane prezentacje, charakterystyki i omówienia są pełniejsze, wyczerpujące, dopuszczalne są drobne pomyłki. W pracach będących podstawą oceny umiejętności znajdują się nieliczne błędy. Prezentuje zakładane efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych, dodatkowo aktywnie poszukuje źródeł wiedzy i możliwości rozwijania umiejętności.

Ocena bardzo dobra

Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka prezentuje wyczerpująco, charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia w sposób wyróżniający. Dodatkowo dokonuje analiz zarówno na poziomie przedmiotowym, jak i na metapoziomie. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac własnych studentki/a oraz aktywności podczas zajęć, osiąga w stopniu bardzo dobrym. W zakresie kompetencji społecznych wykazuje w zakładane efekty. Student/ka poszukuje źródeł wiedzy i możliwości rozwijania umiejętności.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 15 hours, 44 places more information
Coordinators: Emilia Śmiechowska-Petrovskij
Group instructors: Emilia Śmiechowska-Petrovskij
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:

udział w zajęciach: 15 godz.

zapoznawanie się z literaturą: 30 godz.

przygotowanie eseju/prezentacji/bajki terapeutycznej: 20 godz.

przygotowanie do testu z wiedzy: 20 godz.

suma godzin: 85 [85/30(25)] ECTS=3

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 15 hours, 25 places more information
Coordinators: Emilia Śmiechowska-Petrovskij
Group instructors: Emilia Śmiechowska-Petrovskij
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)