Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methods of individual workshops with visually impaired children

General data

Course ID: WNP-PS-MPI
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methods of individual workshops with visually impaired children
Name in Polish: Metodyka pracy indywidualnej z dziećmi z dysfunkcją wzroku
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

PSI_TS2_W02, PSI_TS2_W03, PSI_TS2_W05, PSI_TS2_U02,

PSI_TS2_U05, PSI_TS2_U06, PSI_TS2_U07, PSI_TS2_K01, PSI_TS2_K03, PSI_TS2_K06


Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest osiągnięcie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu planowania, organizowania i prowadzenia zajęć w ramach rewalidacji indywidualnej dziecka z dysfunkcją wzroku oraz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest osiągnięcie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu planowania, organizowania i prowadzenia zajęć w ramach rewalidacji indywidualnej dziecka z dysfunkcją wzroku oraz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, dostosowania form, metod i środków dydaktycznych oraz przestrzeni klasy do specyficznych potrzeb i możliwości, warunkujących rozwijanie zaburzonych funkcji ucznia oraz celowe wykorzystanie programów rozwijających funkcje percepcyjno-motoryczne.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza

EK 1 Student omawia przedmiot i zakres oddziaływań rewalidacji indywidualnej oraz korekcyjno-kompensacyjnej dla ucznia z dysfunkcją wzroku.

EK 2 Student charakteryzuje pojęcie, zakres, przyczyny niepowodzeń szkolnych uczniów z dysfunkcją wzroku.

EK 3 Student charakteryzuje specyficzne problemy w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia), zaburzenia lateralizacji, zaburzenia orientacji w przestrzeni, trudności w nauce czytania i pisania oraz specyficzne trudności w uczeniu się matematyki w odniesieniu do uczniów z dysfunkcją wzroku.

EK 4 Student wymienia, i omawia ćwiczenia usprawniające percepcje dotykową, funkcje wzrokowe, słuchowe, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w przestrzeni, koorydnację słuchowo-wzrokowo-ruchową oraz funkcje motoryczne w rozwoju dziecka z dysfunkcją wzroku.

EK 5 Omawia założenia, warunki, zasady, etapy pracy rewalidacyjnej oraz korekcyjno-kompensacyjnej z uczniem z dysfunkcją wzroku.

Umiejętności

EK 6 Student konstruuje program pracy indywidualnej z uczniem z dysfunkcją wzroku oraz dobiera i opracowuje ćwiczenia usprawniające percepcję dotykową, funkcje wzrokowe, słuchowe, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w przestrzeni, koorydnację słuchowo-wzrokowo-ruchową i funkcje motoryczne, a także korzysta z programów usprawniania, dostosowując je do potrzeb ucznia z dysfunkcją wzroku w odniesieniu do diagnozy pedagogicznej i zaleceń dla ucznia z dysfunkcją wzroku.

EK 7 Student potrafi planować pracę w ramach rewalidacji indywidualnej/korekcyjno-kompensacyjnej, dobierać i przygotowywać odpowiednie pomoce dydaktyczne, dostosowywać metody i formy pracy do potrzeb ucznia z dysfunkcją wzroku oraz przeprowadzić ewaluację działań.

Kompetencje

EK 8 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie pracy rewalidacyjnej z uczniem z dysfunkcją wzroku oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego.

EK 9 Student rozumie potrzeby osób z dysfunkcją wzroku, wykazuje wrażliwość na ich problemy fizyczne, psychologiczne i społeczne.

EK 10 Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce indywidualizacji w pracy rewalidacyjnej, wynikającej ze specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia.

ECTS [1 ECTS = 25 (30) godz.]:

Udział w ćwiczeniach: 30 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Praca własna:

przygotowanie do zajęć: 15 godz.

czytanie wskazanej literatury: 15 godz.

napisanie referatu/eseju: 5 godz.

przygotowanie do zaliczenia: 20 godz.

suma godzin: 90 godzin [90/30(25)=3]

liczba ECTS: 3

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)