Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Psychology of human development

General data

Course ID: WNP-PS-PRC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Psychology of human development
Name in Polish: Psychologia rozwoju człowieka
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

Special pedagogy: PS_W3, PS_W10, PS_U2, PS_U5, PS_U6, PS_K4

Short description: (in Polish)

Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z rozwojem człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji.

Full description: (in Polish)

Podczas ćwiczeń student zdobędzie wiedzę na temat osiągnięć rozwojowych zachodzących we wszystkich sferach funkcjonowania człowieka od momentu poczęcia do okresu adolescencji. Zmiany rozwojowe scharakteryzowane zostaną kolejno do poszczególnych sfer - sfery fizycznej, poznawczej, emocjonalnej, społecznej, moralnej, osobowości, rozwoju mowy i komunikacji.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała, Psychologia rozwoju człowieka. T. 2 Charakterystyka okresów życia człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009

Jan Trempała, Psychologia rozwoju człowieka, PWN, Warszawa 2019

Matczak A., Zarys psychologii rozwoju, Wyd. Edukacyjne Żak, Warszawa 2003

Literatura uzupełniająca:

Anna Brzezińska, Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, GWP, Gdańska 2005

Appelt Karolina, Brzezińska Anna I., Ziółkowska Beata, Psychologia rozwoju człowieka, GWP, Gdańsk 2019

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty kształcenia

PS_W3, PS_W10- Student zna podstawową terminologię z zakresu psychologii rozwojowej i osobowości; Student charakteryzuje zmiany rozwojowe które zachodzą w poszczególnych okresach rozwojowych

PS_U2, PS_U5, PS_U6 - Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu psychologii rozwojowej w celu analizowania i interpretowania ludzkich zachowań oraz projektowania właściwych działań pedagogicznych uwzględniając charakterystyczne dla danego okresu rozwojowego cechy kluczowe; potrafi dokonać analizy zjawisk społecznych uwzględniając rozwój człowieka i konstruować działania pedagogiczne

PS_K4 - ma świadomość swojej wiedzy, potrzeby indywidualizacji działań i rozpoznawania potrzeb dzieci w zależności od ich możliwości rozwojowych; widzi stałą potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji

Opis ECTS

Udział w zajęciach: 30 godzin

Zapoznanie się z literaturą omawianą na zajęciach: 30 godzin

Przygotowanie się do kolokwium: 20 godzin

Aktywny udział podczas zajęć, praca w grupach: 10 godzin

30+30+20+10=90 godzin / 3 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania:

- kolokwium ustne - trzy pytania, obecność na zajęciach, dodatkowa aktywność podczas zajęć (praca w grupach - prezentacja z określonego tematu, prezentacja artykułu naukowego z obszaru psychologii rozwojowej)

Student, który zaliczył przedmiot wie / umie / potrafi na ocenę:

3.0 Student zna w stopniu podstawowym rozwój człowieka od okresu wczesnego dzieciństwa do okresu późnej starości, pomija jednak wiele istotnych kwestii lub popełnia błędy, umie wymienić osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia

3.5 Student zna w stopniu podstawowym rozwój człowieka od okresu wczesnego dzieciństwa do okresu późnej starości, umie wymienić osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka, popełnia przy tym liczne błędy lub pomija istotne szczegóły

4.0 Student potrafi scharakteryzować rozwój człowieka od okresu wczesnego dzieciństwa do okresu późnej starości, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka, popełnia przy tym nieliczne błędy lub pomija istotne szczegóły

4.5 Student potrafi scharakteryzować rozwój człowieka od okresu wczesnego dzieciństwa do okresu późnej starości, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka

5.0 Student potrafi scharakteryzować dokładnie rozwój człowieka od okresu wczesnego dzieciństwa do okresu późnej starości, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowiek

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)