Methods of individual workshops with visually impaired children
General data
Course ID: | WNP-PS-MPI |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methods of individual workshops with visually impaired children |
Name in Polish: | Metodyka pracy indywidualnej z dziećmi z dysfunkcją wzroku |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | PSI_TS2_W02, PSI_TS2_W03, PSI_TS2_W05, PSI_TS2_U02, PSI_TS2_U05, PSI_TS2_U06, PSI_TS2_U07, PSI_TS2_K01, PSI_TS2_K03, PSI_TS2_K06 |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest osiągnięcie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu planowania, organizowania i prowadzenia zajęć w ramach rewalidacji indywidualnej dziecka z dysfunkcją wzroku oraz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest osiągnięcie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu planowania, organizowania i prowadzenia zajęć w ramach rewalidacji indywidualnej dziecka z dysfunkcją wzroku oraz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, dostosowania form, metod i środków dydaktycznych oraz przestrzeni klasy do specyficznych potrzeb i możliwości, warunkujących rozwijanie zaburzonych funkcji ucznia oraz celowe wykorzystanie programów rozwijających funkcje percepcyjno-motoryczne. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza EK 1 Student omawia przedmiot i zakres oddziaływań rewalidacji indywidualnej oraz korekcyjno-kompensacyjnej dla ucznia z dysfunkcją wzroku. EK 2 Student charakteryzuje pojęcie, zakres, przyczyny niepowodzeń szkolnych uczniów z dysfunkcją wzroku. EK 3 Student charakteryzuje specyficzne problemy w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia), zaburzenia lateralizacji, zaburzenia orientacji w przestrzeni, trudności w nauce czytania i pisania oraz specyficzne trudności w uczeniu się matematyki w odniesieniu do uczniów z dysfunkcją wzroku. EK 4 Student wymienia, i omawia ćwiczenia usprawniające percepcje dotykową, funkcje wzrokowe, słuchowe, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w przestrzeni, koorydnację słuchowo-wzrokowo-ruchową oraz funkcje motoryczne w rozwoju dziecka z dysfunkcją wzroku. EK 5 Omawia założenia, warunki, zasady, etapy pracy rewalidacyjnej oraz korekcyjno-kompensacyjnej z uczniem z dysfunkcją wzroku. Umiejętności EK 6 Student konstruuje program pracy indywidualnej z uczniem z dysfunkcją wzroku oraz dobiera i opracowuje ćwiczenia usprawniające percepcję dotykową, funkcje wzrokowe, słuchowe, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w przestrzeni, koorydnację słuchowo-wzrokowo-ruchową i funkcje motoryczne, a także korzysta z programów usprawniania, dostosowując je do potrzeb ucznia z dysfunkcją wzroku w odniesieniu do diagnozy pedagogicznej i zaleceń dla ucznia z dysfunkcją wzroku. EK 7 Student potrafi planować pracę w ramach rewalidacji indywidualnej/korekcyjno-kompensacyjnej, dobierać i przygotowywać odpowiednie pomoce dydaktyczne, dostosowywać metody i formy pracy do potrzeb ucznia z dysfunkcją wzroku oraz przeprowadzić ewaluację działań. Kompetencje EK 8 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie pracy rewalidacyjnej z uczniem z dysfunkcją wzroku oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. EK 9 Student rozumie potrzeby osób z dysfunkcją wzroku, wykazuje wrażliwość na ich problemy fizyczne, psychologiczne i społeczne. EK 10 Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce indywidualizacji w pracy rewalidacyjnej, wynikającej ze specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia. ECTS [1 ECTS = 25 (30) godz.]: Udział w ćwiczeniach: 30 godz. Konsultacje: 5 godz. Praca własna: przygotowanie do zajęć: 15 godz. czytanie wskazanej literatury: 15 godz. napisanie referatu/eseju: 5 godz. przygotowanie do zaliczenia: 20 godz. suma godzin: 90 godzin [90/30(25)=3] liczba ECTS: 3 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.