Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika twórczości i zabawy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PPWZ-PTZC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika twórczości i zabawy
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie:

PPW_W21, PPW_W07, PPW_U06,

PPW_K04

Pełny opis:

Student pozna podstawy pedagogiki twórczości i zabawy. Zdobędzie umiejętność tworzenia zajęć dydaktycznych, ćwiczeń i zabaw dla dzieci wykorzystując sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedzy:

EK-1 student posiada wiedzę z zakresu pedagogiki twórczości – cele, dziedziny, teorie twórczości.

EK-2 student opisuje podstawowe założenia pedagogiki zabawy, zna i opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka.

EK-3 student zna i opisuje kategorie zabawy oraz zasady i metody dydaktyki twórczości.

Umiejętności:

EK-4 projektuje i przeprowadza ćwiczenia i zabawy rozwijające twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi.

EK-5 student tworzy zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.

Kompetencji społecznych:

EK-6 chętnie podejmuje wyzwania zawodowe i osobiste. Współpracuje w zespole i dyskutuje, cechuje go wytrwałość i kreatywność w podejmowaniu działań. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy oraz wykładowcy.

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza:

ocena dst (3,0) - student posiada podstawową wiedzę pedagogiki twórczości– cele, dziedziny, teorie twórczości, rozwój twórczości dziecka. Zna podstawowe założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Na niskim poziomie opisuje kategorie zabawy i podstawy metodyki dydaktyki twórczości.

ocena dst. plus (3,5) – student zna i omawia podstawy pedagogiki twórczości– cele, dziedziny, teorie twórczości, rozwój twórczości dziecka. Zna i wymienia założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Posiada wiedzę na poziomie dostatecznym o kategoriach zabawy i podstawach metodyki dydaktyki twórczości.

ocena db (4,0) – student zna i potrafi wymienić cele, dziedziny, teorie twórczości, charakteryzuje rozwój twórczości dziecka. Zna i opisuje założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Posługuje się kategoriami zabawy, posiada wiedzę na poziomie dobrym o metodyce dydaktyki twórczości.

ocena db plus (4,5) - student opisuje cele, dziedziny, teorie twórczości, charakteryzuje rozwój twórczości dziecka. Zna i przedstawia założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Zna i opisuje poszczególne kategorie zabawy oraz metodykę dydaktyki twórczości.

ocena bdb (5) – student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu pedagogiki twórczości– cele, dziedziny, teorie twórczości, rozwój twórczości dziecka, metodyka dydaktyki twórczości. Zna i rozumie założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Potrafi scharakteryzować i proponuje poszczególne kategorie zabawy, posiada.

Umiejętności:

ocena dst (3,0) – student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w projektowaniu prostych ćwiczeń i zabaw rozwijających twórczość dzieci, wykorzystuje proste techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Planuje na poziomie dostatecznym zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując podstawowe sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.

ocena dst. plus (3,5) – student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w projektowaniu ćwiczeń i zabaw rozwijających twórczość dzieci, wykorzystuje proste techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Planuje na poziomie dostatecznym zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując znane sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.

ocena db (4,0) – student projektuje ćwiczenia i zabawy rozwijające twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Na poziomie dobrym planuje i organizuje zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując kreatywne sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.

ocena db plus (4,5) – student stosuje zdobytą wiedzę z zakresu pedagogiki twórczości i zabawy w celu stworzenia kreatywnych ćwiczeń i zabaw rozwijających twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Planuje i organizuje zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując oryginalne sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.

ocena bdb (5,0) – wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki twórczości i zabawy w celu stworzenia oryginalnych i kreatywnych zajęć dla dzieci. Potrafi ułożyć i przeprowadzić ćwiczenia i zabawy rozwijające twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi.

Kompetencje:

ocena dst (3,0) – ma podstawową świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu nowe metody pracy. Na niskim poziomie bierze udział w pracach grupy, sporadycznie wypowiada się na wybrany temat. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje na poziomie podstawowym. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy na poziomie dostatecznym.

ocena dst. plus (3,5) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Angażuje się w pracę zespołu w sposób dostateczny, zabiera głos w dyskusji odnośnie wybranych tematów. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje w sposób dostateczny. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy na poziomie dostatecznym.

ocena db (4,0) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole, dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które stara się zrealizować zgodnie z planem. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy.

ocena db plus (4,5) – wykazuje dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i próbuje kierować jego pracami, aktywnie uczestniczy w dyskusjach na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy.

ocena bdb (5,0) – wykazuje bardzo dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i kieruje jego pracami, chętnie dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowców.

Opis składowych oceny końcowej

Warunki zaliczenia przedmiotu:

1. obecność na ćwiczeniach

2. aktywność na zajęciach

3. zadania wykonywane w grupie i indywidualnie

Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 34 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Rzońca
Prowadzący grup: Ewelina Rzońca
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)