Educational programs in inclusive education
General data
Course ID: | WNP-PS-PRI |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(9998) Sustainable development
|
Course title: | Educational programs in inclusive education |
Name in Polish: | Programy wychowawcze w edukacji inkluzyjnej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie: PS_W3 PS_W9 PS_W10 PS_U5 PS_U7 PS_U8 PS_U9 PS_K1 PS_K5 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak |
Short description: |
(in Polish) Udział w ćwiczeniach umożliwi studentom poznanie zasad tworzenia programów wychowawczo-profilaktycznych a ponadto uzyskanie umiejętności dokonywania oceny takich programów. |
Full description: |
(in Polish) Udział w ćwiczeniach umożliwi studentom poznanie zasad tworzenia programów wychowawczo-profilaktycznych a ponadto uzyskanie umiejętności dokonywania oceny takich programów. Pomiar efektów kształcenia: przygotowanie konspektu zajęć dla uczniów o edukacji inkluzyjnej, celem włączania osób z różnymi potrzebami w procesie edukacyjnym, kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi; przygotowanie programu wychowawczego. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: Al-Khamisy D., Edukacja włączająca edukacją dialogu. W poszukiwaniu modelu edukacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2013. Booth, T., Ainscow, M. (2011). Przewodnik po edukacji włączającej. Rozwój kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły. Chrzanowska, I. (2015). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Deptuła, M. (2013). Odrzucenie rówieśnicze. Warszawa: PWN. Lejzerowicz, M. (2016). Włączanie i integracja a stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością w polskiej edukacji. Forum Oświatowe, 28(1), s. 133-157. Kowalik, S. (2001). Pomiędzy dyskryminacją a integracją osób niepełnosprawnych. W: B. Kaja (red.). Wspomaganie rozwoju. Psychostymulacja i psychokorekcja (s. 37-58). Tom III. Bydgoszcz: Akademia Bydgoska. Szpak A., Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych – aktualne wyzwania, „Zeszyty Naukowe Zbliżenia Cywilizacyjne” 2017 nr XIII (4). Szumski G. (2010). Wokół edukacji włączającej. Warszawa: Wydawnictwo APS. Szumski G. (2009). Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych. Warszawa: PWN-APS. Szumski G., Wokół integracji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza Student zna zasady tworzenia programów wychowawczo-profilaktycznych i ich założenia w kontekście realizacji edukacji inkluzyjnej. Zna potrzeby społeczne i emocjonalne oraz edukacyjne dzieci z niepełnosprawnością. Umiejętności Student umie dokonać oceny programu wychowawczego i wskazać możliwości rozwijania edukacji inkluzyjnej. Potrafi stworzyć konspekt zajęć dla uczniów o edukacji inkluzyjnej/ zajęć integracyjnych dla zróżnicowanej grupy uczniów, a ponadto uzasadnić potrzebę realizacji tego rodzaju zajęć w kontekście przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczaniu. Kompetencje Student wykazuje gotowość do realizacji zadań pedagogiczno-dydaktycznych wykonywanych w ramach zawodu pedagoga specjalnego. Dostrzega i rozumie specjalne potrzeby edukacyjne uczniów i jest gotowy przeciwdziałać zjawiskom wykluczania i dyskryminacji. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody weryfikacji - konspekt zajęć - praca w grupach - Indywidualna ocena programów wychowawczo-profilaktycznych - Aktywny udział w ćwiczeniach Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach. Można mieć dwie nieobecności. Wyniki: 1) Konspekt zajęć/program wychowawczy - 50 pkt 2) Praca w grupach - 10 pkt 3) Indywidualna ocena programów wychowawczo-profilaktycznych - 20 pkt 4) Aktywny udział w konwersatoriach - 20 pkt Ostateczny wynik: 60-67 pkt. - 3,0 68-75 pkt. - 3,5 76-83 pkt. - 4,0 84-91 pkt. - 4,5 92-100 pkt. -5,0 |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
CW
CW
CW
W TH CW
CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 17 places
|
|
Coordinators: | Agnieszka Klimska | |
Group instructors: | Agnieszka Klimska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w ćwiczeniach: 30 godz. analiza programów wychowawczych: 30 godz. przygotowanie i prezentacja konspektu: 30 godz. suma godzin: 90[60/30(25)=3] |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Udział w ćwiczeniach umożliwi studentom poznanie zasad tworzenia programów wychowawczo-profilaktycznych a ponadto uzyskanie umiejętności dokonywania oceny takich programów. |
|
Full description: |
(in Polish) Udział w ćwiczeniach umożliwi studentom poznanie zasad tworzenia programów wychowawczo-profilaktycznych a ponadto uzyskanie umiejętności dokonywania oceny takich programów. Pomiar efektów kształcenia: przygotowanie konspektu zajęć dla uczniów o edukacji inkluzyjnej, celem włączania osób z różnymi potrzebami w procesie edukacyjnym, kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: Al-Khamisy D., Edukacja włączająca edukacją dialogu. W poszukiwaniu modelu edukacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2013. Booth, T., Ainscow, M. (2011). Przewodnik po edukacji włączającej. Rozwój kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły. Chrzanowska, I. (2015). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Deptuła, M. (2013). Odrzucenie rówieśnicze. Warszawa: PWN. Lejzerowicz, M. (2016). Włączanie i integracja a stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością w polskiej edukacji. Forum Oświatowe, 28(1), s. 133-157. Kowalik, S. (2001). Pomiędzy dyskryminacją a integracją osób niepełnosprawnych. W: B. Kaja (red.). Wspomaganie rozwoju. Psychostymulacja i psychokorekcja (s. 37-58). Tom III. Bydgoszcz: Akademia Bydgoska. Szpak A., Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych – aktualne wyzwania, „Zeszyty Naukowe Zbliżenia Cywilizacyjne” 2017 nr XIII (4). Szumski G. (2010). Wokół edukacji włączającej. Warszawa: Wydawnictwo APS. Szumski G. (2009). Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych. Warszawa: PWN-APS. Szumski G., Wokół integracji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 18 places
|
|
Coordinators: | Agnieszka Klimska | |
Group instructors: | Agnieszka Klimska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w ćwiczeniach: 30 godz. analiza programów wychowawczych: 30 godz. przygotowanie i prezentacja konspektu: 30 godz. suma godzin: 90[60/30(25)=3] |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Udział w ćwiczeniach umożliwi studentom poznanie zasad tworzenia programów wychowawczo-profilaktycznych a ponadto uzyskanie umiejętności dokonywania oceny takich programów. |
|
Full description: |
(in Polish) Udział w ćwiczeniach umożliwi studentom poznanie zasad tworzenia programów wychowawczo-profilaktycznych a ponadto uzyskanie umiejętności dokonywania oceny takich programów. Pomiar efektów kształcenia: przygotowanie konspektu zajęć dla uczniów o edukacji inkluzyjnej, celem włączania osób z różnymi potrzebami w procesie edukacyjnym, kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: Al-Khamisy D., Edukacja włączająca edukacją dialogu. W poszukiwaniu modelu edukacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2013. Booth, T., Ainscow, M. (2011). Przewodnik po edukacji włączającej. Rozwój kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły. Chrzanowska, I. (2015). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Deptuła, M. (2013). Odrzucenie rówieśnicze. Warszawa: PWN. Lejzerowicz, M. (2016). Włączanie i integracja a stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością w polskiej edukacji. Forum Oświatowe, 28(1), s. 133-157. Kowalik, S. (2001). Pomiędzy dyskryminacją a integracją osób niepełnosprawnych. W: B. Kaja (red.). Wspomaganie rozwoju. Psychostymulacja i psychokorekcja (s. 37-58). Tom III. Bydgoszcz: Akademia Bydgoska. Szpak A., Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych – aktualne wyzwania, „Zeszyty Naukowe Zbliżenia Cywilizacyjne” 2017 nr XIII (4). Szumski G. (2010). Wokół edukacji włączającej. Warszawa: Wydawnictwo APS. Szumski G. (2009). Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych. Warszawa: PWN-APS. Szumski G., Wokół integracji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.