Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3

General data

Course ID: WNP-PPWZ-MESPC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 6.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie:


PPW_W05, PPW_W22, PPW_U05,

PPW_U07, PPW_K06

Short description: (in Polish)

Ćwiczenia akademickie z "Metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3" w formacie kształcenia stacjonarnego na WNP UKSW (24 godziny dydaktyczne).

Full description: (in Polish)

Celem zajęć (ćwiczenia akademickie) jest poznanie i zrozumienie współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społecznego i przyrodniczego, wychowanie do postawy odpowiedzialności za środowisko przyrody, którego człowiek stanowi integralną część, rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska społecznego, rozwijanie zachowań ukierunkowanych na ochronę przyrody.

NAKŁAD PRACY Studentki/Studenta:

- czynne uczestniczenie w zajęciach (ćwiczenia akademickie): 24 godz. dydaktyczne

- projekt dotyczący edukacji dla/w środowisku społeczno-przyrodniczym dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach 1-3, wspierającej dziecięcą eksplorację, postawy twórcze w obszarze społecznym i przyrodniczym, praca pisemna): 16-21 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do zajęć, praca z książką (literatura przedmiotu): 30-45 godz. dydaktycznych

- przygotowanie prezentacji ćwiczebnej (wraz ze środkami dydaktycznymi): 30 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do kolokwium pisemnego: 50-60 godz. dydaktycznych

- konsultacje według potrzeb Studentki/Studenta (dyżur)

Ogółem około 150-180 godzin dydaktycznych (6 ECTS).

METODY KSZTAŁCENIA: praca z książką, dyskusja, metody impresyjne, metody ekspresyjne, metoda ćwiczebna, metoda projektu.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA:

PPW_W5,PPW_W13, PPW_U7,

PPW_U9, PPW_K5

WIEDZA: P_WP1_01; P_WP1_02; P_WP1_03

UMIEJĘTNOŚCI: P_UP1_01; P_UP1_02; P_UP1_03

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: P_KP1_02; P_KP1_03; P_KP1_04

WIEDZA:

- Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

- Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci.

- Student ma elementarną wiedzę o metodyce edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3 (dydaktyce szczegółowej), wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej, terapii dziecka. Rozumie kluczowe pojęcia oraz zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej, z zakresu wiedzy o społeczeństwie.

UMIEJĘTNOŚCI:

- Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Potrafi analizować oraz interpretować powszechnie występujące zjawiska przyrody, dostrzegać wzajemne związki środowiska społecznego i przyrodniczego.

- Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w przedszkolu i klasach 1-3 (w szkołach podstawowych).

- Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3 (dydaktyki szczegółowej).

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce dydaktyczno-wychowawczej zasady indywidualizacji, wynikającej z potrzeb edukacyjnych dziecka oraz pogłębiania swojego rozumienia środowiska przyrody, krzewienia idei troski o środowisko społeczno-przyrodnicze.

- Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji w zakresie edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju.

- Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Osiągnięcie efektów kształcenia jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej. Ocena z ćwiczeń akademickich na podstawie:

- czynnej obecności na zajęciach,

- prezentacji ćwiczebnych (forma indywidualna zróżnicowana)

- samodzielnej pracy pisemnej, projektu dotyczącego edukacji dla/w środowisku społeczno-przyrodniczym dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach 1-3, wspierającej dziecięcą eksplorację, postawy twórcze w obszarze społecznym i przyrodniczym (projekt edukacyjny, forma indywidualna zróżnicowana),

- ocena uwarunkowana także jakością odpowiedzi na pytania otwarte podczas kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita):

- ocena 3.0 - student zadowalająco zna podstawowe tezy z przeprowadzonych zajęć akademickich w zakresie metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3. Zna podstawę programową, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, rozwijania swoich umiejętności.

- ocena 3.5 - student wyjaśnia prawidłowości dotyczące rozwoju i możliwości dziecka, zna zasady pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach 1-3 w zakresie edukacji społeczno-przyrodniczej. Systematycznie pracuje nad sobą (wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne).

- ocena 4.0 - student rozwiązuje problemy dotyczące planowania i organizowania działalności dydaktyczno-wychowawczej w klasach 1-3. Systematycznie doskonali swoją osobowość (samodyscyplina).

- ocena 4.5 - student potrafi samodzielnie przygotować i przeprowadzić zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce dydaktyczno-wychowawczej zasady indywidualizacji, wynikającej ze specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka. Dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.

- ocena 5.0 - student potrafi bardzo dobrze zastosować w projektowaniu działalności edukacyjnej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym zasady organizacji, metody dydaktyczne i wychowawcze. Jest przekonany do aktywnego uczestnictwa w instytucjach realizujących działania edukacyjne.

Kolokwium pisemne (forma indywidualna jednolita): 60% - ocena 3.0; 70% - ocena 3.5; 80% - ocena 4.0; 90% - ocena 4.5; 100% - ocena 5.0.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 24 hours, 34 places more information
Coordinators: Edyta Wolter
Group instructors: Edyta Wolter
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) NAKŁAD PRACY Studentki/Studenta:

- czynne uczestniczenie w zajęciach (ćwiczenia akademickie): 16 godz. dydaktycznych

- e-learning (projekt dotyczący edukacji dla/w środowisku społeczno-przyrodniczym dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach 1-3, wspierającej dziecięcą eksplorację, postawy twórcze w obszarze społecznym i przyrodniczym, praca pisemna): 8 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do zajęć, praca z książką (literatura przedmiotu): 45-60 godz. dydaktycznych

- przygotowanie prezentacji ćwiczebnej (wraz ze środkami dydaktycznymi): 36 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do kolokwium pisemnego: 45-60 godz. dydaktycznych

- konsultacje według potrzeb Studentki/Studenta (dyżur)

Ogółem około 150-180 godzin dydaktycznych (6 ECTS).


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

METODY KSZTAŁCENIA: praca z książką, dyskusja, metody impresyjne, metody ekspresyjne, metoda ćwiczebna, metoda projektu.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 24 hours, 28 places more information
Coordinators: Edyta Wolter
Group instructors: Edyta Wolter
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) NAKŁAD PRACY Studentki/Studenta:

- czynne uczestniczenie w zajęciach (ćwiczenia akademickie): 24 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do zajęć, pisemnego projektu, praca z książką (literatura przedmiotu): 45-60 godz. dydaktycznych

- przygotowanie prezentacji ćwiczebnej (wraz ze środkami dydaktycznymi): 36 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do kolokwium pisemnego: 45-60 godz. dydaktycznych

- konsultacje według potrzeb Studentki/Studenta (dyżur)

Ogółem około 150-180 godzin dydaktycznych (6 ECTS).


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Ćwiczenia akademickie z "Metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3" w semestrze letnim 2023/2024 odbywać się będą w formacie kształcenia stacjonarnego na WNP UKSW (24 godziny dydaktyczne).

METODY KSZTAŁCENIA: praca z książką, dyskusja, metody impresyjne, metody ekspresyjne, metoda ćwiczebna, metoda projektu.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)