Historia myśli pedagogicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PS-MGR-H-CW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia myśli pedagogicznej |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | pedagogika |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie: PSPE_U02 PSPE_U14 PSPE_K04 PSPE_K12 |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań. |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć Osoby studiujące zdobywają podstawową wiedzę, umiejętności, kompetencje z zakresu historii myśli pedagogicznej, rozumiejąc jej znaczenie dla rozwoju głównych kierunków w pedagogice oraz istotność w dostrzeganiu, krytycznym analizowaniu i interpretowaniu (również współczesnych) problemów pedagogicznych i ich złożonych uwarunkowań m.in. społecznych, kulturowych. |
Pełny opis: |
Osoby studiujące zdobywają wiedzę, umiejętności, kompetencje (opisane w efektach uczenia się) związane z realizowaną tematyką: 1.Wprowadzenie w problematykę i organizację zajęć. Znaczenie projektów w aktywności pedagogicznej; 2.Starożytność i średniowiecze – udział w historii myśli pedagogicznej; 3.Epoka nowożytna: myśl pedagogiczna oraz działalność oświatowa; 4.Wybrane tendencje w rozwoju XIX wiecznej myśli pedagogicznej; 5.Współczesne problemy pedagogiczne i historia myśli pedagogicznej; 6.Ewaluacja przygotowanych projektów studenckich. Podsumowanie zajęć, podjętych aktywności, zdobytych kompetencji. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
WIEDZA EW1 Studentka/Student ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju myśli pedagogicznej, jej społecznych i kulturowych uwarunkowań; rozumie genezę europejskich, w tym polskich działań edukacyjnych; UMIEJĘTNOŚCI EU1 Studentka/Student potrafi w sposób spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych i narzędzi przekazu; EU2 Studentka/Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, rozwiązań i opinii popierając niniejsze argumentacją - poglądami różnych autorów, specjalistów z obszaru edukacji; KOMPETENCJE EK1 Studentka/Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje, realizuje i ocenia działania pedagogiczne, wykorzystując zdobytą wiedzę, umiejętności, kompetencje. |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie zajęć: - aktywny udział w ćwiczeniach* - dyskusji podczas zajęć, realizacji zadań praktycznych: indywidualnych i wykonywanych w grupie (EW1, EU1, EK1); - projekt zespołowy wpisujący się w problematykę zajęć oraz zainteresowania Osób studiujących związane z kierunkiem kształcenia (EW1, EU2, EK1). *możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności. Na ocenę końcową* składają się punkty zdobyte za: - aktywny udział w ćwiczeniach (w sali i na platformie Moodle) udział w dyskusji – do 25 p.; realizacja zadań praktycznych – do 25p; - przygotowanie pracy projektowej (prezentacja, dokumentacja) do 50p: Zebrane punkty i proponowane oceny: 60-67 p. - 3,0 68-75 p. - 3,5 76-83 p. - 4,0 84-91 p. - 4,5 92-100 p.-5,0 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 43 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Kulpa-Puczyńska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Kulpa-Puczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Planowany godzinowy nakład pracy: 3 punkty ECTS razy 25h - godziny kontaktowe/obecność i aktywność na zajęciach–30h (udział w dyskusji; zadaniach praktycznych – opis i analiza zjawisk, formułowanie pytań/problemów, tworzenie notatek) - praca indywidualna, studiowanie literatury przedmiotu - 15h - przygotowanie projektu, w tym współpraca z zespołem–28h - konsultacje z Prowadzącą zajęcia (także w formie zdalnej)–2h |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć Osoby studiujące zdobywają podstawową wiedzę, umiejętności, kompetencje z zakresu historii myśli pedagogicznej, rozumiejąc jej znaczenie dla rozwoju głównych kierunków w pedagogice oraz istotność w dostrzeganiu, krytycznym analizowaniu i interpretowaniu (również współczesnych) problemów pedagogicznych i ich złożonych uwarunkowań m.in. społecznych, kulturowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.