The ethics in the pedagogue's profession
General data
Course ID: | WNP-PS-EZPC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | The ethics in the pedagogue's profession |
Name in Polish: | Etyka w zawodzie pedagoga |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | Special pedagogy: PS_W3 PS_W7, PS_W19 PS_U2, PS_U14 PS_U19, PS_K2 PS_K5, PS_K6 PS_K12 |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu: podstawowy Efekty kształcenia: 1) wiedza: student określa czym jest etyka, odróżnia ją od od dziedzin pokrewnych (psychologii, socjologii, prawa) charakteryzuje ważniejsze koncepcje etyczne, określa specyfikę etyki personalistycznej; wskazuje antropologiczne podstawy etyki; rozpoznaje tendencje występujące w etyce; 2) umiejętności: student trafnie analizuje problemy etyczne, nabywa zdolność krytycznego myślenia i umiejętność dyskusji na kontrowersyjne tematy etyczne, krytycznie ocenia wartość argumentów używanych w dyskusjach etycznych; 3) postawy i kompetencje społeczne: student wykazuje się wrażliwością na problematykę etyczną, jest otwarty na uważne wysłuchanie odmiennych poglądów, widzi potrzebę pogłębiania własnych poglądów i poddawania ich krytycznej ocenie, rozumie potrzebę stosowania kryteriów etycznych w sferze społecznej. Wymagania wstępne: ogólna wiedza humanistyczna na poziomie szkoły średniej |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: zagadnienia metaetyczne; etyka – definicja, dyscypliny pokrewne; moralność i etyka; rozumienie osoby; doświadczenie moralności; doświadczenie osoby; rozumienie prawdy, wolności; sumienie; szczęście i szczęśliwość; cnoty kardynalne. Metody oceny: elementy oceny - aktywność podczas zajęć (zdolność do merytorycznej dyskusji, precyzyjnego formułowania problemów); - przygotowanie ustnej lub pisemnej prezentacji wskazanych na zajęciach tematów; - umiejętność krytycznej lektury tekstu etycznego; - pisemny sprawdzian wiedzy i rozumienia zagadnień etycznych. |
Bibliography: |
(in Polish) Taka jak w przypadku wykładu a szczególnie J. Woroniecki, Katolicka etyka wychowawcza (cnoty i wady) |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student: 1. potrafi określić specyfikę problematyki moralnej (w odróżnieniu od psychologicznej, społecznej, prawnej); 2. zna filozoficzne (antropologiczne) podstawy etyki; 3. potrafi analizować problemy moralne występujące w kulturze i życiu społecznym; 4. ma zdolność krytycznej oceny i dyskutowania kontrowersyjnych problemów moralnych. 5. potrafi stosować zdobytą wiedzę do rozwiązywania problemów praktycznych "(życiowych"). liczba ECTS - 2 (1 ECTS = 25/30 godz.) ćwiczenia - 15 godz. przygotowanie do zajęć, lektury - 20 godz. przygotowanie do kolokwium - 15 godz. suma godzin - 50 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria ogólne: - aktywność na zajęciach; - umiejętność formułowania problemów oraz dyskusji; - zdolność krytycznej lektury tekstów etycznych; Oceny niedostateczna (2) - (student) nie zna terminologii etycznej; nie rozumie specyficznego charakteru etyki; nie potrafi analizować problemów moralnych ani dyskutować ich; dostateczna (3) - zna częściowo terminologię etyczną; rozumie specyfikę etyki, ale w niedostatecznym stopniu; jest zdolny do analizy i dyskusji niektórych problemów moralnych; dobra (4) - zna terminologię etyczną, rozumie specyfikę etyki, potrafi analizować i dyskutować problemy moralne; bardzo dobra (5) - potrafi właściwie określić specyfikę problemów moralnych; zna bardzo dobrze filozoficzne i antropologiczne podstawy etyki; potrafi analizować problemy moralne w rożnych dziedzinach życia; posiada umiejętność krytycznego myślenia i analizowania kontrowersyjnych problemów moralnych. Ocena końcowa - aktywność studenta - kolokwium |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.