Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody Twórczej Resocjalizacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PS-MTR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody Twórczej Resocjalizacji
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie:


PS_TS2_W4,

PS_TS2_W9,

PS_TS2_U3,

PS_TS2_U8

PS_TS2_U14,

PS_TS2_K2,

PS_TS2_K3

Wymagania wstępne:

Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy oraz umiejętności na temat metod twórczej resocjalizacji.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza:

EK_01 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat metodyki pracy resocjalizacyjnej w środowisku zamkniętym i otwartym, założenia i formy realizacji antropotechniki i kulturotechniki, twórczej resocjalizacji, podstaw metodycznych pracy wychowawców w ośrodkach i instytucjach zajmujących się resocjalizacją, socjoterapią i wychowaniem.

EK_02 Student posiada pogłębioną wiedzę z zakresu resocjalizacji i profilaktyki w środowisku otwartym, metod pracy resocjalizacyjnej w środowisku lokalnym oraz metodyki pracy kuratora sądowego.

Umiejętności:

EK_01 Student potrafi wykorzystywać na podstawowym poziomie wiedzę psychologiczną i na poziomie rozszerzonym wiedzę pedagogiczną oraz pozyskiwać dane do analizowania zachowań, procesów i zjawisk w obszarze edukacji, rehabilitacji, terapii, resocjalizacji i profilaktyki.

EK_02 Student posiada umiejętność projektowania i prowadzenia zajęć o charakterze edukacyjnym, terapeutycznym, profilaktycznym i resocjalizacyjnym oraz dokonywania ich analizy i ewaluacji; wskazuje obszary wymagające modyfikacji; eksperymentuje i wdraża działania innowacyjne.

EK_03 Student potrafi analizować i stosować metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym i zamkniętym.

Kompetencje:

EK_01 Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych; w tym rozwijania dorobku zawodu, podtrzymywania etosu zawodu, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego.

EK_02 Student jest gotów do autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym i posiada wynikającą z niej świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się.

Opis ECTS

- udział w zajęciach: 15 godz.

- przygotowanie do zajęć (przygotowanie ćwiczeń praktycznych): 10 godz.

- przygotowanie do zaliczenia: 5 godz.

5+5+5=15 godz./1 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Ligęza
Prowadzący grup: Ewelina Ligęza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)