Methods of teaching children with visual impairment II
General data
Course ID: | WNP-PS-MKZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methods of teaching children with visual impairment II |
Name in Polish: | Metodyka kształcenia zintegrowanego dzieci z dysfunkcją wzroku II |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | PSI_W02 PSI_TS2_W02 PSI_TS2_W06 PSI_TS2_W10 PSI_W19 PSI_TS2_W03 PSI_TS2_W05 PSI_TS2_W06 PSI_TS2_W02 PSI_TS2_W03 PSI_TS2_W05 PSI_TS2_W02 PSI_TS2_W03 PSI_TS2_W05 PSI_TS2_W03 PSI_TS2_W05 PSI_TS2_W05 PSI_TS2_W05 PSI_TS2_W03 PSI_TS2_W04 PSI_TS2_W06 PSI_TS2_W07 PSI_TS2_W08 PSI_TS2_U01 PSI_TS2_U03 PSI_TS2_U05 PSI_TS2_U01 PSI_TS2_U03 PSI_TS2_U05 PSI_TS2_U01 PSI_TS2_U02 PSI_TS2_U05 PSI_TS2_U9 PSI_TS2_U01 PSI_TS2_U02 PSI_TS2_U03 PSI_TS2_U05 PSI_TS2_U06 PSI_TS2_U8 PSI_TS2_U01 PSI_TS2_U02 PSI_TS2_U05 PSI_TS2_U8 PSI_TS2_U13 PSI_TS2_K04 PSI_TS2_K06 PSI_TS2_K01 PSI_TS2_K02 PSI_TS2_K03 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA W wyniku przeprowadzonych zajęć student: W_01 Prezentuje definicje medyczne, pedagogiczne i funkcjonalne niewidzenia i słabowzroczności oraz omawia konsekwencje dysfunkcji wzroku oraz ich wpływ na funkcjonowanie ucznia w klasach I-III w oparciu o założenia zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i specyfikę placówek edukacyjnych (specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych). W_02 Omawia cele rewalidacyjne w nauczaniu zintegrowanym uczniów z dysfunkcją wzroku wynikające z następstw funkcjonalnych niepełnosprawności wzrokowej oraz zasady pracy wychowawczo-dydaktycznej w klasie szkoły ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej. W_03 Charakteryzuje najczęstsze problemy uczniów słabowidzących podczas nauki czytania oraz omawia zasady adaptacji materiału czytelniczego do ich potrzeb. W_04 Charakteryzuje najczęstsze problemy uczniów niewidomych podczas nauki pisania oraz omawia metodyczny tok wprowadzenia nowej litery. W_05 Omawia warunki efektywnej edukacji tyflograficznej uczniów niewidomych oraz zasady tworzenia dydaktycznych materiałów tyflograficznych. W_06 Określa i charakteryzuje uwarunkowania integracji społecznej uczniów niewidomych oraz strategie wspomagające integrację społeczną. UMIEJĘTNOŚCI W wyniku przeprowadzonych zajęć student: U_01 Potrafi dokonać oceny materiału czytelniczego oraz jego adaptacji do potrzeb uczniów niewidomych w klasach I-III. U_02 Potrafi dokonać oceny i modyfikacji przestrzeni klasy szkolnej do potrzeb uczniów niewidomych w klasach I-III. U_03 Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej oraz z zakresu funkcjonowania i potrzeb uczniów niewidomych, w celu projektowania zajęć zintegrowanych; opracować i stosować odpowiednie metody i formy pracy dydaktyczno- wychowawczej w kl. I-III. U_04 Potrafi samodzielnie przygotować środki dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów niewidomych U_05 Potrafi zaplanować działania w ramach edukacji wczesnoszkolnej wspomagające integrację społeczną uczniów niewidomych KOMPETENCJE W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada następujące kompetencje: K_01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej i rewalidacyjnej z uczniem niewidomym oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. K_02 Rozumie potrzeby osób niewidomych, wykazuje wrażliwość na ich problemy fizyczne, psychologiczne i społeczne. K_03 Jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce indywidualizacji w pracy dydaktyczno-wychowawczej i rewalidacyjnej, wynikającej ze specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.