(in Polish) Terapia Hokus Fokus
General data
Course ID: | WNP-PPWZ-THFC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Terapia Hokus Fokus |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W08, PPW_U04, PPW_U12, PPW_K03 |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia z zakresu HOKUS-FOKUS służą realizacji efektów kształcenia w zakresie wykorzystania iluzjonistycznych sztuczek w innowacyjnej edukacji dzieci zdrowych oraz edukacji i terapii dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami i niepełnosprawnościami, w oparciu o ich naturalną ciekawość i potrzebę zabawy. |
Bibliography: |
(in Polish) skrypty i filmy dostępne na platformie MOODLE |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA EK1 W Znajomość i rozumienie sposobów realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem metody Hokus-Fokus. UMIEJĘTNOŚCI EK2 U Umiejętność projektowania, realizowania i oceniania spersonalizowanych działań pedagogicznych w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. EK3 U Zdolność do operowania zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus oraz projektowania i organizowania aktywności dziecięcych w przedszkolu i szkole. KOMPETENCJE EK4 K Zdolność budowania relacji wzajemnego zaufania i zaangażowania między studentem w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz studentem w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć. ECTS [1 ECTS = 25 (30) godz.]: udział w zajęciach - 30 godz. przygotowanie do zajęć, lektury - 15 godz. przygotowanie do prezentacji zaliczeniowych - 30 godz. RAZEM 75 godz. Liczba ECTS: 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) METODY: analiza i interpretacja tekstów źródłowych, kreatywne pisanie, dyskusja, rozwiązywanie problemu, prezentacja, praca w grupach, konsultacje EK1 W: analiza i interpretacja tekstów źródłowych, prezentacja, dyskusja, konsultacje, weryfikacja: prezentacja nr 1 EK2 U: analiza i interpretacja tekstów źródłowych, dyskusja, rozwiązywanie problemu, kreatywne pisanie, konsultacje weryfikacja: prezentacja nr 2 EK3 U: dyskusja, rozwiązywanie problemu, prezentacja, praca w grupach, konsultacje weryfikacja: prezentacja nr 3 EK4 K kreatywne pisanie, dyskusja, rozwiązywanie problemu, prezentacja, praca w grupach, konsultacje weryfikacja: prezentacja nr 2 i nr 3 Warunkiem przystąpienia do zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach. Jeśli przedmiot trwa 15 godzin, dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność, jeśli trwa 30 godzin - dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Nieobecność można usprawiedliwić na podstawie zwolnienia lekarskiego. Dodatkową nieobecność można zaliczyć po uzgodnieniu z osobą prowadzącą zajęcia. Absencja równa lub powyżej 8 nieusprawiedliwionych godzin (4 spotkania) dla 15-godzinnego cyklu oraz 16 nieusprawiedliwionych godzin (8 spotkań) dla cyklu 30-godzinnego wyklucza możliwość odrobienia zajęć i uzyskania zaliczenia przedmiotu. Student, który spóźni się na zajęcia (dopuszczalne jest max. 15 min. spóźnienia), zobowiązany jest do zgłoszenia spóźnienia u prowadzącego zajęcia tuż po ich zakończeniu. Jeśli tego nie dopełni, aktualna pozostanie nota o jego nieobecności na zajęciach. OCENA KOŃCOWA: 1. Prezentacja treści wybranego tekstu na temat ciekawości w procesie uczenia się (25p). 2. Prezentacja opowieści towarzyszącej wybranej sztuczce iluzjonistycznej Hokus-Fokus (25p). 3. Prezentacja wybranej jednej iluzjonistycznej sztuczki spoza kanonu Hokus-Fokus (50p). 60-67 p. - 3,0 68-75 p. - 3,5 76-83 p. - 4,0 84-91 p. - 4,5 92-100 p. - 5,0 EK1 W 2 - Nie zna sposobów realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem metody Hokus-Fokus. 3 - Zna sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem wybranych elementów metody Hokus-Fokus. 3,5 - Zna sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem podstaw metody Hokus-Fokus. 4 - Zna i rozumie sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem metody Hokus-Fokus. 4,5 - Dobrze zna i rozumie sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem rozbudowanej postaci metody Hokus-Fokus. 5 - Bardzo dobrze zna i rozumie sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem rozbudowanej postaci metody Hokus-Fokus. PPW_K03 2 - Nie potrafi projektować i realizować spersonalizowanych działań pedagogicznych pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 3 - W podstawowej mierze potrafi projektować spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka. 3,5 - Potrafi projektować spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, a zwłaszcza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 4 - Potrafi projektować i realizować spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 4,5 - Potrafi projektować, realizować i oceniać spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 5 - Biegle potrafi projektować, realizować i oceniać spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. EK3 U 2 - Nie potrafi racjonalnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus. 3 - W podstawowym zakresie potrafi racjonalnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus. 3,5 - Potrafi racjonalnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus 4 - Potrafi racjonalnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus oraz projektować aktywności dziecięce w przedszkolu i szkole. 4,5 - Potrafi sprawnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus oraz projektować aktywności dziecięce w przedszkolu i szkole. 5 - Potrafi bardzo dobrze operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus oraz projektować i organizować aktywności dziecięce w przedszkolu i szkole. EK4 K 2 - Nie potrafi budować relacji wzajemnego zaufania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus a uczestnikami zajęć. 3 - W podstawowej mierze potrafi budować relacje wzajemnego zaufania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus a uczestnikami zajęć. 3,5 - Potrafi budować relacje wzajemnego zaufania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz sobą w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć. 4 - Sprawnie potrafi budować relacje wzajemnego zaufania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz sobą w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć. 4,5 - Sprawnie potrafi budować relacje wzajemnego zaufania i zaangażowania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz sobą w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć. 5 - Sprawnie i efektywnie potrafi budować relacje wzajemnego zaufania i zaangażowania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz sobą w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours, 37 places
|
|
Coordinators: | Marlena Kilian | |
Group instructors: | Marlena Kilian | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours, 31 places
|
|
Coordinators: | Marlena Kilian | |
Group instructors: | Marlena Kilian | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.