Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Pedagogika twórczości i zabawy

General data

Course ID: WNP-PPWZ-PTZC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Pedagogika twórczości i zabawy
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie:

PPW_W21, PPW_W07, PPW_U06,

PPW_K04

Full description: (in Polish)

Student pozna podstawy pedagogiki twórczości i zabawy. Zdobędzie umiejętność tworzenia zajęć dydaktycznych, ćwiczeń i zabaw dla dzieci wykorzystując sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedzy:

EK-1 student posiada wiedzę z zakresu pedagogiki twórczości – cele, dziedziny, teorie twórczości.

EK-2 student opisuje podstawowe założenia pedagogiki zabawy, zna i opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka.

EK-3 student zna i opisuje kategorie zabawy oraz zasady i metody dydaktyki twórczości.

Umiejętności:

EK-4 projektuje i przeprowadza ćwiczenia i zabawy rozwijające twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi.

EK-5 student tworzy zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.

Kompetencji społecznych:

EK-6 chętnie podejmuje wyzwania zawodowe i osobiste. Współpracuje w zespole i dyskutuje, cechuje go wytrwałość i kreatywność w podejmowaniu działań. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy oraz wykładowcy.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza:

ocena dst (3,0) - student posiada podstawową wiedzę pedagogiki twórczości– cele, dziedziny, teorie twórczości, rozwój twórczości dziecka. Zna podstawowe założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Na niskim poziomie opisuje kategorie zabawy i podstawy metodyki dydaktyki twórczości.

ocena dst. plus (3,5) – student zna i omawia podstawy pedagogiki twórczości– cele, dziedziny, teorie twórczości, rozwój twórczości dziecka. Zna i wymienia założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Posiada wiedzę na poziomie dostatecznym o kategoriach zabawy i podstawach metodyki dydaktyki twórczości.

ocena db (4,0) – student zna i potrafi wymienić cele, dziedziny, teorie twórczości, charakteryzuje rozwój twórczości dziecka. Zna i opisuje założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Posługuje się kategoriami zabawy, posiada wiedzę na poziomie dobrym o metodyce dydaktyki twórczości.

ocena db plus (4,5) - student opisuje cele, dziedziny, teorie twórczości, charakteryzuje rozwój twórczości dziecka. Zna i przedstawia założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Zna i opisuje poszczególne kategorie zabawy oraz metodykę dydaktyki twórczości.

ocena bdb (5) – student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu pedagogiki twórczości– cele, dziedziny, teorie twórczości, rozwój twórczości dziecka, metodyka dydaktyki twórczości. Zna i rozumie założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Potrafi scharakteryzować i proponuje poszczególne kategorie zabawy, posiada.

Umiejętności:

ocena dst (3,0) – student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w projektowaniu prostych ćwiczeń i zabaw rozwijających twórczość dzieci, wykorzystuje proste techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Planuje na poziomie dostatecznym zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując podstawowe sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.

ocena dst. plus (3,5) – student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w projektowaniu ćwiczeń i zabaw rozwijających twórczość dzieci, wykorzystuje proste techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Planuje na poziomie dostatecznym zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując znane sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.

ocena db (4,0) – student projektuje ćwiczenia i zabawy rozwijające twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Na poziomie dobrym planuje i organizuje zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując kreatywne sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.

ocena db plus (4,5) – student stosuje zdobytą wiedzę z zakresu pedagogiki twórczości i zabawy w celu stworzenia kreatywnych ćwiczeń i zabaw rozwijających twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Planuje i organizuje zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując oryginalne sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.

ocena bdb (5,0) – wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki twórczości i zabawy w celu stworzenia oryginalnych i kreatywnych zajęć dla dzieci. Potrafi ułożyć i przeprowadzić ćwiczenia i zabawy rozwijające twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi.

Kompetencje:

ocena dst (3,0) – ma podstawową świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu nowe metody pracy. Na niskim poziomie bierze udział w pracach grupy, sporadycznie wypowiada się na wybrany temat. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje na poziomie podstawowym. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy na poziomie dostatecznym.

ocena dst. plus (3,5) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Angażuje się w pracę zespołu w sposób dostateczny, zabiera głos w dyskusji odnośnie wybranych tematów. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje w sposób dostateczny. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy na poziomie dostatecznym.

ocena db (4,0) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole, dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które stara się zrealizować zgodnie z planem. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy.

ocena db plus (4,5) – wykazuje dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i próbuje kierować jego pracami, aktywnie uczestniczy w dyskusjach na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy.

ocena bdb (5,0) – wykazuje bardzo dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i kieruje jego pracami, chętnie dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowców.

Opis składowych oceny końcowej

Warunki zaliczenia przedmiotu:

1. obecność na ćwiczeniach

2. aktywność na zajęciach

3. zadania wykonywane w grupie i indywidualnie

Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 34 places more information
Coordinators: Ewelina Rzońca
Group instructors: Ewelina Rzońca
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)