Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

History of Educational Thought

General data

Course ID: WNP-PS-MGR-H-CW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: History of Educational Thought
Name in Polish: Historia myśli pedagogicznej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

education

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie:


PSPE_U02 PSPE_U14 PSPE_K04

PSPE_K12

Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak wymagań.

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć Osoby studiujące zdobywają podstawową wiedzę, umiejętności, kompetencje z zakresu historii myśli pedagogicznej, rozumiejąc jej znaczenie dla rozwoju głównych kierunków w pedagogice oraz istotność w dostrzeganiu, krytycznym analizowaniu i interpretowaniu (również współczesnych) problemów pedagogicznych i ich złożonych uwarunkowań m.in. społecznych, kulturowych.

Full description: (in Polish)

Osoby studiujące zdobywają wiedzę, umiejętności, kompetencje (opisane w efektach uczenia się) związane z realizowaną tematyką: 1.Wprowadzenie w problematykę i organizację zajęć. Znaczenie projektów w aktywności pedagogicznej; 2.Starożytność i średniowiecze – udział w historii myśli pedagogicznej; 3.Epoka nowożytna: myśl pedagogiczna oraz działalność oświatowa; 4.Wybrane tendencje w rozwoju XIX wiecznej myśli pedagogicznej; 5.Współczesne problemy pedagogiczne i historia myśli pedagogicznej; 6.Ewaluacja przygotowanych projektów studenckich. Podsumowanie zajęć, podjętych aktywności, zdobytych kompetencji.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA

EW1 Studentka/Student ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju myśli pedagogicznej, jej społecznych i kulturowych uwarunkowań; rozumie genezę europejskich, w tym polskich działań edukacyjnych;

UMIEJĘTNOŚCI

EU1 Studentka/Student potrafi w sposób spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych i narzędzi przekazu;

EU2 Studentka/Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, rozwiązań i opinii popierając niniejsze argumentacją - poglądami różnych autorów, specjalistów z obszaru edukacji;

KOMPETENCJE

EK1 Studentka/Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje, realizuje i ocenia działania pedagogiczne, wykorzystując zdobytą wiedzę, umiejętności, kompetencje.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie zajęć:

- aktywny udział w ćwiczeniach* - dyskusji podczas zajęć, realizacji zadań praktycznych: indywidualnych i wykonywanych w grupie

(EW1, EU1, EK1);

- projekt zespołowy wpisujący się w problematykę zajęć oraz zainteresowania Osób studiujących związane z kierunkiem kształcenia (EW1, EU2, EK1).

*możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności.

Na ocenę końcową* składają się punkty zdobyte za:

- aktywny udział w ćwiczeniach (w sali i na platformie Moodle)

udział w dyskusji – do 25 p.; realizacja zadań praktycznych – do 25p;

- przygotowanie pracy projektowej (prezentacja, dokumentacja) do 50p:

Zebrane punkty i proponowane oceny:

60-67 p. - 3,0

68-75 p. - 3,5

76-83 p. - 4,0

84-91 p. - 4,5

92-100 p.-5,0

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 43 places more information
Coordinators: Aleksandra Kulpa-Puczyńska
Group instructors: Aleksandra Kulpa-Puczyńska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Planowany godzinowy nakład pracy: 3 punkty ECTS razy 25h

- godziny kontaktowe/obecność i aktywność na zajęciach–30h

(udział w dyskusji; zadaniach praktycznych – opis i analiza

zjawisk, formułowanie pytań/problemów, tworzenie notatek)

- praca indywidualna, studiowanie literatury przedmiotu - 15h

- przygotowanie projektu, w tym współpraca z zespołem–28h

- konsultacje z Prowadzącą zajęcia (także w formie zdalnej)–2h

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć Osoby studiujące zdobywają podstawową wiedzę, umiejętności, kompetencje z zakresu historii myśli pedagogicznej, rozumiejąc jej znaczenie dla rozwoju głównych kierunków w pedagogice oraz istotność w dostrzeganiu, krytycznym analizowaniu i interpretowaniu (również współczesnych) problemów pedagogicznych i ich złożonych uwarunkowań m.in. społecznych, kulturowych.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)