Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Praktyka II stopnia w przedszkolu

General data

Course ID: WNP-PPWZ-PRIIPIV
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Praktyka II stopnia w przedszkolu
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie:

PPW_W05, PPW_W07, PPW_W08,

PPW_W09, PPW_W11, PPW_W14,

PPW_U02, PPW_U03, PPW_U04,

PPW_U05, PPW_U12, PPW_K04,

PPW_K05

Full description: (in Polish)

Celem praktyk zawodowych jest zapoznanie studenta z organizacją pracy przedszkola, szkoły,

placówki systemu oświaty, w tym poradni psychologiczno-pedagogicznej, warsztatem pracy

nauczyciela, formami i metodami nauczania i wychowania oraz umożliwienie studentowi

kształtowania i rozwoju umiejętności dydaktyczno-wychowawczych w bezpośrednim kontakcie z

uczniami, zdobywania kompetencji społecznych, budowania tożsamości profesjonalnego

nauczyciela, a także weryfikacji własnych predyspozycji do wykonywania

zawodu. Praktyki stanowią przede wszystkim okazję do łączenia wiedzy teoretycznej z jej

praktycznym wymiarem w środowisku przedszkola i szkoły.

Praktyka II stopnia, praktyka śródroczna (wychowawczo – dydaktyczna), czas

trwania: 50 godzin praktyki w przedszkolu

Bloki praktyki obejmują:

a) 2 godziny - zapoznanie z organizacją pracy nauczyciela i dokumentacją obowiązującą

w placówce: Statut (szczególnie WSO w szkole), program nauczania, rozkład

materiału lub plan wynikowy, program wychowawczy placówki (grupy/klasy),

dziennik elektroniczny – opis i wnioski powinny się znaleźć w Sprawozdaniu z

przebiegu praktyki.

b) 5 godzin – obserwacja grupy pod kątem wychowawczym z uwzględnieniem specyfiki rozwoju dzieci (podczas przerw, zajęć, wycieczek, itp.).

c) 5 godzin – studium indywidualnego przypadku (obserwacja i diagnoza dziecka/ucznia z tej samej grupy/klasy, w której student realizuje praktykę).

d) 3 godziny – współpraca z pedagogiem/psychologiem przedszkolnym

e) 35 godzin samodzielne prowadzenie zajęć

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

PPW_W05-zna i rozumie specyfikę pedagogiki przedszkolnej i

edukacji wczesnoszkolnej obejmującą metodykę

wykonywania zadań - normy, procedury i dobre stosowane w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej ze szczególnym praktykanta uwzględnieniem roli i znaczenia zabawy w pracy z

dzieckiem, różnych typów i funkcji oceniania, oraz

innowacji pedagogicznych.

PPW_W07-zna zróżnicowane możliwości i potrzeby dzieci (uczniów)

w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikające z ich działań diagnostycznych określających indywidualny

potencjał dziecka oraz sposoby jego rozwijania

PPW_W08 -zna biologiczne, psychologiczne, społeczne, filozoficzne

podstawy wczesnej edukacji dziecka; istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii w tym edukacji włączającej, a także sposobów realizacji zasady

inkluzji

PPW_W09- zna specyfikę roli nauczyciela (wychowawcy) w procesie edukacji dziecka oraz zasady i normy etyczne w pracy

pedagogicznej; zasady projektowania ścieżki rozwoju i awansu zawodowe

PPW_W11 -zna i rozumie strukturę i funkcje systemu edukacji, podstawy prawne i organizacyjne oświaty oraz funkcjonowanie instytucji o charakterze edukacyjnym, opiekuńczym, kulturowym, terapeutycznym

PPW_W14- zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach

edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, ze szczególnym uwzględnieniem przedszkola i szkoły podstawowej, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna.

PPW_U02- umie wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu

pedagogiki, w tym pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz psychologii w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego,

wychowawczego w przedszkolu i szkole.

PPW_U03-potrafi wnikliwie, refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy psychologicznej.

PPW_U04-potrafi projektować i prowadzić działania pedagogiczne,

rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego dziecka (ucznia) w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz planować,

realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania.

PPW_U05-umie projektować, organizować i dostosowywać środowisko uczenia się i nauczania, dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki i metody, zgodnie z realizowanymi celami wychowania i

kształcenia, przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci (uczniów) oraz grupy przedszkolnej lub klas.

PPW_U12-potrafi racjonalnie, zgodnie z zasadami techniki pracy

umysłowej projektować aktywności dziecięce w przedszkolu i szkole, gospodarować czasem zajęć, odpowiedzialnie i celowo organizować pracę dziecka (ucznia) z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku.

PPW_K04-jest przygotowany do efektywnej pracy w zespole i pełnienia w nim różnych ról, posiada umiejętność współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami dzieci (uczniów) i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej

PPW_K05-porozumiewania się z osobami z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w grupie przedszkolnej i w klasie szkolnej oraz poza nimi.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Student zalicza praktykę, gdy :

-wywiązał się z zadań określonych w programie praktyk;

-zrealizował założone efekty uczenia ujęte w karcie praktykanta;

-przedłożył stosowną dokumentację.

Zaliczenie praktyki jest poprzedzone rozmową pełnomocnika ze studentem.

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Practice, 50 hours more information
Coordinators: Sandra Skorza
Group instructors: Sandra Skorza
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Practice - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)