(in Polish) Literatura dla dzieci
General data
Course ID: | WNP-PPWZ-LDD |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Literatura dla dzieci |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W19, PPW_U04, PPW_K02 |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest wyposażenie studentek i studentów w podstawową wiedzę z zakresu literatury dziecięcej oraz wykształcenie umiejętności doboru literatury do potrzeb wychowawczych, terapeutycznych, edukacyjnych, rozrywkowych odbiorców w młodszym wieku. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student w zakresie wiedzy: W01. zna wyróżniki literatury dziecięcej i młodzieżowej W02. omawia proces inicjacji literackiej i komunikacji literackiej małego dziecka W03. potrafi omówić rozwój literatury dziecięcej w perspektywie historycznej, W04. wyróżnia koncepcje wychowania zawarte w literturze dla dzieci, W05. zna podstawowe formy gatunkowe tejże literatury, jej tematykę i główne motywy, a także najważniejsze pozycje kanonu literatury dziecięcej W06. posiada wiedzę dotyczącą problematyki ilustracji i edytorstwa książek dla dzieci i młodzieży. Student w zakresie umiejętności: U01. potrafi dokonać analizy i intepretacji wybranych dzieł literatury dziecięcej U02. potrafi skonstruować bajkę terapeutyczną U03 potrafi dobrać literaturę i książki dziecięce w odniesieniu do współczesnych problemów społecznych i wychowawczych Student w zakresie kompetencji społecznych K01. jest gotów do kształtowania zachowań i postaw dzieci (uczniów) wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki zaliczenia: 1. aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym: pełne przygotowanie do zajęć (czytanie zadanych lektur oraz tekstów krytycznych), branie udziału w dyskusji oraz opracowanie zadania zaliczeniowego (p.2). - dopuszczalna jest jedna nieobecność. Dodatkową nieobecność należy zaliczyć po wcześniejszym uzgodnieniu z prowadzącą zajęcia. W przypadku, gdy absencja studentki/a na zajęciach wyniesie 8 godzin zajęciowych (4 spotkania), nie ma możliwości odrobienia zajęć, student nie uzyskuje zaliczenia przedmiotu; 2. napisanie eseju na zadany temat lub nagranie w formacie audio lub video bajki terapeutycznej lub przedstawienie prezentacji - zagadnienia problemowego oraz obligatoryjnie zaliczenie testu z wiedzy o literaturze dla dzieci (wybór formy zaliczenia musi być uzgodniony z prowadzącym zajęcia). Weryfikacja efektów uczenia: W01-W06 - test z wiedzy o literaturze, esej/prezentacja/opracowanie bajki terapeutycznej U01-U03 - ocena bieżąca (dyskusje, aktywne uczestnictwo), esej/prezentacja/opracowanie bajki terapeutycznej K01 - ocena bieżąca (dyskusje, zadania zajęciowe), esej/prezentacja/opracowanie bajki terapeutycznej Ocena dostateczna Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka osiąga, ale prezentuje w stopniu ograniczonym, niewyczerpująco charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac własnych studentki/a oraz aktywności podczas zajęć, student osiąga na poziomie dostatecznym (w pracach znajdują się liczne błędy oraz braki). W zakresie kompetencji społecznych - wykazuje je w pełnym stopniu. Ocena dostateczna plus Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka osiąga, dokonywane prezentacje, charakterystyki i omówienia są pełniejsze, jednak nadal niewyczerpujące, a w pracach będących podstawą oceny umiejętności znajdują się błędy i braki. Prezentuje zakładane efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych. Ocena dobra Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka prezentuje w stopniu dobrym, wyczerpująco, choć nie bez błędów i luk charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac własnych studentki/a oraz aktywności podczas zajęć, student/ka osiąga na poziomie dobrym (w pracach znajdują się jednak błędy oraz braki). W zakresie kompetencji społecznych wykazuje w zakładane efekty uczenia się. Ocena dobra plus Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka osiąga. Stopień opanowania zakładanych efektów uczenia się est większy - dokonywane prezentacje, charakterystyki i omówienia są pełniejsze, wyczerpujące, dopuszczalne są drobne pomyłki. W pracach będących podstawą oceny umiejętności znajdują się nieliczne błędy. Prezentuje zakładane efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych, dodatkowo aktywnie poszukuje źródeł wiedzy i możliwości rozwijania umiejętności. Ocena bardzo dobra Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka prezentuje wyczerpująco, charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia w sposób wyróżniający. Dodatkowo dokonuje analiz zarówno na poziomie przedmiotowym, jak i na metapoziomie. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac własnych studentki/a oraz aktywności podczas zajęć, osiąga w stopniu bardzo dobrym. W zakresie kompetencji społecznych wykazuje w zakładane efekty. Student/ka poszukuje źródeł wiedzy i możliwości rozwijania umiejętności. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA KON
KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 15 hours, 44 places
|
|
Coordinators: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Group instructors: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]: udział w zajęciach: 15 godz. zapoznawanie się z literaturą: 30 godz. przygotowanie eseju/prezentacji/bajki terapeutycznej: 20 godz. przygotowanie do testu z wiedzy: 20 godz. suma godzin: 85 [85/30(25)] ECTS=3 |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 15 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Group instructors: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.