(in Polish) Pedagogika penitencjarna
General data
Course ID: | WNP-PS-PPN |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Pedagogika penitencjarna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu pedagogiki penitencjarnej i readaptacji społecznej. |
Full description: | |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK_01 Student omawia terminologię, przedmiot, podmiot, zadania, cele, metody pedagogiki penitencjarnej i resocjalizacji penitencjarnej; charakteryzuje historię i organizację funkcjonowania więziennictwa a także pojęcie, koncepcję kary kryminalnej oraz funkcje i cel kary pozbawienia wolności EK_02 Student opisuje diagnozę penitencjarną oraz zasady, cele, metody oddziaływań penitencjarnych; charakteryzuje zjawisko podkultury więziennej oraz pomocy postpenitencjarnej Umiejętności: EK_01 Student opracowuje i prezentuje program indywidualnych oddziaływań resocjalizacyjnych (IPR) dla osób odbywających karę pozbawienia wolności, byłych skazanych oraz wychowanków zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich EK_02 Student potrafi dobierać środki i metody oddziaływania penitencjarnego dostosowane do różnych kategorii klasyfikacyjnych i osobowości skazanych Kompetencje: EK_01 Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego w zakresie zagadnień związanych z pedagogiką penitencjarną EK_02 Student odznacza się rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań resocjalizacyjnych Opis ECTS: - udział w ćwiczeniach: 30 godz. - przygotowanie do zajęć (opracowanie tekstów naukowych, przygotowanie wypowiedzi ustnej, przygotowanie projektu – programu indywidualnych oddziaływań resocjalizacyjnych -IPR): 40 godz.. - przygotowanie do kolokwium pisemnego: 15 godz. - wizyta edukacyjna w instytucji resocjalizacyjnej i przygotowanie raportu: 5 godz. 30+30+10+15+5=90 godz./3 ECTS |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.