Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Podstawy matematyki dla nauczycieli

General data

Course ID: WNP-PPWZ-PMNC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Podstawy matematyki dla nauczycieli
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups: (in Polish) Podstawy matematyki dla nauczycieli
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

mathematics

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie:


PPW_W19, PPW_W22, PPW_U01,

PPW_U04, PPW_K05

Preliminary Requirements:

(in Polish) brak

Short description: (in Polish)

Celem zajęć/ćwiczeń jest:

-Przedstawienie zagadnień z podstaw matematyki z uwzględnieniem procesu jej nauczania.

-Rozwiązywanie prostych zadań i przykładów przy pełnym zrozumieniu aparatu teoretycznego.

W całym cyklu - dwa semestry.

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Full description: (in Polish)

Treści matematyczne niezbędne nauczycielowi nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Opanowanie pojęć, których

podstawy intuicyjne są kształtowane na najniższym etapie nauczania.

Dokument utworzony dnia 02/03/2022 str. 2 z 6

1.Elementy logiki.

2.Elementy teorii mnogości.

3. Liczby naturalne i ułamki.

4. Funkcje - odwzorowania liczbo-liczbowe, kształtowane intuicyjnie, często bez rozbudowanego aparatu językowego

(terminologii)

5. Równania i nierówności.

6. Elementy kombinatoryki - kształtowanie intuicji kombinatorycznych (np. szansa w grze komputerowej).

7. Elementy geometrii.

Ćwiczenia i zadania utrwalające materiał teoretyczny oraz przykłady sugerujące organizowanie gier i zabaw.

Opracowywanie środków dydaktycznych, mających na celu realizację określonych partii materiału. ćwiczenia tego typu

wskazują na istotne powiązanie z materiałem teoretycznym i na konieczność dokładnego opanowania tego materiału przez

nauczyciela.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

1. zagadnienia z zakresu matematyki wymagane do prowadzenia edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku

szkolnym.

Umiejętności:

1. projektowanie, organizowanie i monitorowanie działań edukacyjnych dzieci z wykorzystaniem różnych rodzajów zabaw.

Tworzenie sytuacji wychowawczo-dydaktycznych motywujących dzieci/uczniów do nauki i pracy nad sobą oraz

modyfikowanie ich w celu pozyskania pożądanych efektów kształcenia i wychowania.

2. prowadzenie pogłębionego procesu oceniania i przekazywania informacji zwrotnych uczniom, w sposób zachęcający,

stymulujący dzieci do samodzielnego uczenia się, aktywności i rozwoju.

Kompetencje społeczne:

1. kształtowanie właściwych zachowań i postaw dzieci/uczniów wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest obecność na wszystkich zajęciach (dopuszcza się 1 nieobecność).

Aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zdanie kolokwium po każdym semestrze, obejmującego materiał prezentowany na

zajęciach.

ocena dst (3,0) - student posiada elementarną wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, charakteryzuje

podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.

ocena dst. plus (3,5) -student posiada elementarną wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych,

charakteryzuje podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.

ocena db (4,0) - student posiada wiedzę (na poziomie dobrym) z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych,

rozumie podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.wymienia, rozumie kryteria dojrzałości

szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.

ocena db plus (4,5) - student posiada wiedzę (na poziomie dobrym) z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych,

rozumie podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.wymienia, rozumie kryteria dojrzałości

szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.

ocena bdb (5,0) - student posiada szeroką wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, rozumie

podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.wymienia, rozumie kryteria dojrzałości

szkolnej do uczenia się matematyki; w wyczerpujący sposób charakteryzuje umiejętności oraz definiuje cele i treści edukacji

matematycznej kształcone na pierwszym etapie edukacji.

Umiejętności:

ocena dst (3,0) - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę matematyczną do przeprowadzenia prostych zajęć

zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III;

potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej.

ocena dst. plus (3,5) - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę matematyczną na poziomie dostatecznym do

przeprowadzenia prostych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania

umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji

matematycznej.

ocena db (4,0) - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę matematyczną na poziomie dobrym do przeprowadzenia

ciekawych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności

matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej.

ocena db plus (4,5) - student potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do przeprowadzenia inspirujących i

konstruktywnych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności

matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej.

ocena bdb (5,0) - student potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do przeprowadzenia oryginalnych i konstruktywnych

zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl.

I-III; potrafi stosować różne innowacyjne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej.

Kompetencje społeczne:

ocena dst (3,0) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza

się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

ocena dst. plus (3,5) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych;

odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

ocena db (4,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się dojrzałością

i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

ocena db plus (4,5) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się

dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

ocena bdb (5,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się wysoką się wysoką dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 44 places more information
Coordinators: Joanna Kandzia
Group instructors: Joanna Kandzia
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) W całym cyklu - dwa semestry.

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 5 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 5 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 5godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 5 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 34 places more information
Coordinators: Joanna Kandzia
Group instructors: Joanna Kandzia
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) W całym cyklu - dwa semestry.


Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz.

Konsultacje: 5 godz.


Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 25 places more information
Coordinators: Joanna Kandzia
Group instructors: Joanna Kandzia
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) W całym cyklu - dwa semestry.

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 5 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 5 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 5godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 5 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 28 places more information
Coordinators: Joanna Kandzia
Group instructors: Joanna Kandzia
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) W całym cyklu - dwa semestry.


Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz.

Konsultacje: 5 godz.


Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)