(in Polish) Podstawy matematyki dla nauczycieli
General data
Course ID: | WNP-PPWZ-PMNC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Podstawy matematyki dla nauczycieli |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) Podstawy matematyki dla nauczycieli |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(differs over time)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | mathematics |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W19, PPW_W22, PPW_U01, PPW_U04, PPW_K05 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć/ćwiczeń jest: -Przedstawienie zagadnień z podstaw matematyki z uwzględnieniem procesu jej nauczania. -Rozwiązywanie prostych zadań i przykładów przy pełnym zrozumieniu aparatu teoretycznego. W całym cyklu - dwa semestry. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz. Konsultacje: 5 godz. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz. Konsultacje: 5 godz. |
Full description: |
(in Polish) Treści matematyczne niezbędne nauczycielowi nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Opanowanie pojęć, których podstawy intuicyjne są kształtowane na najniższym etapie nauczania. Dokument utworzony dnia 02/03/2022 str. 2 z 6 1.Elementy logiki. 2.Elementy teorii mnogości. 3. Liczby naturalne i ułamki. 4. Funkcje - odwzorowania liczbo-liczbowe, kształtowane intuicyjnie, często bez rozbudowanego aparatu językowego (terminologii) 5. Równania i nierówności. 6. Elementy kombinatoryki - kształtowanie intuicji kombinatorycznych (np. szansa w grze komputerowej). 7. Elementy geometrii. Ćwiczenia i zadania utrwalające materiał teoretyczny oraz przykłady sugerujące organizowanie gier i zabaw. Opracowywanie środków dydaktycznych, mających na celu realizację określonych partii materiału. ćwiczenia tego typu wskazują na istotne powiązanie z materiałem teoretycznym i na konieczność dokładnego opanowania tego materiału przez nauczyciela. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: 1. zagadnienia z zakresu matematyki wymagane do prowadzenia edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Umiejętności: 1. projektowanie, organizowanie i monitorowanie działań edukacyjnych dzieci z wykorzystaniem różnych rodzajów zabaw. Tworzenie sytuacji wychowawczo-dydaktycznych motywujących dzieci/uczniów do nauki i pracy nad sobą oraz modyfikowanie ich w celu pozyskania pożądanych efektów kształcenia i wychowania. 2. prowadzenie pogłębionego procesu oceniania i przekazywania informacji zwrotnych uczniom, w sposób zachęcający, stymulujący dzieci do samodzielnego uczenia się, aktywności i rozwoju. Kompetencje społeczne: 1. kształtowanie właściwych zachowań i postaw dzieci/uczniów wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest obecność na wszystkich zajęciach (dopuszcza się 1 nieobecność). Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zdanie kolokwium po każdym semestrze, obejmującego materiał prezentowany na zajęciach. ocena dst (3,0) - student posiada elementarną wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, charakteryzuje podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji. ocena dst. plus (3,5) -student posiada elementarną wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, charakteryzuje podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji. ocena db (4,0) - student posiada wiedzę (na poziomie dobrym) z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, rozumie podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.wymienia, rozumie kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji. ocena db plus (4,5) - student posiada wiedzę (na poziomie dobrym) z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, rozumie podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.wymienia, rozumie kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji. ocena bdb (5,0) - student posiada szeroką wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, rozumie podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.wymienia, rozumie kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki; w wyczerpujący sposób charakteryzuje umiejętności oraz definiuje cele i treści edukacji matematycznej kształcone na pierwszym etapie edukacji. Umiejętności: ocena dst (3,0) - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę matematyczną do przeprowadzenia prostych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej. ocena dst. plus (3,5) - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę matematyczną na poziomie dostatecznym do przeprowadzenia prostych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej. ocena db (4,0) - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę matematyczną na poziomie dobrym do przeprowadzenia ciekawych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej. ocena db plus (4,5) - student potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do przeprowadzenia inspirujących i konstruktywnych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej. ocena bdb (5,0) - student potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do przeprowadzenia oryginalnych i konstruktywnych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować różne innowacyjne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej. Kompetencje społeczne: ocena dst (3,0) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena dst. plus (3,5) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena db (4,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena db plus (4,5) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena bdb (5,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się wysoką się wysoką dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours, 44 places
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) W całym cyklu - dwa semestry. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 5 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 5 godz. Konsultacje: 5 godz. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 5godz. Powtórzenie do zaliczenia: 5 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours, 34 places
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) W całym cyklu - dwa semestry. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz. Konsultacje: 5 godz. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SU CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) W całym cyklu - dwa semestry. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 5 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 5 godz. Konsultacje: 5 godz. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 5godz. Powtórzenie do zaliczenia: 5 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SU CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours, 28 places
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) W całym cyklu - dwa semestry. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz. Konsultacje: 5 godz. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.