Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historia myśli pedagogicznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PS-MGR-H-CW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Historia myśli pedagogicznej
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

pedagogika

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie:


PSPE_U02 PSPE_U14 PSPE_K04

PSPE_K12

Wymagania wstępne:

Brak wymagań.

Skrócony opis:

Podczas zajęć Osoby studiujące zdobywają podstawową wiedzę, umiejętności, kompetencje z zakresu historii myśli pedagogicznej, rozumiejąc jej znaczenie dla rozwoju głównych kierunków w pedagogice oraz istotność w dostrzeganiu, krytycznym analizowaniu i interpretowaniu (również współczesnych) problemów pedagogicznych i ich złożonych uwarunkowań m.in. społecznych, kulturowych.

Pełny opis:

Osoby studiujące zdobywają wiedzę, umiejętności, kompetencje (opisane w efektach uczenia się) związane z realizowaną tematyką: 1.Wprowadzenie w problematykę i organizację zajęć. Znaczenie projektów w aktywności pedagogicznej; 2.Starożytność i średniowiecze – udział w historii myśli pedagogicznej; 3.Epoka nowożytna: myśl pedagogiczna oraz działalność oświatowa; 4.Wybrane tendencje w rozwoju XIX wiecznej myśli pedagogicznej; 5.Współczesne problemy pedagogiczne i historia myśli pedagogicznej; 6.Ewaluacja przygotowanych projektów studenckich. Podsumowanie zajęć, podjętych aktywności, zdobytych kompetencji.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

WIEDZA

EW1 Studentka/Student ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju myśli pedagogicznej, jej społecznych i kulturowych uwarunkowań; rozumie genezę europejskich, w tym polskich działań edukacyjnych;

UMIEJĘTNOŚCI

EU1 Studentka/Student potrafi w sposób spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych i narzędzi przekazu;

EU2 Studentka/Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, rozwiązań i opinii popierając niniejsze argumentacją - poglądami różnych autorów, specjalistów z obszaru edukacji;

KOMPETENCJE

EK1 Studentka/Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje, realizuje i ocenia działania pedagogiczne, wykorzystując zdobytą wiedzę, umiejętności, kompetencje.

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie zajęć:

- aktywny udział w ćwiczeniach* - dyskusji podczas zajęć, realizacji zadań praktycznych: indywidualnych i wykonywanych w grupie

(EW1, EU1, EK1);

- projekt zespołowy wpisujący się w problematykę zajęć oraz zainteresowania Osób studiujących związane z kierunkiem kształcenia (EW1, EU2, EK1).

*możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności.

Na ocenę końcową* składają się punkty zdobyte za:

- aktywny udział w ćwiczeniach (w sali i na platformie Moodle)

udział w dyskusji – do 25 p.; realizacja zadań praktycznych – do 25p;

- przygotowanie pracy projektowej (prezentacja, dokumentacja) do 50p:

Zebrane punkty i proponowane oceny:

60-67 p. - 3,0

68-75 p. - 3,5

76-83 p. - 4,0

84-91 p. - 4,5

92-100 p.-5,0

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 43 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Kulpa-Puczyńska
Prowadzący grup: Aleksandra Kulpa-Puczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Planowany godzinowy nakład pracy: 3 punkty ECTS razy 25h

- godziny kontaktowe/obecność i aktywność na zajęciach–30h

(udział w dyskusji; zadaniach praktycznych – opis i analiza

zjawisk, formułowanie pytań/problemów, tworzenie notatek)

- praca indywidualna, studiowanie literatury przedmiotu - 15h

- przygotowanie projektu, w tym współpraca z zespołem–28h

- konsultacje z Prowadzącą zajęcia (także w formie zdalnej)–2h

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Podczas zajęć Osoby studiujące zdobywają podstawową wiedzę, umiejętności, kompetencje z zakresu historii myśli pedagogicznej, rozumiejąc jej znaczenie dla rozwoju głównych kierunków w pedagogice oraz istotność w dostrzeganiu, krytycznym analizowaniu i interpretowaniu (również współczesnych) problemów pedagogicznych i ich złożonych uwarunkowań m.in. społecznych, kulturowych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)