Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Dydaktyka ogólna

General data

Course ID: WNP-PS-DO-W
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Dydaktyka ogólna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie:


PS_W9

PS_U1

PS_U5

PS_U7

PS_K2

Preliminary Requirements:

(in Polish) brak

Short description: (in Polish)

Wykład dostarcza podstawowej wiedzy i umiejętności koniecznych do pracy dydaktycznej. Jego celem jest zrozumienie prawidłowości występujących w procesie nauczania i uczenia się oraz kształcenia, które wykorzystuje się w dydaktykach szczegółowych wszystkich przedmiotów.

Full description: (in Polish)

Celem wykładu jest przygotowanie do pracy w obszarze nauczania i uczenia się szkolnego. W szczególności chodzi o zapoznanie z terminologią dydaktyczną, głównymi koncepcjami wyjaśniającymi nauczanie i uczenie się oraz kształcenie, a także celami, metodami nauczania i uczenia się, formami organizacyjnymi i środkami dydaktycznymi oraz sposobami przeprowadzania ewaluacji osiągnięć edukacyjnych.

Wykład umożliwia:

- rozpoznawanie związków zachodzących między uczeniem się, nauczaniem i wychowaniem,

- analizowanie procesu nauczania i uczenia się szkolnego,

- reflektowanie zależności między kształceniem a kompetencjami,

- opracowywanie programu nauczania i planu dydaktycznego,

- rozróżnianie technik prezentowania, sprawdzania, oceniania i ewaluacji zajęć edukacyjnych.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student posiada pogłębioną wiedzę na temat systemu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi w kontekście systemu kształcenia powszechnego.

Student potrafi:

- integrować i wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy problemów edukacyjnych;

- wykorzystywać aktualne koncepcje dydaktyczne w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

- prowadzić zajęcia w grupie zróżnicowanej,

- indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

- wykorzystywać zasady i metody indywidualnego projektowania zajęć.

Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym rozwijania dorobku zawodowego, podtrzymywania etosu zawodu, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę końcową składają się: 50% punktów uzyskanych z egzaminu końcowego, 25% średniej punktów uzyskanych za wykonanie zadań do wykładu i 25% średniej punktów z quizów do lektur.

Kryteria oceniania:

5.0

- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

4.5.

- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

4.0

- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

3.5.

- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

3.0

- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

2.0 (niezdane)

- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Dariusz Stępkowski
Group instructors: Dariusz Stępkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem wykładu jest przygotowanie teoretyczne do pracy pedagogicznej w obszarze nauczania i uczenia się szkolnego. W szczególności chodzi o zapoznanie studiujących z obowiązującą w nim terminologią dydaktyczną, głównymi koncepcjami wyjaśniającymi nauczanie i uczenie się szkolne, w tym celami kształcenia, planowaniem działania edukacyjnego, metodami pracy pedagogicznej, formami i środkami dydaktycznymi, metodami sprawdzania i oceniania osiągnięć edukacyjnych.

Wykład umożliwia:

- rozpoznawanie związków zachodzących między uczeniem się, nauczaniem i wychowaniem,

- analizowanie procesu nauczania i uczenia się szkolnego,

- reflektowanie zależności między wiedzą a kompetencjami,

- opracowywanie programu kształcenia i planu dydaktycznego,

- rozróżnianie technik prezentowania, sprawdzania, oceniania i ewaluacji zajęć edukacyjnych.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Dariusz Stępkowski
Group instructors: Dariusz Stępkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) - udział w wykładach: 30 godzin

- zadania do wykładu (na platformie Moodle): 10 godzin

- quizy do literatur (na platformie Moodle): 5 godzin

- czytanie lektur: 10 godzin

- przygotowanie do egzaminu końcowego: 15 godzin

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Wykład dostarcza podstawowej wiedzy i umiejętności koniecznych do pracy dydaktycznej. Jego celem jest zrozumienie prawidłowości występujących w procesie nauczania i uczenia się oraz kształcenia, które wykorzystuje się w dydaktykach szczegółowych wszystkich przedmiotów.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)