Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Wprowadzenie do psychologii

General data

Course ID: WNP-PPWZ-WPW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Wprowadzenie do psychologii
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA:

PPW-W6, PPW_U2, PPW_U3,

PPW_K3


symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia niestacjonarne I stopnia:

NP1_W05, NP1_U04, NP1_K02

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z tym, czym jest psychologia jako nauka, podstawową wiedzą psychologiczną, zwłaszcza zaś przydatną w pracy pedagoga, a także rozbudzenie ciekawości poznawczej oraz chęci rozwoju w obszarach psychologii człowieka.

Full description: (in Polish)

PORUSZANE TREŚCI

1. Psychologia jako nauka, przedmiot i metoda w psychologii

2. Podstawowe nurty w psychologii

- psychologia klasyczna

- psychoanaliza

- behawioryzm

- psychologia humanistyczna

- psychologia poznawcza

3. Biologiczne podstawy zachowania człowieka

4. Elementy psychologii poznawczej

5. Elementy psychologii emocji i motywacji

6. Różnice indywidualne – temperament, osobowość, inteligencja

7. Procesy świadome vs nieświadome

Bibliography: (in Polish)

Strelau, J. (red.). (2003). Psychologia. Podręcznik akademicki (T.1, 2). Gdańsk: GWP.

Zimbardo, P.G., Gerrig, R.J. (2015). Psychologia i życie. Warszawa: PWN.

Hilgard, E.R. (1972). Wprowadzenie do psychologii. Warszawa: PWN.

Mietzel, G. (2002). Wprowadzenie do psychologii. Podstawowe zagadnienia. Gdańsk: GWP.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EFEKTY

Student wie/zna

- czym zajmuje się psychologia

- jak działa układ nerwowy człowieka w zakresie życia psychicznego i zachowania

- podstawowe nurty w psychologii

- w jaki sposób ludzie różnią się między sobą pod względem funkcjonowania psychicznego

- jak działają procesy poznawcze oraz emocjonalne na poziomie świadomym i nieświadomym

Student umie

- ocenić elementy swojego życia psychicznego (np. osobowość, inteligencję emocjonalną)

- świadomie wpływać na własne procesy poznawcze i emocjonalne, a także modyfikować je w razie potrzeby

Student chce

- rozwijać swoją wiedzę w zakresie psychologii

- zrozumieć inne osoby i przyczyny ich indywidualnego funkcjonowania

OPIS ECTS

Udział w wykładzie (w formie e-learningu synchronicznego): 8 godz.

Zapoznanie się z literaturą: 25 godz.

Przygotowanie do egzaminu 20 godz.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę końcową składają się:

- obecność na zajęciach (25% oceny)

- egzamin pisemny (75% oceny)

90-100% – bdb

Student posiada szeroką wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień psychologii. Zna główne szkoły w psychologii oraz ich założenia, spojrzenie na człowieka, wpływ na całą dziedzinę. Rozumie działanie podstawowych procesów psychicznych. Potrafi odnieść swoją wiedzę w zakresie psychologii do własnego życia, a także wykorzystać ją w celu zrozumienia funkcjonowania innej osoby.

80-89 – db+

Student posiada szeroką wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień psychologii. Zna główne szkoły w psychologii oraz ich założenia, spojrzenie na człowieka, wpływ na całą dziedzinę. Rozumie działanie podstawowych procesów psychicznych. Potrafi odnieść swoją wiedzę w zakresie psychologii do własnego życia, a także często wykorzystać ją w celu zrozumienia funkcjonowania innej osoby.

70-79 – db

Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień psychologii. Zna główne szkoły w psychologii oraz ich założenia i spojrzenie na człowieka. Rozumie działanie podstawowych procesów psychicznych. Potrafi odnieść swoją wiedzę w zakresie psychologii do własnego życia, a także niekiedy wykorzystać ją w celu zrozumienia funkcjonowania innej osoby.

60- 69 – dst+

Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień psychologii. Zna główne szkoły w psychologii oraz ich założenia. Rozumie działanie niektórych podstawowych procesów psychicznych. Potrafi odnieść swoją wiedzę w zakresie psychologii do własnego życia.

50-59 – dst

Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień psychologii. Zna główne szkoły w psychologii. Rozumie działanie niektórych podstawowych procesów psychicznych. Czasem potrafi odnieść swoją wiedzę w zakresie psychologii do własnego życia.

0-50 – ndst

Student nie posiada podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie podstaw psychologii.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 8 hours, 57 places more information
Coordinators: Joanna Ossowska
Group instructors: Joanna Ossowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)