(in Polish) Psychologia rozwoju człowieka
General data
Course ID: | WNP-PPWZ-PRC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Psychologia rozwoju człowieka |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | PPW_W2, PPW_W6,PPW_W7, PPW_U2, PPW_U3, PPW_K3 |
Short description: |
(in Polish) Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowym pojęciami i teoriami psychologii rozwojowej. |
Full description: |
(in Polish) Celem wykładu jest zapoznanie studentów z ogólnymi założeniami psychologii rozwojowej jak również przedstawienie studentom najistotniejszych, współczesnych teorii rozwojowych. Podczas wykładu student zdobędzie wiedzę na temat modeli psychologicznych wyjaśniających przebieg rozwoju społecznego, emocjonalnego, poznawczego, moralnego, kształtowania osobowości. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa Barbara Harwas- Napierała, Janusz Trempała, Psychologia rozwoju człowieka T. 1 i 3, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 Anna Matczak, Zarys psychologii rozwoju, Wydawnictwo Edukacyjne Żak, Warszawa 2003 Literatura uzupełniająca M. Przetacznik-Gierowska, Psychologia rozwoju człowieka tom 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) PPW_W2, PPW_W6,PPW_W7 - Student zna podstawową terminologię z zakresu psychologii rozwojowej; ma świadomość w kwestii uwarunkowania i złożoności procesów rozwojowych zachodzących w życiu człowieka z uwzględnieniem perspektywy biologicznej, psychologicznej, społeczno-kulturowej; ma wiedzę na temat zachodzących w ciągu życia zmian rozwojowych i świadomość co do kwestii indywidualizacji działań terapeutycznych i psychologicznych uwzględniających możliwości rozwojowe dziecka oraz jego potrzeby PPW_U2, PPW_U3 - Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu psychologii rozwojowej w celu analizowania i interpretowania ludzkich zachowań oraz projektowania właściwych działań pedagogicznych; potrafi dostosować środowisko uczenia się do jego możliwości rozwojowych PPW_K3 - Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i podnoszenia kwalifikacji; Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy projektując działania pedagogiczne zgodne z podstawami psychologii rozwojowej Opis ECTS - udział w wykładach: 15 godz. - przygotowanie do zajęć (opracowanie tekstów naukowych, czytanie wskazanej literatury): 10 godz. - opracowanie pytania problemowego podczas wykładu 5 godz. - przygotowanie do egzaminu pisemnego: 15 godz. 45 godz./15 godz. = 3 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) egzamin pisemny na zakończenie semestru (egzamin pisemny, test, jednokrotnego wyboru,) Punktacja: 0-49% - ocena niedostateczna 50-60% - ocena dostateczna 61-70% - ocena dostateczna plus 71-80% - ocena dobra 81-90% - ocena dobra plus 91-100% - ocena bardzo dobra Student na ocenę 3- zna w stopniu dostatecznym teorie rozwoju człowieka i na poziomie podstawowym potrafi je scharakteryzować; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju popełniając przy tym drobne błędy, potrzebuje naprowadzania ze strony wykładowcy; 3+ zna w stopniu dostatecznym teorie rozwoju człowieka i na poziomie podstawowym potrafi je scharakteryzować; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju popełniając przy tym drobne błędy, potrafi sam się skorygować; 4 - zna w stopniu dobrym teorie rozwoju człowieka i potrafi je prawidłowo scharakteryzować; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju, zna dobrze pojęcia psychologii rozwojowe i je charakteryzuje, wykazuje się chęcią pogłębienia omawianych zagadnień; regularnie uczestniczy w zajęciach; 4 + - zna w stopniu dobrym teorie rozwoju człowieka i potrafi je prawidłowo scharakteryzować; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju, zna dobrze pojęcia psychologii rozwojowe i je charakteryzuje, wykazuje się chęcią pogłębienia omawianych zagadnień; regularnie uczestniczy w zajęciach jest aktywny; 5 - zna w stopniu bardzo dobrym teorie rozwoju człowieka i potrafi je prawidłowo i szczegółowo scharakteryzować, nie potrzebuje przy tym pomocy i naprowadzania; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju, zna bardzo dobrze pojęcia psychologii rozwojowe i je charakteryzuje, wykazuje się chęcią pogłębienia omawianych zagadnień; regularnie uczestniczy w zajęciach jest aktywny; |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.