Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Constructing of IPET and Educational Projects II

General data

Course ID: WNP-PS-IPET-2
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Constructing of IPET and Educational Projects II
Name in Polish: Konstruowanie IPET i projektów edukacyjnych II
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 4.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

education

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie:


PS_W10

PS_W11

PS_W17 PS_U4

PS_U7 PS_U8

PS_U9 PS_U10

PS_K1 PS_K5

Preliminary Requirements:

(in Polish) 1. Podstawy prawne organizowania pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole

2. Formy pomocy dziecku ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

3. Przygotowanie arkusza Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia

4. Opinia psychologiczna

5. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

Short description: (in Polish)

1. Źródła prawa dot. budowy IPET-u i jego ewaluacji.

2. Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego na podstawie wyników diagnozy.

3. Określanie potrzeb edukacyjnych i terapeutycznych dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

4. Ustalanie zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów.

5. Formy wsparcia rodziny dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.

6. Monitorowanie i ewaluacja Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych.

Full description: (in Polish)

. Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego na podstawie wyników diagnozy:

a. Określanie potrzeb edukacyjnych i terapeutycznych dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego;

b. Określanie celów edukacyjnych i terapeutycznych w odniesieniu do sfer rozwoju;

c. Ustalanie zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów;

d. Dostosowanie kryteriów oceniania i klasyfikowania uczniów z uwzględnieniem możliwości psychofizycznych;

e. Organizacja działań wspierających w placówce oświatowej z uwzględnieniem współdziałania z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny w środowisku;

f. Formy wsparcia rodziny dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.

2. Monitorowanie i ewaluacja Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych:

a. Sposoby dokumentowania i monitorowania realizacji działań w ramach Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego;

b. Formy i metody ewaluacji procesu i efektów Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego.

3. Współdziałanie z rodziną dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w celu realizacji działań wspierających:

a. Zasady współdziałania określone w przepisach prawnych;

b. Organizacja efektywnej współpracy z rodziną na rzecz wspierania procesu edukacyjno – terapeutycznego.

Bibliography: (in Polish)

1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (tekst jednolity Dz.U. z 2020 poz. 1309 )

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 9 sierpnia 2020r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (tekst jednolity Dz. U. z 2020r. Poz. 1280)

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 22 lutego 2019r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 373).

4 Cybulska R., Derewlana H., Kacprzak A., Pęczek K., Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego, ORE, Warszawa 2017. https://www.ore.edu.pl/2015/03/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student:

C.3.W.3 Zna zasady organizacji pomocy psychologiczno pedagogicznej dla dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

C.3.W.3 Zna aspekty oceniania i klasyfikowania uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

D.2.W.2 Zna założenia i zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno - terapeutycznych

D.2.W.2 Zna zasady i metody ewaluacji indywidualnych programów edukacyjno - terapeutycznych.

C.3.W.5 Zna zagadnienia relacji między rodziną dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego a specjalistami.

.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wykład aktywizujący, dyskusja, analiza dokumentów, case study, praktycznego działania.

Praca pisemna - opracowanie IPET dla wybranego dziecka (z możliwością współdziałania w grupie nie więcej niż czteroosobowej osobowej).

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 17 places more information
Coordinators: Beata Sapiejewska-Dąbrowska
Group instructors: Beata Sapiejewska-Dąbrowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) a) Nakład pracy Studenta:


- ćwiczenia - 10 h;


- przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 h;


- opracowanie IPET - 10h;


- opracowanie arkusza ewaluacji IPET - 5 h.



Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

1. Źródła prawa dot. budowy IPET-u i jego ewaluacji.

2. Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego na podstawie wyników diagnozy.

3. Określanie potrzeb edukacyjnych i terapeutycznych dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

4. Ustalanie zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów.

5. Formy wsparcia rodziny dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.

6. Monitorowanie i ewaluacja Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych.

Full description: (in Polish)

Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego na podstawie wyników diagnozy:

a. Określanie potrzeb edukacyjnych i terapeutycznych dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego;

b. Określanie celów edukacyjnych i terapeutycznych w odniesieniu do sfer rozwoju;

c. Ustalanie zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów;

d. Dostosowanie kryteriów oceniania i klasyfikowania uczniów z uwzględnieniem możliwości psychofizycznych;

e. Organizacja działań wspierających w placówce oświatowej z uwzględnieniem współdziałania z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny w środowisku;

f. Formy wsparcia rodziny dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.

2. Monitorowanie i ewaluacja Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych:

a. Sposoby dokumentowania i monitorowania realizacji działań w ramach Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego;

b. Formy i metody ewaluacji procesu i efektów Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego.

3. Współdziałanie z rodziną dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w celu realizacji działań wspierających:

a. Zasady współdziałania określone w przepisach prawnych;

b. Organizacja efektywnej współpracy z rodziną na rzecz wspierania procesu edukacyjno – terapeutycznego.

Bibliography: (in Polish)

1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (tekst jednolity Dz.U. z 2020 poz. 1309 )

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 9 sierpnia 2020r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (tekst jednolity Dz. U. z 2020r. Poz. 1280)

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 22 lutego 2019r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 373).

4 Cybulska R., Derewlana H., Kacprzak A., Pęczek K., Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego, ORE, Warszawa 2017. https://www.ore.edu.pl/2015/03/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 18 places more information
Coordinators: Beata Sapiejewska-Dąbrowska
Group instructors: Beata Sapiejewska-Dąbrowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) a) Nakład pracy Studenta:


- ćwiczenia - 10 h;


- przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 h;


- opracowanie IPET - 10h;


- opracowanie arkusza ewaluacji IPET - 5 h.



Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

1. Analiza specyfiki pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

2. Analiza podstaw prawnych, regulujących konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.

4. Zapoznanie się z metodyką tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.

3. Analiza wzorów indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.

5. Zapoznanie się z warunkami i zasadami ewaluacji IPET

6. Konstruowanie IPET dla różnych grup uczniów

7. Analiza opracowanych przez studentów indywidualnych programów edukacyjno terapeutycznych na podstawie wskazówek zawartych w ocenie wykładowcy.

Full description: (in Polish)

Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego na podstawie wyników diagnozy:

a. Określanie potrzeb edukacyjnych i terapeutycznych dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego;

b. Określanie celów edukacyjnych i terapeutycznych w odniesieniu do sfer rozwoju;

c. Ustalanie zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów;

d. Dostosowanie kryteriów oceniania i klasyfikowania uczniów z uwzględnieniem możliwości psychofizycznych;

e. Organizacja działań wspierających w placówce oświatowej z uwzględnieniem współdziałania z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny w środowisku;

f. Formy wsparcia rodziny dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.

2. Monitorowanie i ewaluacja Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych:

a. Sposoby dokumentowania i monitorowania realizacji działań w ramach Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego;

b. Formy i metody ewaluacji procesu i efektów Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego.

3. Współdziałanie z rodziną dziecka i ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w celu realizacji działań wspierających:

a. Zasady współdziałania określone w przepisach prawnych;

b. Organizacja efektywnej współpracy z rodziną na rzecz wspierania procesu edukacyjno – terapeutycznego.

Bibliography: (in Polish)

1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (tekst jednolity Dz.U. z 2020 poz. 1309 )

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 9 sierpnia 2020r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (tekst jednolity Dz. U. z 2020r. Poz. 1280)

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 22 lutego 2019r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 373).

4 Cybulska R., Derewlana H., Kacprzak A., Pęczek K., Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego, ORE, Warszawa 2017. https://www.ore.edu.pl/2015/03/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)