(in Polish) Pedagogika specjalna
General data
Course ID: | WNP-PPWZ-PS-MD |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Pedagogika specjalna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
Course homepage: | http://f773ee2 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(differs over time)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | PPW-W3, PPW_W8, PPW_U4, PPW_U5, PPW_K9 |
Short description: |
(in Polish) Realizacja przedmiotu służy: - uzyskaniu przez Studenta wiedzy o źródłach, charakterze, miejscu i znaczeniu pedagogiki specjalnej w systemie nauk oraz jej przedmiotowym i metodologicznym powiązaniu z naukami społecznymi, humanistycznymi i medycznymi, jak również w obrębie subdyscyplin pedagogiki specjalnej; - nabyciu umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk w zakresie rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii, wsparcia i resocjalizacji dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów; - wyposażeniu Studenta w kompetencje społeczne uzdatniające do odpowiedzialnego podejmowania profesjonalnych wyzwań zawodowych, wynikających z roli nauczyciela z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty przedmiotowe dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1. - PPW_W03; Efekt przedmiotowy 2. - PPW_W08 Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 3. - PPW_U04; Efekt przedmiotowy 4. - PPW_U05 Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 5. - PPW_K09 Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1. Student zna i rozumie specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki specjalnej; główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań; mapę stanowisk i podejść metodologicznych; zasady i normy etyczne projektowania i realizacji badań w zakresie pedagogiki specjalnej. Efekt przedmiotowy 2. Student zna i rozumie uwarunkowania psychologiczno-społeczne funkcjonowania uczestników (dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi) działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej w edukacji elementarnej. Student zna i rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii w tym edukacji włączającej, a także sposobów realizacji zasady inkluzji. Student definiuje strukturę i funkcje systemu edukacji specjalnej (w tym edukacji włączającej). Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 3. Student potrafi integrować i wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej w celu analizowania, interpretowania i wyjaśniania złożonych zjawisk pedagogicznych. Efekt przedmiotowy 4. Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz psychologii w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego, wychowawczego w przedszkolu i szkole. Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 5. Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, budowania świadomości konieczności stałego samodoskonalenia się jako człowiek i nauczyciel. Opis ECTS ECTS [1 ECTS = 25 godz.]: Udział w wykładzie - 23 godz. Konsultacje - 5 godz. Czytanie literatury - 52 godz. Przygotowanie do zaliczenia (1 semestr) - 30 godz. Przygotowanie do egzaminu (2 semestr) - 40 godz. Suma godzin - 150 [150/25 = 6] Liczba ECTS: 6 |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA WYK
WYK
|
Type of class: |
Lectures, 15 hours, 44 places
|
|
Coordinators: | Marzena Dycht | |
Group instructors: | Marzena Dycht | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA WYK
|
Type of class: |
Lectures, 8 hours, 44 places
|
|
Coordinators: | Marzena Dycht | |
Group instructors: | Marzena Dycht | |
Course homepage: | http://f773ee2 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Realizacja przedmiotu służy: - uzyskaniu przez Studenta wiedzy o źródłach, charakterze, miejscu i znaczeniu pedagogiki specjalnej w systemie nauk oraz jej przedmiotowym i metodologicznym powiązaniu z naukami społecznymi, humanistycznymi i medycznymi, jak również w obrębie subdyscyplin pedagogiki specjalnej; - nabyciu umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk w zakresie rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii, wsparcia i resocjalizacji dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów; - wyposażeniu Studenta w kompetencje społeczne uzdatniające do odpowiedzialnego podejmowania profesjonalnych wyzwań zawodowych, wynikających z roli nauczyciela z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.