Methods supporting the child's development
General data
Course ID: | WNP-PPWZ-MWC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methods supporting the child's development |
Name in Polish: | Metody wspomagające rozwój dziecka |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W07, PPW_U13, PPW_K05 |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką dotyczącą wybranych metod wspomagających rozwój dziecka, w szczególności w zakresie motoryki małej i dużej, integracji percepcyjno-motorycznej, umiejętności poznawczych, narracyjnych, emocjonalnych i społecznych. |
Full description: |
(in Polish) Wybrane sposoby wspomagania rozwoju dziecka w obszarze motoryki, percepcji słuchowej i wzrokowej oraz umiejętności narracyjnych - projektowanie ćwiczeń Teoretyczne i metodyczne omówienie wybranych metod wspomagania rozwoju dziecka, m.in. Metoda Dobrego Startu, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona, System Percepcyjno-motoryczny Kepharta, Metoda M.Frostig i D. Horne'a, Trening relaksacyjny Jackobsona, Choreoterapia, Muzykoterapia, Drama, Animaloterapia, Program aktywności M. i Ch. Knillów. |
Bibliography: |
(in Polish) LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Bogdanowicz M.(2004), Metoda Dobrego Startu, Warszawa. Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska M.(1994), Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, Warszawa. Emiluta-Rozya D.(2006), Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, Warszawa. Franczyk A., Krajewska K., Skorupa J.(2008),Animaloterapia. Program Przedszkolnego Klubu Animals "Cztery łapy". IMPULS, Kraków. Frostig M., Horne D. (1989), Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową, Warszawa. Gładyszewska-Cylulko J.(2007), Wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych poprzez wizualizację i inne techniki arteterapii, Kraków. Kephart N.C.(1970), Dziecko opóźnione w nauce szkolnej, Warszawa. Knill M., Knill Ch.(2006). Programy aktywności. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja, Wydawnictwo KOMPENDIUM, Warszawa. Stachyra K. (2009), Muzykoterapia i wizualizacja w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych studentów pedagogiki, Lublin. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie: PPW_W07 zna i rozumie w pogłębionym stopniu zróżnicowane możliwości i potrzeby dzieci (uczniów) w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz założenia teoretyczne i metodyczne wybranych metod wspomagania ich rozwoju PPW_U13potrafi świadomie i skutecznie wykorzystywać informacje uzyskane na temat dziecka od specjalistów (psychologa, logopedy, pedagoga, lekarza) i rodziców w celu programowania działań wspierających proces nauczania i wychowania. PPW_K05 jest zdolny do porozumiewania się z osobami z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, a także do dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w grupie przedszkolnej i w klasie szkolnej oraz poza nimi. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena projektu polegającego na samodzielnym przygotowaniu warsztatu instruktażowego (część teoretyczna i praktyczna) prezentującego wybraną metodę wspomagania rozwoju dziecka Kryteria oceny: zgodność treści warsztatu z tematem (0-2p.), omówienie podstaw teoretycznych metody z wykorzystaniem literatury (0-2p.), uzasadnienie efektywności metody w świetle badań naukowych (0-2p.), omówienie wymagań technicznych i zaplecza metodycznego(0-2p.), omówienie kroków metodycznych z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych (0-2p.) , prezentacja ćwiczeń praktycznych(0-2p.), struktura warsztatu (0-2p.) punktacja: 14-13p. ocena: bardzo dobry(5) 12 p. ocena: dobry plus (4.5) 11-10 p. ocena: dobry (4) 9 p. ocena: dostateczny plus (3.5) 8-7 p. ocena: dostateczny (3) NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe ćwiczenia 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury 40h Przygotowanie projektu 35 h Sumaryczna liczba punktów 3 ECTS |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours, 36 places
|
|
Coordinators: | Kamil Kuracki | |
Group instructors: | Kamil Kuracki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours, 33 places
|
|
Coordinators: | Kamil Kuracki | |
Group instructors: | Kamil Kuracki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.