Psychology of human development
General data
Course ID: | WNP-PS-PRC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Psychology of human development |
Name in Polish: | Psychologia rozwoju człowieka |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | Special pedagogy: PS_W3, PS_W10, PS_U2, PS_U5, PS_U6, PS_K4 |
Short description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z rozwojem człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji. |
Full description: |
(in Polish) Podczas ćwiczeń student zdobędzie wiedzę na temat osiągnięć rozwojowych zachodzących we wszystkich sferach funkcjonowania człowieka od momentu poczęcia do okresu adolescencji. Zmiany rozwojowe scharakteryzowane zostaną kolejno do poszczególnych sfer - sfery fizycznej, poznawczej, emocjonalnej, społecznej, moralnej, osobowości, rozwoju mowy i komunikacji. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała, Psychologia rozwoju człowieka. T. 2 Charakterystyka okresów życia człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 Jan Trempała, Psychologia rozwoju człowieka, PWN, Warszawa 2019 Matczak A., Zarys psychologii rozwoju, Wyd. Edukacyjne Żak, Warszawa 2003 Literatura uzupełniająca: Anna Brzezińska, Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, GWP, Gdańska 2005 Appelt Karolina, Brzezińska Anna I., Ziółkowska Beata, Psychologia rozwoju człowieka, GWP, Gdańsk 2019 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty kształcenia PS_W3, PS_W10- Student zna podstawową terminologię z zakresu psychologii rozwojowej i osobowości; Student charakteryzuje zmiany rozwojowe które zachodzą w poszczególnych okresach rozwojowych PS_U2, PS_U5, PS_U6 - Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu psychologii rozwojowej w celu analizowania i interpretowania ludzkich zachowań oraz projektowania właściwych działań pedagogicznych uwzględniając charakterystyczne dla danego okresu rozwojowego cechy kluczowe; potrafi dokonać analizy zjawisk społecznych uwzględniając rozwój człowieka i konstruować działania pedagogiczne PS_K4 - ma świadomość swojej wiedzy, potrzeby indywidualizacji działań i rozpoznawania potrzeb dzieci w zależności od ich możliwości rozwojowych; widzi stałą potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji Opis ECTS Udział w zajęciach: 30 godzin Zapoznanie się z literaturą omawianą na zajęciach: 30 godzin Przygotowanie się do kolokwium: 20 godzin Aktywny udział podczas zajęć, praca w grupach: 10 godzin 30+30+20+10=90 godzin / 3 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: - kolokwium ustne - trzy pytania, obecność na zajęciach, dodatkowa aktywność podczas zajęć (praca w grupach - prezentacja z określonego tematu, prezentacja artykułu naukowego z obszaru psychologii rozwojowej) Student, który zaliczył przedmiot wie / umie / potrafi na ocenę: 3.0 Student zna w stopniu podstawowym rozwój człowieka od okresu wczesnego dzieciństwa do okresu późnej starości, pomija jednak wiele istotnych kwestii lub popełnia błędy, umie wymienić osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia 3.5 Student zna w stopniu podstawowym rozwój człowieka od okresu wczesnego dzieciństwa do okresu późnej starości, umie wymienić osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka, popełnia przy tym liczne błędy lub pomija istotne szczegóły 4.0 Student potrafi scharakteryzować rozwój człowieka od okresu wczesnego dzieciństwa do okresu późnej starości, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka, popełnia przy tym nieliczne błędy lub pomija istotne szczegóły 4.5 Student potrafi scharakteryzować rozwój człowieka od okresu wczesnego dzieciństwa do okresu późnej starości, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka 5.0 Student potrafi scharakteryzować dokładnie rozwój człowieka od okresu wczesnego dzieciństwa do okresu późnej starości, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowiek |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.