Psychologia kliniczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PS-PK-W |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia kliniczna |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika, studia I stopnia: NP1_W05, NP1_U04, NP1_ K02 symbole efektów uczenia się, dla kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie: PS_W2 PS_W3 PS_W4 PS_U2 PS_U5 PS_U6 PS_K1 symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W06, PPW_W08, PPW_U03, PPW_K03 |
Wymagania wstępne: | podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej i psychologii rozwoju człowieka |
Skrócony opis: |
Podczas wykładów studenci zdobędą wiedzę na temat różnych teorii psychologicznych, technik terapeutycznych i praktycznych aspektów pracy z pacjentami. |
Pełny opis: |
Studenci uczestniczący w wykładach z psychologii klinicznej zdobędą umiejętności w zakresie diagnozowania i oceny zaburzeń psychicznych, planowania terapii, jak również rozumienia psychopatologii i mechanizmów leżących u podstaw różnych stanów psychicznych. Podczas wykładów student dowie się jakie są przyczyny zaburzeń psychicznych, dowie się o różnych formach pomocy psychologicznej, zapozna się z problematyką uzależnień, zaburzeń psychicznych wieku podeszłego, a także uzyska wiedzę na temat zaburzeń osobowości. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Sęk H., Psychologia kliniczna 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 - Rola J., Zalewska M., Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej dziecka, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2002 - Seligmann E.P., Walker E.F., Rosenhan D.L., Psychopatologia, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2003 - Bilikiewicz A., Psychiatria, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2007 -Meyer Robert G, Psychopatologia, Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, Gdańsk 2003 - Borkowska A., Cierpiałkowska L., Grzegorzewska I., Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2020 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza W03, W05, W06, W08 student posiada wiedzę z zakresu psychopatologii ogólnej, zna przyczyny wyjaśniające zaburzenia zachowania, umie scharakteryzować główne modele teoretyczne w psychologii klinicznej oraz wybrane zaburzenia psychiczne Umiejętności U02, U03, U04, U06 student rozumie zagadnienia z zakresu psychopatologii ogólnej, potrafi posługiwać się adekwatnymi pojęciami w opisie zagadnień z obszaru psychologii klinicznej Kompetencje K061, K02, K03: student potrafi różnicować zaburzenia psychiczne oraz wskazać właściwe dla danego problemu metody diagnozy i terapii psychologicznej Opis ECTS: Udział w wykładzie: 15 godz. Czas na zapoznanie się z literaturą: 5 godz. praca ze studium przypadku 5 godzin Przygotowanie do egzaminu 5 godz. SUMA GODZIN 30 godzin LICZBA ECTS 30 godz./15 godz. = 2 |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin pisemny - test (pytania jednokrotnego wyboru, za każde pytanie student może otrzymać 1 pkt) Skala punktowa: 0-49% - ndst 50 - 60% - dst 61-70% - dst+ 71-80% - db 81-90 % - db+ 91-100% - bdb |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 66 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Martyna Czarnecka | |
Prowadzący grup: | Martyna Czarnecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Opis ECTS: Udział w wykładzie: 15 godz. Czas na zapoznanie się z literaturą: 5 godz. praca ze studium przypadku 5 godzin Przygotowanie do egzaminu 5 godz. SUMA GODZIN 30 godzin LICZBA ECTS 30 godz./15 godz. = 2 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Podczas wykładów studenci zdobędą wiedzę na temat różnych teorii psychologicznych, technik terapeutycznych i praktycznych aspektów pracy z pacjentami. |
|
Pełny opis: |
Studenci uczestniczący w wykładach z psychologii klinicznej zdobędą umiejętności w zakresie diagnozowania i oceny zaburzeń psychicznych, planowania terapii, jak również rozumienia psychopatologii i mechanizmów leżących u podstaw różnych stanów psychicznych. Podczas wykładów student dowie się jakie są przyczyny zaburzeń psychicznych, dowie się o różnych formach pomocy psychologicznej, zapozna się z problematyką uzależnień, zaburzeń psychicznych wieku podeszłego, a także uzyska wiedzę na temat zaburzeń osobowości. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Sęk H., Psychologia kliniczna 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 - Rola J., Zalewska M., Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej dziecka, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2002 - Seligmann E.P., Walker E.F., Rosenhan D.L., Psychopatologia, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2003 - Bilikiewicz A., Psychiatria, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2007 -Meyer Robert G, Psychopatologia, Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, Gdańsk 2003 - Borkowska A., Cierpiałkowska L., Grzegorzewska I., Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2020 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.