Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych III - partnerstwo edukacyjne: uczeń-nauczyciel-rodzic-instytucje-lokalna społeczność
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PS-GZR-III |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych III - partnerstwo edukacyjne: uczeń-nauczyciel-rodzic-instytucje-lokalna społeczność |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie: PS_W5 PS_W8 PS_W9 PS_W10 PS_U8 PS_U9 PS_U10 PS_U14 PS_K1 PS_K5 |
Skrócony opis: |
Jak aktywizować swoich uczniów w przestrzeni szkoły i przestrzeni publicznej - pozaszkolnej? To podstawowe pytanie, na które staramy się odpowiedzieć w ramach realizacji przedmiotu. Kluczowym wyzwaniem jest aktywizowanie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Pełny opis: |
Jak aktywizować swoich uczniów w przestrzeni szkoły i przestrzeni publicznej - pozaszkolnej? To podstawowe pytanie, na które staramy się odpowiedzieć w ramach realizacji przedmiotu. Kluczowym wyzwaniem jest aktywizowanie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, nie tylko w celu włączania ich w lokalne wydarzenia, ale również w celu otwarcie sceny na ich własne inicjatywy społeczno-edukacyjne. Wymaga to pogłębionej świadomości i kompetencji nie tylko związanych z ludzką podmiotowością (godnością, wolnością, sprawczością), ale również z relacjami między podmiotami typu: szkoła, administracja publiczna, służby publiczne, organizacje pozarządowe oraz przedsiębiorstwa. Wyjście poza szkołę to wyjście w świat lokalny, stanowiące wyzwanie dla każdego. Podczas zajęć poznajemy praktyczne przypadki dobrych praktyk w tym zakresie. |
Literatura: |
Śliwerski, B., Paluch, M., Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego, Kraków, 2020 Paluch, M., (red.), Słownik wyrazów ratujących życie, Warszawa, 2022 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
symbole efektów uczenia się kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie: PS_W5 PS_W8 PS_W9 PS_W10 PS_U8 PS_U9 PS_U10 PS_U14 PS_K1 PS_K5 |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność studenta, wyrażająca się poprzez wzbogacanie dyskursu akademickiego własnym głosem, wątpliwościami, refleksjami. Przeprowadzenie praktycznych zajęć w przestrzeni publicznej, w oparciu o system pracy małych grup. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Michał Paluch | |
Prowadzący grup: | Michał Paluch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.