Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methods of Education in Diverse Groups III – Educational Partnership: Student – Teacher – Parent – Institutions- Local Community

General data

Course ID: WNP-PS-GZR-III
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methods of Education in Diverse Groups III – Educational Partnership: Student – Teacher – Parent – Institutions- Local Community
Name in Polish: Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych III - partnerstwo edukacyjne: uczeń-nauczyciel-rodzic-instytucje-lokalna społeczność
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie:

PS_W5 PS_W8

PS_W9 PS_W10

PS_U8 PS_U9

PS_U10 PS_U14

PS_K1 PS_K5

Short description: (in Polish)

Jak aktywizować swoich uczniów w przestrzeni szkoły i przestrzeni publicznej - pozaszkolnej? To podstawowe pytanie, na które staramy się odpowiedzieć w ramach realizacji przedmiotu. Kluczowym wyzwaniem jest aktywizowanie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Full description: (in Polish)

Jak aktywizować swoich uczniów w przestrzeni szkoły i przestrzeni publicznej - pozaszkolnej? To podstawowe pytanie, na które staramy się odpowiedzieć w ramach realizacji przedmiotu. Kluczowym wyzwaniem jest aktywizowanie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, nie tylko w celu włączania ich w lokalne wydarzenia, ale również w celu otwarcie sceny na ich własne inicjatywy społeczno-edukacyjne. Wymaga to pogłębionej świadomości i kompetencji nie tylko związanych z ludzką podmiotowością (godnością, wolnością, sprawczością), ale również z relacjami między podmiotami typu: szkoła, administracja publiczna, służby publiczne, organizacje pozarządowe oraz przedsiębiorstwa. Wyjście poza szkołę to wyjście w świat lokalny, stanowiące wyzwanie dla każdego. Podczas zajęć poznajemy praktyczne przypadki dobrych praktyk w tym zakresie.

Bibliography: (in Polish)

Śliwerski, B., Paluch, M., Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego, Kraków, 2020

Paluch, M., (red.), Słownik wyrazów ratujących życie, Warszawa, 2022

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

symbole efektów uczenia się kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie:

PS_W5 PS_W8

PS_W9 PS_W10

PS_U8 PS_U9

PS_U10 PS_U14

PS_K1 PS_K5

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Aktywność studenta, wyrażająca się poprzez wzbogacanie dyskursu akademickiego własnym głosem, wątpliwościami, refleksjami. Przeprowadzenie praktycznych zajęć w przestrzeni publicznej, w oparciu o system pracy małych grup.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 16 places more information
Coordinators: Michał Paluch
Group instructors: Michał Paluch
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)