Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Terapia Hokus Fokus

General data

Course ID: WNP-PPWZ-THFC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Terapia Hokus Fokus
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie:


PPW_W08, PPW_U04, PPW_U12,

PPW_K03

Full description: (in Polish)

Zajęcia z zakresu HOKUS-FOKUS służą realizacji efektów kształcenia w zakresie wykorzystania iluzjonistycznych sztuczek w innowacyjnej edukacji dzieci zdrowych oraz edukacji i terapii dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami i niepełnosprawnościami, w oparciu o ich naturalną ciekawość i potrzebę zabawy.

Bibliography: (in Polish)

skrypty i filmy dostępne na platformie MOODLE

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA

EK1 W

Znajomość i rozumienie sposobów realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem metody Hokus-Fokus.

UMIEJĘTNOŚCI

EK2 U

Umiejętność projektowania, realizowania i oceniania spersonalizowanych działań pedagogicznych w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

EK3 U

Zdolność do operowania zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus oraz projektowania i organizowania aktywności dziecięcych w przedszkolu i szkole.

KOMPETENCJE

EK4 K

Zdolność budowania relacji wzajemnego zaufania i zaangażowania między studentem w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz studentem w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć.

ECTS [1 ECTS = 25 (30) godz.]:

udział w zajęciach - 30 godz.

przygotowanie do zajęć, lektury - 15 godz.

przygotowanie do prezentacji zaliczeniowych - 30 godz.

RAZEM 75 godz.

Liczba ECTS: 3

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

METODY:

analiza i interpretacja tekstów źródłowych, kreatywne pisanie, dyskusja, rozwiązywanie problemu, prezentacja, praca w grupach, konsultacje

EK1 W:

analiza i interpretacja tekstów źródłowych, prezentacja, dyskusja, konsultacje,

weryfikacja: prezentacja nr 1

EK2 U:

analiza i interpretacja tekstów źródłowych, dyskusja, rozwiązywanie problemu, kreatywne pisanie, konsultacje

weryfikacja: prezentacja nr 2

EK3 U:

dyskusja, rozwiązywanie problemu, prezentacja, praca w grupach, konsultacje

weryfikacja: prezentacja nr 3

EK4 K

kreatywne pisanie, dyskusja, rozwiązywanie problemu, prezentacja, praca w grupach, konsultacje

weryfikacja: prezentacja nr 2 i nr 3

Warunkiem przystąpienia do zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach. Jeśli przedmiot trwa 15 godzin, dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność, jeśli trwa 30 godzin - dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Nieobecność można usprawiedliwić na podstawie zwolnienia lekarskiego. Dodatkową nieobecność można zaliczyć po uzgodnieniu z osobą prowadzącą zajęcia. Absencja równa lub powyżej 8 nieusprawiedliwionych godzin (4 spotkania) dla 15-godzinnego cyklu oraz 16 nieusprawiedliwionych godzin (8 spotkań) dla cyklu 30-godzinnego wyklucza możliwość odrobienia zajęć i uzyskania zaliczenia przedmiotu.

Student, który spóźni się na zajęcia (dopuszczalne jest max. 15 min. spóźnienia), zobowiązany jest do zgłoszenia spóźnienia u prowadzącego zajęcia tuż po ich zakończeniu. Jeśli tego nie dopełni, aktualna pozostanie nota o jego nieobecności na zajęciach.

OCENA KOŃCOWA:

1. Prezentacja treści wybranego tekstu na temat ciekawości w procesie uczenia się (25p).

2. Prezentacja opowieści towarzyszącej wybranej sztuczce iluzjonistycznej Hokus-Fokus (25p).

3. Prezentacja wybranej jednej iluzjonistycznej sztuczki spoza kanonu Hokus-Fokus (50p).

60-67 p. - 3,0

68-75 p. - 3,5

76-83 p. - 4,0

84-91 p. - 4,5

92-100 p. - 5,0

EK1 W

2 - Nie zna sposobów realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem metody Hokus-Fokus.

3 - Zna sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem wybranych elementów metody Hokus-Fokus.

3,5 - Zna sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem podstaw metody Hokus-Fokus.

4 - Zna i rozumie sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem metody Hokus-Fokus.

4,5 - Dobrze zna i rozumie sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem rozbudowanej postaci metody Hokus-Fokus.

5 - Bardzo dobrze zna i rozumie sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem rozbudowanej postaci metody Hokus-Fokus.

PPW_K03

2 - Nie potrafi projektować i realizować spersonalizowanych działań pedagogicznych pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

3 - W podstawowej mierze potrafi projektować spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka.

3,5 - Potrafi projektować spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, a zwłaszcza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

4 - Potrafi projektować i realizować spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

4,5 - Potrafi projektować, realizować i oceniać spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

5 - Biegle potrafi projektować, realizować i oceniać spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

EK3 U

2 - Nie potrafi racjonalnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus.

3 - W podstawowym zakresie potrafi racjonalnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus.

3,5 - Potrafi racjonalnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus

4 - Potrafi racjonalnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus oraz projektować aktywności dziecięce w przedszkolu i szkole.

4,5 - Potrafi sprawnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus oraz projektować aktywności dziecięce w przedszkolu i szkole.

5 - Potrafi bardzo dobrze operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus oraz projektować i organizować aktywności dziecięce w przedszkolu i szkole.

EK4 K

2 - Nie potrafi budować relacji wzajemnego zaufania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus a uczestnikami zajęć.

3 - W podstawowej mierze potrafi budować relacje wzajemnego zaufania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus a uczestnikami zajęć.

3,5 - Potrafi budować relacje wzajemnego zaufania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz sobą w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć.

4 - Sprawnie potrafi budować relacje wzajemnego zaufania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz sobą w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć.

4,5 - Sprawnie potrafi budować relacje wzajemnego zaufania i zaangażowania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz sobą w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć.

5 - Sprawnie i efektywnie potrafi budować relacje wzajemnego zaufania i zaangażowania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz sobą w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 37 places more information
Coordinators: Marlena Kilian
Group instructors: Marlena Kilian
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 31 places more information
Coordinators: Marlena Kilian
Group instructors: Marlena Kilian
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)