Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Wiedza o przyrodzie i społeczeństwie

General data

Course ID: WNP-PPWZ-WPSK-MW-1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Wiedza o przyrodzie i społeczeństwie
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA:

PPW_W13,PPW_W19, PPW_U1,

PPW_U2,PPW_K2

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Metody i kryteria oceniania: Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. Obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność w trakcie trwania kursu) 2. Aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, aktów prawnych, udział w dyskusjach, ćwiczeniach terenowych)

3. Zrealizowane projektu na (zaliczenie) 4. Zaliczenie egzaminu (test – pytania zamknięte + otwarte) Punktacja z egzaminu: 100-90% - 5 89-80% - 4,5 79-70%, - 4 69-60% - 3,5 59-50% - 3

Dokument utworzony dnia 09/26/2019 kod: WNP-PE-TE cykl: 2019/20_Z

Kryteria oceniania w zakresie wiedzy (Efekty kształcenia 1-2): - na ocenę 5 (bdb.) student posiada wysoce uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; na wysokim poziomie zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków - na ocenę 4 (db.) student posiada odpowiednio uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; na odpowiednim poziomie zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków - na ocenę 3 (dst.) student posiada wystarczająco uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; na wystarczającym poziomie zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków - na ocenę 2 (ndst.) student nie posiada uporządkowanej wiedzy na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; nie zna biopsychospołecznych uwarunkowań przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków Kryteria oceniania w zakresie umiejętności (Efekty kształcenia 3-4): - na ocenę 5 (bdb.) student na wysokim poziomie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); posiada wysokie umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); posiada odpowiednie umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - na ocenę 3 (dst.) student na wystarczającym poziomie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); posiada wystarczające umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); nie posiada umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych (Efekty kształcenia 7-8) - na ocenę 5 (bdb.) student bardzo odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; wyraźnie rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie, na wysokim poziomie, wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi na wysokim poziomie czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne - na ocenę 4 (db.) student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; odpowiednio rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie, na odpowiednim poziomie, wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi na odpowiednim poziomie czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne - na ocenę 3 (dst.) student wystarczająco przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; wystarczająco rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie, na wystarczającym poziomie, wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi na wystarczającym poziomie czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne - na ocenę 2 (ndst.) student nie przygotowuje się do swojej pracy, nie projektuje i nie wykonuje działań pedagogicznych; nie rozumie potrzeby ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz nie potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępnych mu źródeł. Nie potrafi czytać ze zrozumieniem tekstów ogólnych i specjalistycznych.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 15 hours, 37 places more information
Coordinators: Michał Winczek
Group instructors: Michał Winczek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)