Social Inclusion
General data
Course ID: | WNP-PS-IS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Social Inclusion |
Name in Polish: | Inkluzja społeczna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | Special pedagogy: PS_W4, PS_W5, PS_W8, PS_W9, PS_W10, PS_U5, PS_U7, PS_K1, PS_K5 |
Short description: |
(in Polish) Studenci wraz z wykładowcą analizują pojęcia inkluzji i ekskluzji społecznej, wskazując na mechanizmy ich przyczyn i konsekwencji. Potrafią opisać przykłady edukacji inkluzyjnej, w oparciu o realne przypadki jak i koncepcje autorskie. Inkluzyjny tryb zajęć – włączający każdego studenta w ich przygotowanie i prowadzenie, symbolicznie ugruntowuje w świadomości studenta znaczenie integracji społecznej, jak i sposoby na upodmiotowienie uczestników życia społecznego. |
Bibliography: |
(in Polish) B. D. Gołębniak i M. Pachowicz (red.), Ku Inkluzji społeczno-kulturowej w szkole, Collegium Da Vinci, Poznań, 2018 A. Fidelus (2011), Metodyka pracy ze skazanymi. W stronę resocjalizacji inkluzyjnej. w: Probacja, nr 2 K. Barłóg, Inkluzja społeczna, edukacyjna a problemy młodych osób z ograniczeniami sprawności, w: Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 2017, UW, T. XXXVI, z. 2 P. Chomczyński, Infrastrukturalne uwarunkowania i rezultaty kontroli sprawowanej przez personel wobec wychowanków zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, w: Kultura i Społeczeństwo, 2016, nr 3 pt. Trudne relacje, PAN, Warszawa B. Bojko-Kulpa, A. Lewicka-Zelent, Na finiszu Nowej Drogi. „Nowa Droga- innowacyjny model współpracy z przedsiębiorcami w zakresie aktywizacji zawodowej i społecznej młodocianych więźniów, Probacja 2014, nr 2 P. Szczepaniak, Inspiracje inkluzji społecznej dla resocjalizacji i penitencjarystyki, w: Profilaktyka Społeczna i Resocjalizacja, 2014, nr 24. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) 1) Student definiuje własnymi słowami podstawowe terminy i pojęcia z obszaru edukacji inkluzyjnej. 2) Wymienia przykłady udanych projektów edukacyjnych z obszaru inkluzji społecznej i kulturowej. 3) Proponuje autorskie rozwiązania natury inkluzyjnej dotyczące wybranego obszaru społecznego lub kulturowego wykluczenia. 4) Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej. 5) Przeprowadza zajęcia eksponujące wybrany przedmiot inkluzji społecznej lub kulturowej, stosując metody problemowe i aktywizujące. Ocena efektów kształcenia od nr: 1 do 5 zależna jest od poziomu zaangażowania poznawczego i ekspresji opanowanej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: - na ocenę 2 (nast..): nie umie zdefiniować własnymi słowami podstawowych terminów teoretycznych i technik praktycznych; - na ocenę 3 (dst.): własnymi słowami, poprawnie definiuje do 3 terminów i pojęć teoretycznych i wymienia 1 praktyczny przykład inkluzji społecznej. - na ocenę 4 (db.): poprawnie definiuje większość poznanych pojęć, potrafi je ze sobą powiązać, znajdując w nich kluczowe zależności i implikacje metodologiczne. - na ocenę 5 (bdb.): definiuje zaproponowane w trakcie zajęć terminy, koncepcje, nurty teoretyczne na wielu poziomach wzajemnych powiązać i zależności. Podchodzi to tematu interdyscyplinarnie wskazując różne przyczyny analizowanego zjawiska i jego społeczne konsekwencje. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody i kryteria oceniania: Sposób weryfikacji efektów kształcenia (forma sprawdzenia czy EF został osiągnięty), opiera się na następujących metodach: Na ocenę 5 (bdb): • ocenianie ciągle aktywności werbalnej podczas warsztatów (dialog z wykładowcą, włączanie się do dyskursu) • ocenianie przeprowadzenia własnych zajęć Na ocenę 4 (db): • pisemna praca zaliczeniowa (esej naukowy - studium przypadku) • ocenianie prowadzenia znaczącej części zajęć Na ocenę 3 (dst): • test konstruktywistyczny Dominujące metody dydaktyczne dla poszczególnych efektów kształcenia. (W) - Wiedza: wykład problemowy i konwersatoryjny, (U) - Umiejętności: prowadzenie prezentacji, moderowanie dyskusji (K) - Kompetencje społeczne: met. seminaryjna (otwartość na dialog, przygotowanie się do zajęć, estetyka wykonanych prac, formy wypowiedzi i dyskusji, kultura osobista w relacji z wykładowcą i studentami. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours, 23 places
|
|
Coordinators: | Michał Paluch | |
Group instructors: | Michał Paluch | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.