Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Projekty opiekuńczo-wychowawcze

General data

Course ID: WNP-PS-POW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Projekty opiekuńczo-wychowawcze
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

PSI_TS1_W09, PSI_TS1_W11, PSI_TS1_W12, PSI_TS1_U04, PSI_TS2_U14, PSI_U01, PSI_U06, PSI_TS1_K09,PSI_TS1_K02


Short description: (in Polish)

Podczas ćwiczeń student zdobywa niezbędną wiedzę, umiejętności i kompetencje do planowania, tworzenia, realizowania oraz rozliczania projektów opiekuńczo-wychowawczych.

Full description: (in Polish)

Podczas ćwiczeń student nabywa wiedzę umiejętności i kompetencje dotyczącą: - znaczenia projektów w pracy socjalnej, edukacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej,

- rodzajów projektów,

- etapów planowania i sporządzania projektów opiekuńczo - wychowawczych,

- charakterystyki beneficjentów ostatecznych,

- opracowywania celów i rezultatów projektu

- zasad prawidłowego tworzenia harmonogramu działań projektowych,

- dokumentacji niezbędnej do sporządzenia, prowadzenia i rozliczania projektów opiekuńczo-wychowawczych,

- sporządzania kosztorysu

- sposobów finansowania projektów opiekuńczo-wychowawczych w tym zasady przesuwania środków finansowych,

- ewaluacji projektu oraz niektórych teorii pedagogiczno-psychologicznych przydatnych do formułowania projektów.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

- Placówki opiekuńczo-wychowawcze / Ryszard Borowski, Dariusz Wysocki. - Stan prawny na dzień 21 maja 2001 r. - Płock : Wydawnictwo Naukowe Novum, 2001.

- Praca socjalna z młodzieżą opuszczającą placówki opiekuńczo-wychowawcze i ich rodziną / pod red. Katarzyny Głąbickiej i Magdaleny Gościniewicz ; [aut. Magdalena Adamiec et al.]. - Warszawa : Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2014.

- Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze / red. Danuta Wosik-Kawala. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2011.

Literatura uzupełniająca:

- Pedagogika opiekuńcza : w poszukiwaniu rozwiązań teoretycznych i praktycznych / red. Sylwia Badora, Anna Róg, Beata Zięba-Kołodziej ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu. - Tarnobrzeg : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego, 2014.

- Praca wychowawcza w placówkach edukacyjnych i opiekuńczych / [aut. Jacek Piekarski et al.]. - Płock : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2004.

- Rodzina zastępcza jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze / Marzena Ruszkowska. - Warszawa : Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013.

- Włączanie społeczne w placówce specjalnej / Leszek Ploch. - Warszawa : Difin, 2011.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student w zakresie:

a) Wiedzy:

EK_01: posiada szeroką wiedzę na temat metod przygotowywania projektów opiekuńczo-wychowawczych tj. etapów tworzenia projektów opiekuńczo-wychowawczych, źródeł i sposobów finansowania, zasad ewaluacji i rozliczenia projektów.

EK_02: ma podstawową wiedzę o uczestnikach projektu i ich środowisku, odnoszącą się do diagnozy potrzeb beneficjentów ostatecznych i grupy docelowej projektów socjalnych i opiekuńczo-wychowawczych

Umiejętności:

EK_01: potrafi inicjować i opracowywać działania opiekuńczo-wychowawcze dla poszczególnych grup adresatów, określać ich cele (wynikające z diagnozy potrzeb ich przyczyn oraz skutków) oraz przewidywane rezultaty, projektować harmonogram działań wraz z ich szczegółowym opisem, a także wskazuje niezbędne zasoby osobowe, rzeczowe, lokalowe, finansowe niezbędne do realizacji tych działań

EK_02: umie wypełnić wniosek projektowy pod względem merytorycznym i finansowym oraz prowadzić i gromadzić dokumentację realizacji działań projektowych, niezbędną do ewaluacji projektu

Kompetencje:

K_01: odpowiedzialnie i systematycznie przygotowuje się do swojej pracy, projektując poszczególne elementy projektu opiekuńczo-wychowawczego.

Opis ECTS:

obecność na zajęciach - 15 godz.

czytanie literatury przedmiotu - 10 godz.

przygotowanie do zajęć indywidualne- 10 godz.

przygotowanie do zajęć w grupie - 10 godz

przygotowanie projektu na zaliczenie - 40 godz.

konsultacje - 5 godz.

15+10+10+10+5+40 = 90 / 30 = 3 ECTS.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Student osiąga efekt kształcenia w zakresie wiedzy:

a) EK_01

- na ocenę 3,0: ma podstawową wiedzę na temat metod przygotowywania projektów opiekuńczo-wychowawczych, wymienia etapy tworzenia projektów, źródła ich finansowania i zasady ewaluacji,

- na ocenę 3,5: ma podstawową wiedzę na temat metod przygotowywania projektów opiekuńczo-wychowawczych,wymienia i opisuje kluczowe etapy tworzenia projektów, źródła i sposoby ich finansowania i zasady ewaluacji, wskazuje warunki rozliczania projektów

- na ocenę 4,0: ma szeroką wiedzę na temat metod przygotowywania projektów opiekuńczo-wychowawczych,wymienia, opisuje i tłumaczy etapy tworzenia projektów, źródła i sposoby ich finansowania i zasady ewaluacji, opisuje warunki rozliczania projektów

- na ocenę 4,5: ma szeroką wiedzę na temat metod przygotowywania projektów opiekuńczo-wychowawczych, wymienia, opisuje i tłumaczy etapy tworzenia projektów, źródła i sposoby ich finansowania i zasady ewaluacji, wyjaśnia warunki rozliczania projektów oraz prawidłowo formułuje przeszkody realizacji zadań;

- na ocenę 5,0: ma szeroką wiedzą wyniesioną z zajęć i literatury przedmiotu, dotyczącą metod przygotowywania projektów opiekuńczo-wychowawczych, wylicza, opisuje i wyjaśnia etapy tworzenia projektów, źródła i sposoby ich finansowania i zasady ewaluacji, analizuje występujące zależności pomiędzy poszczególnymi elementami, wyjaśnia warunki rozliczania projektów oraz przewiduje możliwe przeszkody realizacji zadań i proponuje twórcze rozwiązania;

b) EK_02:

- na ocenę 3,0: ma podstawową wiedzę o uczestnikach podejmowanych działalności i diagnozie niektórych potrzeb beneficjentów;

- na ocenę 3,5: ma podstawową wiedzę o uczestnikach podejmowanych działalności, ich środowisku i diagnozie potrzeb beneficjentów;

- na ocenę 4,0: ma znaczną wiedzę o uczestnikach podejmowanych działalności, ich środowisku, odnoszącą się do diagnozy potrzeb beneficjentów ostatecznych i grupy docelowej projektów socjalnych i opiekuńczo-wychowawczych - formułuje drzewo problemów;

- na ocenę 4,5: ma znaczną wiedzę o uczestnikach podejmowanych działalności i ich środowisku, odnoszącą się do diagnozy potrzeb beneficjentów ostatecznych i grupy docelowej projektów socjalnych i opiekuńczo-wychowawczych - formułuje drzewo problemów i celów;

- na ocenę 5,0: ma wiedzę wyniesioną z zajęć i studiowanej literatury, dotyczącą uczestników podejmowanych działalności i ich środowiska, diagnozy potrzeb beneficjentów ostatecznych i grupy docelowej projektów socjalnych i opiekuńczo-wychowawczych i kreatywnie ją przetwarza oraz wykorzystuje:

Student, który osiąga założony efekt kształcenia w zakresie umiejętności:

c) EK_01:

- na ocenę 3,0: opracowuje niektóre działania opiekuńczo-wychowawcze, wspierające rozwój jednostki, określa ich proste cele (bez rozróżnienia na ogólne i szczegółowe), projektuje ogólny harmonogram działań projektowych i wskazuje zasoby kluczowe do ich realizacji (bez rozróżniania na kategorie zasobów);

- na ocenę 3,5:opracowuje niektóre działania opiekuńczo-wychowawcze, edukacyjne i animacyjne wspierające rozwój jednostek i grup społecznych określa ich proste cele wynikające z diagnozy potrzeb ich przyczyn oraz skutków (bez rozróżnienia na cele ogólne i szczegółowe), projektuje ogólny harmonogram działań projektowych,i a także wskazuje niezbędne zasoby osobowe, rzeczowe, lokalowe, finansowe niezbędne do realizacji tych działań;

- na ocenę 4,0: inicjuje i opracowuje różnorodne działania opiekuńczo-wychowawcze, edukacyjne i animacyjne wspierające rozwój jednostek i grup społecznych, określa ich ogólne i szczegółowe cele, wynikające z diagnozy potrzeb, ich przyczyn oraz skutków, przewiduje rezultaty planowanych działań, projektuje harmonogram działań wraz z ich ogólnym opisem, a także wskazuje niezbędne zasoby osobowe, rzeczowe, lokalowe, finansowe niezbędne do realizacji tych działań;

- na ocenę 4,5: inicjuje i opracowuje różnorodne działania opiekuńczo-wychowawcze, edukacyjne i animacyjne wspierające rozwój jednostek i grup społecznych, określa i opisuje ich ogólne oraz szczegółowe cele, wynikające z diagnozy potrzeb, ich przyczyn oraz skutków, przewiduje i prawidłowo formułuje rezultaty planowanych działań, projektuje harmonogram działań wraz z ich szczegółowym opisem, a także wskazuje i opisuje niezbędne zasoby osobowe, rzeczowe, lokalowe, finansowe niezbędne do realizacji tych działań;

- na ocenę 5,0: odznacza się kreatywnością w inicjowaniu i opracowywaniu różnorodnych, nawet skomplikowanych działań opiekuńczo-wychowawczych, edukacyjnych i animacyjnych, wspierających rozwój jednostek i grup społecznych; bez zastrzeżeń określa i opisuje ogólne oraz szczegółowe cele tych działań, wynikające z diagnozy potrzeb, ich przyczyn oraz skutków; przewiduje i prawidłowo formułuje twarde i miękkie rezultaty planowanych działań, projektuje harmonogram działań w pełni spójny z ich szczegółowym opisem, a także wskazuje i opisuje niezbędne zasoby osobowe, rzeczowe, lokalowe, finansowe niezbędne do realizacji tych działań.

d) EK_02:

- na ocenę 3,0: potrafi ogólnie wypełnić wniosek projektowy pod względem merytorycznym oraz wskazuje podstawową dokumentację realizacji działań projektowych, niezbędną do ewaluacji projektu

- na ocenę 3,5: potrafi ogólnie wypełnić wniosek projektowy pod względem merytorycznym oraz pobieżnie uzupełnić kosztorys, wskazuje dokumentację realizacji działań projektowych, niezbędną do ewaluacji projektu

- na ocenę 4,0: potrafi szczegółowo wypełnić wniosek projektowy pod względem merytorycznym i ogólnie pod względem finansowym oraz wskazuje i gromadzi dokumentację realizacji działań projektowych, niezbędną do ewaluacji projektu

- na ocenę 4,5: potrafi szczegółowo i poprawnie wypełnić wniosek projektowy pod względem merytorycznym i ogólnie, ale poprawnie pod względem finansowym oraz wskazuje, opisuje i gromadzi pełną dokumentację realizacji działań projektowych, niezbędną do ewaluacji projektu

- na ocenę 5: potrafi bezbłędnie, sumiennie i szczegółowo wypełnić wniosek projektowy pod względem merytorycznym i finansowym dostosowując się do wszelkich zasad finansowania oraz wskazuje, opisuje i gromadzi pełną dokumentację realizacji działań projektowych, niezbędną do ewaluacji projektu, przyporządkowując ją do konkretnych etapów realizacji projektu.

Student, który realizuje na poziomie kompetencji efekt kształcenia:

e) EK_01:

- na ocenę 3: odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje podstawowe elementy projektu opiekuńczo-wychowawczego

- na ocenę 3,5: odpowiedzialnie i sumiennie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje podstawowe elementy projektu opiekuńczo-wychowawczego;

- na ocenę 4: odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, samodzielnie projektuje i wykonuje różnorodne elementy projektu opiekuńczo-wychowawczego;

na ocenę 4,5: odpowiedzialnie i sumiennie przygotowuje się do swojej pracy, samodzielnie projektuje i wykonuje różnorodne elementy projektu opiekuńczo-wychowawczego;

- na ocenę 5: sumiennie oraz odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, samodzielnie projektuje i wykonuje nawet skomplikowane elementy projektu opiekuńczo-wychowawczego

Warunki zaliczenia:

- obecność na zajęciach

- aktywność podczas zajęć

- efektywna praca w grupie podczas zajęć i poza nimi.

Forma zaliczenia:

- napisanie pracy zaliczeniowej: projektu opiekuńczo-wychowawczego

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)