(in Polish) Profesjonalny nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
General data
Course ID: | WNP-PPWZ-PNW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Profesjonalny nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W06, PPW_W09, PPW_U02, PPW_U19, PPW_K09 |
Short description: |
(in Polish) Na zajęciach studenci poznają podstawowe cechy, kompetencje oraz funkcje i zadania dobrego pedagoga. Podczas zajęć warsztatowych będą rozwijać umiejętności niezbędne w pracy nauczyciela i wychowawcy. |
Full description: |
(in Polish) 1. Kompetencje nauczyciela SP. 2. Koncepcje rozwoju profesjonalnego nauczyciela SP. 3. Funkcje nauczyciela SP. 4. Przywództwo nauczycieli SP. 5. Niezbędna dokumentacja nauczyciela SP. 6. Awans zawodowy nauczyciela SP. 7. Współpraca i komunikacja z rodzicami uczniów klas 1-3. 8. Zajęcia warsztatowe. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: Arends R.I., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994, Musiał E., W drodze do doskonałości, czyli perspektywa rozwoju zawodowego nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w nowym systemie awansu zawodowego, Społeczeństwo-Edukacja-Język 2023, nr 17, 93.109. Strychowski W., Strykowska J., Pielachowski J., Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, Wydawnictwo eMPi2, Poznań 2003, Ferenc K. , Kozioł E. (red)., Kompetencje nauczyciela wychowawcy, Zielona Góra 2002, Majewska-Gałęziak (red.)., Metoda warsztatowa w kształceniu umiejętności interpersonalnych., Szempruch J.., Nauczyciel w zmieniającej się szkole. Funkcjonowanie i rozwój zawodowy, Rzeszów 2003 Red. Madalińska – Michalak J., O nową jakość edukacji nauczycieli, WUW, Warszawa, 2017. Literatura uzupełniająca: Dylak S., Nauczyciel – kompetencje i kształcenie zawodowe, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3, red. T. Pilch, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2004. Czykwin. E., Samoświadomość nauczyciela, Białystok 1995. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK1 - student rozumie uwarunkowania psychologiczno - społeczne funkcjonowania uczniów i ich rodziców w działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej. EK2 – student potrafi samodzielnie zaprojektować i realizować ścieżkę własnego rozwoju osobowego i zawodowego oraz wspierać rozwój innych uczestników działalności edukacyjno – wychowawczej. EK-3 jest dojrzały i zaangażowany w planowanie i realizację działań edukacyjno-wychowawczych. Prezentuje wysoki poziom kultury osobistej. Jest świadomy potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy, także o umiejętność porozumiewania się z osobami z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej oraz dialogowego rozwiązywania konfliktów i tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej oraz poza nią. Uzasadnienie ECTS: Udział w ćwiczeniach: 8 godz. Analiza literatury: 15 godz. Przygotowanie prac: 15 godz. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SU KON
KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 8 hours, 34 places
|
|
Coordinators: | Katarzyna Błażejewska | |
Group instructors: | Katarzyna Błażejewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Uzasadnienie ECTS: Udział w ćwiczeniach: 8 godz. Analiza literatury: 15 godz. Przygotowanie prac: 15 godz. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.