(in Polish) Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3
General data
Course ID: | WNP-PPWZ-MESPC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3 |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
6.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W05, PPW_W22, PPW_U05, PPW_U07, PPW_K06 |
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia akademickie z "Metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3" w formacie kształcenia stacjonarnego na WNP UKSW (24 godziny dydaktyczne). |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć (ćwiczenia akademickie) jest poznanie i zrozumienie współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społecznego i przyrodniczego, wychowanie do postawy odpowiedzialności za środowisko przyrody, którego człowiek stanowi integralną część, rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska społecznego, rozwijanie zachowań ukierunkowanych na ochronę przyrody. NAKŁAD PRACY Studentki/Studenta: - czynne uczestniczenie w zajęciach (ćwiczenia akademickie): 24 godz. dydaktyczne - projekt dotyczący edukacji dla/w środowisku społeczno-przyrodniczym dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach 1-3, wspierającej dziecięcą eksplorację, postawy twórcze w obszarze społecznym i przyrodniczym, praca pisemna): 16-21 godz. dydaktycznych - przygotowanie do zajęć, praca z książką (literatura przedmiotu): 30-45 godz. dydaktycznych - przygotowanie prezentacji ćwiczebnej (wraz ze środkami dydaktycznymi): 30 godz. dydaktycznych - przygotowanie do kolokwium pisemnego: 50-60 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb Studentki/Studenta (dyżur) Ogółem około 150-180 godzin dydaktycznych (6 ECTS). METODY KSZTAŁCENIA: praca z książką, dyskusja, metody impresyjne, metody ekspresyjne, metoda ćwiczebna, metoda projektu. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA: PPW_W5,PPW_W13, PPW_U7, PPW_U9, PPW_K5 WIEDZA: P_WP1_01; P_WP1_02; P_WP1_03 UMIEJĘTNOŚCI: P_UP1_01; P_UP1_02; P_UP1_03 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: P_KP1_02; P_KP1_03; P_KP1_04 WIEDZA: - Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. - Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci. - Student ma elementarną wiedzę o metodyce edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3 (dydaktyce szczegółowej), wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej, terapii dziecka. Rozumie kluczowe pojęcia oraz zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej, z zakresu wiedzy o społeczeństwie. UMIEJĘTNOŚCI: - Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Potrafi analizować oraz interpretować powszechnie występujące zjawiska przyrody, dostrzegać wzajemne związki środowiska społecznego i przyrodniczego. - Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w przedszkolu i klasach 1-3 (w szkołach podstawowych). - Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3 (dydaktyki szczegółowej). KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce dydaktyczno-wychowawczej zasady indywidualizacji, wynikającej z potrzeb edukacyjnych dziecka oraz pogłębiania swojego rozumienia środowiska przyrody, krzewienia idei troski o środowisko społeczno-przyrodnicze. - Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji w zakresie edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju. - Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Osiągnięcie efektów kształcenia jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej. Ocena z ćwiczeń akademickich na podstawie: - czynnej obecności na zajęciach, - prezentacji ćwiczebnych (forma indywidualna zróżnicowana) - samodzielnej pracy pisemnej, projektu dotyczącego edukacji dla/w środowisku społeczno-przyrodniczym dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach 1-3, wspierającej dziecięcą eksplorację, postawy twórcze w obszarze społecznym i przyrodniczym (projekt edukacyjny, forma indywidualna zróżnicowana), - ocena uwarunkowana także jakością odpowiedzi na pytania otwarte podczas kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita): - ocena 3.0 - student zadowalająco zna podstawowe tezy z przeprowadzonych zajęć akademickich w zakresie metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3. Zna podstawę programową, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, rozwijania swoich umiejętności. - ocena 3.5 - student wyjaśnia prawidłowości dotyczące rozwoju i możliwości dziecka, zna zasady pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach 1-3 w zakresie edukacji społeczno-przyrodniczej. Systematycznie pracuje nad sobą (wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne). - ocena 4.0 - student rozwiązuje problemy dotyczące planowania i organizowania działalności dydaktyczno-wychowawczej w klasach 1-3. Systematycznie doskonali swoją osobowość (samodyscyplina). - ocena 4.5 - student potrafi samodzielnie przygotować i przeprowadzić zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce dydaktyczno-wychowawczej zasady indywidualizacji, wynikającej ze specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka. Dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności. - ocena 5.0 - student potrafi bardzo dobrze zastosować w projektowaniu działalności edukacyjnej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym zasady organizacji, metody dydaktyczne i wychowawcze. Jest przekonany do aktywnego uczestnictwa w instytucjach realizujących działania edukacyjne. Kolokwium pisemne (forma indywidualna jednolita): 60% - ocena 3.0; 70% - ocena 3.5; 80% - ocena 4.0; 90% - ocena 4.5; 100% - ocena 5.0. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 24 hours, 34 places
|
|
Coordinators: | Edyta Wolter | |
Group instructors: | Edyta Wolter | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) NAKŁAD PRACY Studentki/Studenta: - czynne uczestniczenie w zajęciach (ćwiczenia akademickie): 16 godz. dydaktycznych - e-learning (projekt dotyczący edukacji dla/w środowisku społeczno-przyrodniczym dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach 1-3, wspierającej dziecięcą eksplorację, postawy twórcze w obszarze społecznym i przyrodniczym, praca pisemna): 8 godz. dydaktycznych - przygotowanie do zajęć, praca z książką (literatura przedmiotu): 45-60 godz. dydaktycznych - przygotowanie prezentacji ćwiczebnej (wraz ze środkami dydaktycznymi): 36 godz. dydaktycznych - przygotowanie do kolokwium pisemnego: 45-60 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb Studentki/Studenta (dyżur) Ogółem około 150-180 godzin dydaktycznych (6 ECTS). |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) METODY KSZTAŁCENIA: praca z książką, dyskusja, metody impresyjne, metody ekspresyjne, metoda ćwiczebna, metoda projektu. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 24 hours, 28 places
|
|
Coordinators: | Edyta Wolter | |
Group instructors: | Edyta Wolter | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) NAKŁAD PRACY Studentki/Studenta: - czynne uczestniczenie w zajęciach (ćwiczenia akademickie): 24 godz. dydaktycznych - przygotowanie do zajęć, pisemnego projektu, praca z książką (literatura przedmiotu): 45-60 godz. dydaktycznych - przygotowanie prezentacji ćwiczebnej (wraz ze środkami dydaktycznymi): 36 godz. dydaktycznych - przygotowanie do kolokwium pisemnego: 45-60 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb Studentki/Studenta (dyżur) Ogółem około 150-180 godzin dydaktycznych (6 ECTS). |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia akademickie z "Metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3" w semestrze letnim 2023/2024 odbywać się będą w formacie kształcenia stacjonarnego na WNP UKSW (24 godziny dydaktyczne). METODY KSZTAŁCENIA: praca z książką, dyskusja, metody impresyjne, metody ekspresyjne, metoda ćwiczebna, metoda projektu. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.